Rij hem zover mogelijk leeg....
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Heb zelf gisteren ook de tank helemaal leeg moeten rijden aangezien m'n pinpas beschadigd is en dus niet kon tanken. Heb toch zeker 10 km gereden nadat de streepjes in beeld kwamen. Zonder uitvallende motor thuis kunnen komen en kunnen parkeren. Maar ik doe het NOOIT meer. Wat zat ik te stressen in de auto zeg! Vandaag, zodra de pas binnen is, ff een jerrycan (of 2) vullen bij de pomp om weer een reserve erin te hebben om naar de pomp te komen...
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Op dit forum zijn zoveel nuttige topic`s geschreven over het goed tot bijna overdreven onderhouden van een bmw. Daarnaast staat het forum VOL met goede tips en oplossingen om problemen die ondanks het onderhoud toch zijn ontstaan op te lossen... DIT topic staat lijnrecht tegenover goed voor je bimmer zorgen... Geloof mij dat je tank leegrijden lijdt tot een kapotte benzinepomp en dat benzinepompen niet goedkoop zijn (ik spreek uit ervaring ). Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je geen beurs bij je hebt, of gewoonweg een verkeerde inschatting maakt, maar ik zou hier absoluut geen sport van maken want op die manier wordt bmw rijden een ontzettend dure hobby! Wees zuinig op je auto en tank zodra het lampje begint te branden!
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Ik ben ook geen voorstander van leegrijden... Ik heb hem weleens leger gehad dan prettig, maar dat waren situaties als een lange (vakantie) rit gemaakt hebben, op de plaats van bestemming zijn, en dan ontdekken dat de dichtstbijzijnde pomp gesloten is... En de volgende ook, en de volgende ook...
Maar bij mij werkt het lampje echt als een rode vlag, en zodra die gaat gaat branden, sta ik zo snel mogelijk bij een benzinepomp.
Mijn boardcomputer vertrouw ik sowieso niet. Direct na tanken kan ik altijd maar 450km rijden, wat gedurende de 1e kwart van de tank niet veranderd, of stijgt. Maar aangezien hij ook een veel hoger verbruik aangeeft dan werkelijk, is hij altijd behoorlijk pessimistisch.
Maar bij mij werkt het lampje echt als een rode vlag, en zodra die gaat gaat branden, sta ik zo snel mogelijk bij een benzinepomp.
Mijn boardcomputer vertrouw ik sowieso niet. Direct na tanken kan ik altijd maar 450km rijden, wat gedurende de 1e kwart van de tank niet veranderd, of stijgt. Maar aangezien hij ook een veel hoger verbruik aangeeft dan werkelijk, is hij altijd behoorlijk pessimistisch.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Nou, sinds gisteren vertoruw ik niet meer zo op een brandend lampje ... Niks brand .. auto ineens 'dood' (ging steeds langzamer rijden bij vol gas). Dus met de jerrycan naar de pomp en weer terug. Om er dan achter te komen dat benzine auto's zo een irritante terugslagklep hebben ... GROM ... Maar uiteindelijk toch de helft van de jerrycan in de tank gekregen (en de rest op het asfalt).
- Spoiler: Laat zien
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Ik heb hem ook een keer op de streepjes gehad.Was flink stressen omdat hij vanaf 30-60 km opeens wel heel snel richting 0 ging en er maar geen pomp op de snelweg kwam. Ben bij 10 ofzo bij de eerste de beste afslag eraf gegaan en naar een pomp gereden. Op een gegeven moment stond hij dus op de streepjes, kon er toch nog wel een paar km mee rijden, totdat ik gelukkig bij een pomp was.
Meestal rijd ik hem trouwens tot 10-30 en ga dan tanken bij de Esso om de hoek. Dan zitten er nog wel een paar liters in.
Meestal rijd ik hem trouwens tot 10-30 en ga dan tanken bij de Esso om de hoek. Dan zitten er nog wel een paar liters in.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Siemi schreef:Gisteren met 12km op de BC getankt.
Ik kan me nog iets van Jeremy Clarkson herinneren, met een Audi A8. De BC stond op 0, maar hij bleef maar gaan. Kortom, zit nog wel speling in.
dat klopt.
ik heb al een paar keer naar de tank gereden als hij ---- (helemaal niets dus) aangeeft en dan is de naald voorbij het laatste streepje.
niets aan de hand.
ik moet wel bekennen dat ik een reserve tankje achterin had dus erg benauwd had ik het niet.
maar je hebt wel eens een stukje maand over aan het eind van je geld.
als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
.
Laatst gewijzigd door BartX26 op 11 okt 2016, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Bij ons gaat ie meteen weer vol zodra het reserve lampje begint te branden, dat is vaak net iets onder een kwart.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Ik rijd hem liever nooit onder de kwart, vandaag begon het lampje te branden (540km gereden) en vind het zo'n vervelend gevoel als het lampje brand. Volgens BC nog 80km range. Toch maar de moeite genomen om voordat ik ging werken even snel een pomp te bezoeken en 15 liter bij te gooien. Ik tank meestal als ie op een kwart zit. Vorige keer reed ik tot 590km en lampje aan.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Bij mij gaat het lampje al branden als ik nog 100 km kan rijden, dat is echt supervroeg.. Heb dan meestal rond de 550 km gereden. Tank meestal rond de 50km range, wil niet zonder komen te staan of een kapotte pomp!
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Dat hangt af van de rijstijl die je daarvoor gereden hebt. Ik heb relatief veel binnenstad en buitenwegen gereden, dan springt ie aan bij 80-90, als ik veel snelweg rijdt dan springt ie aan bij 100-110. Bij de E60 sprong die bij 75 aan.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Hier tegenwoordig ook als het lampje brandt, maar dan probeer ik wel een zo goedkoop mogelijke pomp op te zoeken. Zit er eentje onderweg naar 't werk, dus dat scheelt. Soms tank ik 10km na het brandende lampje, soms 80. Ligt er een beetje aan. De sport is vooral om de goedkoopste pomp uit te zoeken en liefst de teller een keertje rond te krijgen. Maar zo ver leeg rijden als ik in het begin wel eens heb gedaan, doe ik niet meer.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Ik heb 2 weken geleden per ongeluk de tank bijna leeg gereden. Alleen ik starte hem en ineens begonnen hij te bokken en leek bijna uit te vallen. Keek ik op mijn dashboard: stond hij op 0. Gelukkig was de benzine pomp 500m verderop, toen getankt en waren de "problemen" weg. Ik kan mij niet voorstellen dat dit soort dingen goed zijn voor je motor. Zou ik dus niet doen.
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Ik waag het er niet op.. Reed weg van mn werk met het tanklampje aan, Maar.. zou nog 130 KM kunnen rijden. 20KM verderop stond ik zonder brandstof langs de A2..
Re: Rij hem zover mogelijk leeg....
Kan ook dat er een pomp kapot is die de brandstof van de ene kant van de tank naar de andere kant pompt? Dan benut ie niet de gehele capaciteit meer en die laatste paar liters is nou net wat je soms nodig hebt.Justin21 schreef:Ik waag het er niet op.. Reed weg van mn werk met het tanklampje aan, Maar.. zou nog 130 KM kunnen rijden. 20KM verderop stond ik zonder brandstof langs de A2..