Programming for dummies
- E61_Stuiver
Re: Programming for dummies
Misschien dat iemand het volgende weet;
Mijn auto heeft een SMG bak en deze moet je normaliter starten in zowel de N stand en met de voet op de rem, het coderen van het rempedaal heb ik inmiddels gevonden, maar ik zou graag de auto willen starten in de "versnelling" waarin hij ook geparkeerd staat en wel met de voet op de rem. Maar ik kan niet vinden of dit gecodeerd kan worden.
Nu moet je steeds, wanneer de auto op contact staat, de auto in de N zetten voordat je hem kan starten. En dit wil ik liever niet.
Iemand enig idee?
Mijn auto heeft een SMG bak en deze moet je normaliter starten in zowel de N stand en met de voet op de rem, het coderen van het rempedaal heb ik inmiddels gevonden, maar ik zou graag de auto willen starten in de "versnelling" waarin hij ook geparkeerd staat en wel met de voet op de rem. Maar ik kan niet vinden of dit gecodeerd kan worden.
Nu moet je steeds, wanneer de auto op contact staat, de auto in de N zetten voordat je hem kan starten. En dit wil ik liever niet.
Iemand enig idee?
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Weet iemand of het mogelijk is om de stuurbekrachtiging aan te passen met NCSexpert?
In mijn geval voor een E92 uit 2006.
Thnx
Rob
In mijn geval voor een E92 uit 2006.
Thnx
Rob
Bij E60 kan je in de KGM of SGM de volgende waarden aanpassen als je servotronic of active steering hebt. E92 geen idee!
GESCHW_WERTE_KOMFORT
STROMWERTE_KOMFORT
GESCHW_WERTE_SPORT
STROMWERTE_SPORT
GESCHW_WERTE_KOMFORT
STROMWERTE_KOMFORT
GESCHW_WERTE_SPORT
STROMWERTE_SPORT
F10 N57N
Hoi KlaasE61_Stuiver schreef:Misschien dat iemand het volgende weet;
Iemand enig idee?
Kan dat wel? Aangezien het eigenlijk een handbak is en die kun je natuurlijk ook niet starten in de versnelling. Tenzij de SMG start met losgekoppelde vernelling natuurlijk.
F10 N57N
- E61_Stuiver
Ik heb eigenlijk geen idee dat je het kunt aanpassen, maar aangezien dat ik dacht dat zo'n blokering elektronisch wordt dacht dat je het misschien ook eruit kunt coderen. Die waarden die je hierboven noemt, wat sturen die dan aan?
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Ha dat was van de vraag van Rubchen. Deze waarden passen het servotronic kenveld in de SGM of KGM aan. Kan het zelf helaas niet testen want heb geen servotronic.
off-topic:
klaas hoe werkt dat trouwens bij SMG, als je de motor gestart hebt en het rempedaal loslaat moet je hem zelf in de 1 flippen of zit hij dan in automaat mode?
off-topic:
klaas hoe werkt dat trouwens bij SMG, als je de motor gestart hebt en het rempedaal loslaat moet je hem zelf in de 1 flippen of zit hij dan in automaat mode?
F10 N57N
- E61_Stuiver
Hans,
je hebt keuze tussen Manuel en automatisch, maar je moet dat wel doen met je voet op het rempedaal, net zoals met een echte automaat.
gr
Klaas
je hebt keuze tussen Manuel en automatisch, maar je moet dat wel doen met je voet op het rempedaal, net zoals met een echte automaat.
gr
Klaas
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Ik las op t Carclean forum dat mcshine (e46 m3 cabrio) zijn auto geprogrammeerd had om het dak te laten openen via de sleutel, dus als de auto uit staat.( dus zonder zo'n module extra in te bouwen.
Mijn vraag is dan kan je m ook programmeren dat je t dak kan openen of sluiten bij een snelheid van zo'n 40 km/h evt 50 per uur?
Dat is namelijk ideaal als je in de stad rondrijdt en een lokale bui verpest t cabrio rijden...
Mijn vraag is dan kan je m ook programmeren dat je t dak kan openen of sluiten bij een snelheid van zo'n 40 km/h evt 50 per uur?
Dat is namelijk ideaal als je in de stad rondrijdt en een lokale bui verpest t cabrio rijden...
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
Bij de E93 heb ik dit al eens gedaan. Bij een E46 weet ik het neit?
Is het iemand gelukt om bij de 1 serie de Radio in te lezen?
Module naam is 1Rad.
Module naam is 1Rad.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Wat bedoel je met inlezen?
Gewoon de trc file van de module lezen?
Dit mag geen probleem zijn mits de juiste daten files.
Gewoon de trc file van de module lezen?
Dit mag geen probleem zijn mits de juiste daten files.
Maar de vraag is, is dat jou gelukt?
Ik heb al zeker meer dan honderd autos gecodeerd, maar heb altijd probleem met de 1RAD van de 1 serie.
Op andere fora zeggen ze dat je alleen via de MOST deze correct kan inlezen.
Aangezien het mij niet lukt via OBD zou er toch een kern van waarheid van in kunnen zitten.
Ik heb al zeker meer dan honderd autos gecodeerd, maar heb altijd probleem met de 1RAD van de 1 serie.
Op andere fora zeggen ze dat je alleen via de MOST deze correct kan inlezen.
Aangezien het mij niet lukt via OBD zou er toch een kern van waarheid van in kunnen zitten.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- lverstappenl
Beste mensen, ik heb een klein probleempje. Ik kom niet verder dan het selecteren van cas, daarna laad hij de FA niet, onderstaand een foto van de foutmelding. Ik heb de software al 3 keer opnieuw geinstalleerd, en van alles gezocht op internet maar kan er niks over vinden. Misschien dat iemand hier mij verder kan helpen?
Het uitlezen van de airbag module zoals beschreven in de eerste post lukt wel gewoon.
Het uitlezen van de airbag module zoals beschreven in de eerste post lukt wel gewoon.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Kijk op je PM.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
- henri.thijssen
De foutmelding gaat over een verkeerde VO.
Optie $2SE = LM RAEDER STERNSPEICHE 246 / NL
Waarom hier een fout opkomt is mij niet duidelijk, misschien iemand in verleden liggen klooien met VO ?
Welk profiel gebruik je ?
/Work folder leeg gemaakt ?
Actuele daten files?
Kan je wel F2 FA eingeben ?
Wellicht kan de desbetreffende optie verwijderen (DEL) en daarna FA Write naar CAS en LMA
Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar ik denk dat dit geen kwaad kan.
Optie $2SE = LM RAEDER STERNSPEICHE 246 / NL
Waarom hier een fout opkomt is mij niet duidelijk, misschien iemand in verleden liggen klooien met VO ?
Welk profiel gebruik je ?
/Work folder leeg gemaakt ?
Actuele daten files?
Kan je wel F2 FA eingeben ?
Wellicht kan de desbetreffende optie verwijderen (DEL) en daarna FA Write naar CAS en LMA
Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar ik denk dat dit geen kwaad kan.
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **