Hallo ik zit hier met een dilemma ik heb nu en maand een bmw 318is e36 uit 1997 en ik heb er 3 dagen in gereden daarna is die kapot gegaan. na 1 maand bij de garage te hebben gestaan hoorde ik dat er een stuk uit het tandwiel van mijn krukas sensor was gebroken hiervoor moet alles eruit blok krukas enz. dit kost mij 2300 euro dit ben ik niet van plan om te doen. Ik heb 2 keuzes Btw de auto ziet er verder nog top uit geen roest enz.
Keuze 1
Na de auto gekocht te hebben en 3 dagen gereden naar de sloop brengen en 2000 euro weg gegooid hebben.
Keuze 2
op de sloop voor 250 euro een 1.8l uit 1995 halen en heel die auto door de provincie slepen en met veel werk erin zetten. (nog nooit ervaring mee gehad)
Ik heb liever keuze 2 maar ik weet niet of hier nog wat fout aan kan gaan en of dit Plug en play is.
Ander blok inbouwen
Re: Ander blok inbouwen
Ik zou ergens anders een zelfde blok proberen te scoren, onderdelenzoeker.nl of sloop, marktplaats oid, en het blok uitwisselen, plug en play, minste werk.
Kun je zelf doen of iemand regelen die een paar euro bij verdienen wil.
Naar de sloop brengen om alleen de motor, dan mag je hem hier wel neerzetten, krijg je nog vijf tientjes en een bak koffie
Kun je zelf doen of iemand regelen die een paar euro bij verdienen wil.
Naar de sloop brengen om alleen de motor, dan mag je hem hier wel neerzetten, krijg je nog vijf tientjes en een bak koffie
Hallo beste jappaa,
Er zijn genoeg demontage bedrijven die het merk BMW demonteren.
**** Kijk eens op de site van "Onderdelen leveranciers van het merk : BMW "
Print de pagina(s) uit, en je hebt altijd diverse demontage bedrijven bij de hand, die het merk BMW demonteren.
Soms zijn de blokken nog draaiend te beluisteren, en zit er nog wat garantie op zelfs.
Blok uit de auto, en je hebt een kleine aanhanger nodig, met uiteraard een trekkende auto.
Of een dikke bescherming er onder, zo dat de kofferbak van een stationcar schoon blijft, en zo lukt het dan ook nog.
Wat ook nog een mogelijkheid kan zijn, huur een autoambulance, en zet de demontage auto er op, dan hoef je niet te slepen.
Dat is precies de manier die ik altijd toe pas, een aanhanger ambulance.
De kosten om een dergelijke aanhanger te huren, dast ligt rond de 30,00 tot 60,00 euro + Borg per dag.
Ik heb dan de mazzel, een goede vriend heeft een aanhanger ambulance en een oprij auto.
Een verhuur bedrijf bij ons in de omgeving, die vraagt slechts 25,00 euro aan mij, maar daar kom ik dus al tien tallen jaren.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Er zijn genoeg demontage bedrijven die het merk BMW demonteren.
**** Kijk eens op de site van "Onderdelen leveranciers van het merk : BMW "
Print de pagina(s) uit, en je hebt altijd diverse demontage bedrijven bij de hand, die het merk BMW demonteren.
Soms zijn de blokken nog draaiend te beluisteren, en zit er nog wat garantie op zelfs.
Blok uit de auto, en je hebt een kleine aanhanger nodig, met uiteraard een trekkende auto.
Of een dikke bescherming er onder, zo dat de kofferbak van een stationcar schoon blijft, en zo lukt het dan ook nog.
Wat ook nog een mogelijkheid kan zijn, huur een autoambulance, en zet de demontage auto er op, dan hoef je niet te slepen.
Dat is precies de manier die ik altijd toe pas, een aanhanger ambulance.
De kosten om een dergelijke aanhanger te huren, dast ligt rond de 30,00 tot 60,00 euro + Borg per dag.
Ik heb dan de mazzel, een goede vriend heeft een aanhanger ambulance en een oprij auto.
Een verhuur bedrijf bij ons in de omgeving, die vraagt slechts 25,00 euro aan mij, maar daar kom ik dus al tien tallen jaren.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- bimmer-jeroen
Ik zou een ander blok inbouwen, kheb nu ook hetzelfde probleem als jou gehad, ook dat tandwiel geknapt, hoe da ooit heeft kunnen gebeuren is een raadsel!
Maar probeer een donorblok te scoren en bouw hier alles van om. dan ben je met ongv 500euro klaar mits je het zelf doen kunt.. Kweet niet waar je woont maar kan je anders best een dag helpen (automonteur van beroep)
Maar probeer een donorblok te scoren en bouw hier alles van om. dan ben je met ongv 500euro klaar mits je het zelf doen kunt.. Kweet niet waar je woont maar kan je anders best een dag helpen (automonteur van beroep)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)