Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Was het fout in NCS.Nu werkt goed.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Programming for dummies
Wat GK5 zegt. Alles werkt nu zoals het hoort. Bedankt!
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Programming for dummies
In dit topic gelezen dat er leuke dingen mogelijk zijn dmv programmeren, is er iemand in de buurt van Zeeland die dit kan/wil doen? Uiteraard tegen vergoeding.
Re: Programming for dummies
Domme vraag maar wat zijn de daten files en waar dienen ze voor ?
Heb sinds gisteren NCSexpert en heb op mijn e60 BC_Automatic op aktiv gezet maar herinner me niet van daten files ?
Thanks!
Heb sinds gisteren NCSexpert en heb op mijn e60 BC_Automatic op aktiv gezet maar herinner me niet van daten files ?
Thanks!
Re: Programming for dummies
Als je NCS werkend hebt ben je al daten files nodig. Bijvoorbeeld om met een module te communiceren. Die staan al op je PC!
F10 N57N
Re: Programming for dummies
Hallo beste Gorillah,
Vragen zijn nooit dom.
Men vraagt immers om meer know-how te verkrijgen.
Dat een vraag dom is, dat is een echte misvatting.
Met vriendelijke groet,
Ad
Vragen zijn nooit dom.
Men vraagt immers om meer know-how te verkrijgen.
Dat een vraag dom is, dat is een echte misvatting.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Programming for dummies
Ok super, bedankt voor het antwoord, ben al wat wijzer! Enig idee hoe ik kan nakijken welke date file versie ik heb ?
Re: Programming for dummies
Ik zou het niet weten! Als je zo'n Daten pakket download zie je het versienummer natuurlijk (ik heb zelf V46.3) . Maar in dit pakket zitten ook alle oude versies bijv van 10 jaar geleden! Voor de E60 heeft het weinig zin om de allernieuwste te downloaden. Voor de E60 komen haast geen updates meer. Volgens mij is de laatste versie V49.
Wat betreft je auto het kan zijn dat de ene module een update heeft maar de andere niet. Met INPA kun je kijken welk ZB nummer (welke versie) de module heeft. Met WinKFP kun je de modules updaten.
Wat betreft je auto het kan zijn dat de ene module een update heeft maar de andere niet. Met INPA kun je kijken welk ZB nummer (welke versie) de module heeft. Met WinKFP kun je de modules updaten.
F10 N57N
Re: Programming for dummies
Vandaag wat geks tegen gekomen.
Ik heb zoals al veel vaker gedaan bij iemand ZBE op LOW gezet in CAPPL. Hierdoor verdwijnt de weerstand in de iDrive knop. Dit is op zich gelukt maar nu is het volgende het geval. Toen ik de werking wilde demonstreren ging ik naar het communicatie menu. ging daar scrollen van links naar rechts maar de idrive sloeg telkens 2 keuze's over?! Dus ik kon bijvoorbeel niet naar de keuze A-Z gaan want hij skipt daar over heen. Beetje het zelfde als je in Windows Explorer scrolt met je muis en hij altijd 3 regels skipt.
Enig idee iemand?
Ik heb zoals al veel vaker gedaan bij iemand ZBE op LOW gezet in CAPPL. Hierdoor verdwijnt de weerstand in de iDrive knop. Dit is op zich gelukt maar nu is het volgende het geval. Toen ik de werking wilde demonstreren ging ik naar het communicatie menu. ging daar scrollen van links naar rechts maar de idrive sloeg telkens 2 keuze's over?! Dus ik kon bijvoorbeel niet naar de keuze A-Z gaan want hij skipt daar over heen. Beetje het zelfde als je in Windows Explorer scrolt met je muis en hij altijd 3 regels skipt.
Enig idee iemand?
Re: Programming for dummies
Als je het terugcodeert is wel weer normaal?? Ik kan zelf (MASK) helemaal niet van Z naar A dat vind ik echt primitief! Kan dat bij CCC wel?
F10 N57N
Re: Programming for dummies
Ja terug coderen is die weer in orde. Ja bij CCC wel.
Ik denk zelf dat het komt omdat hij waarschijnlijk een LCI iDrive knop heeft in een pre-LCI auto (uit 2005).
Ik denk zelf dat het komt omdat hij waarschijnlijk een LCI iDrive knop heeft in een pre-LCI auto (uit 2005).
Re: Programming for dummies
Voordat ik alle forums, alle topics en alle draadjes ga doornemen kunnen jullie me mogelijk al een eind op weg helpen: Resetten van de airbag- en gordel-fault.
Ik rij een E61 met productiedatum 2008-06-20, motor M57/T2, uitvoering HE en een leuke uitrusting met S-codes.
Helaas enige weken geleden behoorlijke lekkage in de voordeur passagierszijde ontdekt. Iemand hier ervaring mee?
Ik had al een paar keer gezien dat er water aan de voorzijde van de deur uit loopt na een periode van regen en bij het openen van de portier. Ik zou er wel eens naar kijken... Totdat m'n vrouw na een rit een hele natte tas had en dito schoenen. Bij het uitnemen van de mat kwam er een hele straal water uit :-(
Bij voorkeur geen bezoek aan de stealer, dus: aan het werk!
Vloerbekleding losnemen, vocht opnemen en een week laten drogen met de verwarming aan, de koeling aan en de ramen open.
Tegelijk deurpanelen loshalen, bekabeling loshalen (o.a. van de , schoonmaken en laten drogen.
Oorzaak (naar mijn inzichten): het is niet handig om de bolvormige folie aan de binnenzijde van de auto te monteren met kit. Alle druppels die aan de buitenzijde via de ruit en de rubber afdichting in de deur komt, lopen er waarschijnlijk ook een aantal via de folie naar de onderzijde. Als de kit niet goed aansluit, is de afwatering niet goed.
Oplossing (so far so good): Powertape (aka ducttape) toegepast aan de onderzijde van de folie, aan de buitenzijde, zodat druppels niet in contact komen met de kitrand. water wordt direct naar de onderzijde van de deur gevoerd.
Alles weer gemonteerd. En toen nog even de fault-melding van de deur-airbag resetten...
Ik neem aan dat dat met INPA lukt?
Heb een leuk USB-OBD2 kabeltje aangeschaft via Ebay, K+DCAN USB interface (INPA Compatible).
Na diverse pogingen willen m'n laptop en de auto nog steeds niet met elkaar babbelen.
Geprobeerd: Diverse software installaties, COM-instellingen, Daten updates, pin 7 en 8 gescheiden, enz.
Blijft komen met de fout: LFH-0009 en nog een aantal andere meldingen
Suggesties?
Ik rij een E61 met productiedatum 2008-06-20, motor M57/T2, uitvoering HE en een leuke uitrusting met S-codes.
Helaas enige weken geleden behoorlijke lekkage in de voordeur passagierszijde ontdekt. Iemand hier ervaring mee?
Ik had al een paar keer gezien dat er water aan de voorzijde van de deur uit loopt na een periode van regen en bij het openen van de portier. Ik zou er wel eens naar kijken... Totdat m'n vrouw na een rit een hele natte tas had en dito schoenen. Bij het uitnemen van de mat kwam er een hele straal water uit :-(
Bij voorkeur geen bezoek aan de stealer, dus: aan het werk!
Vloerbekleding losnemen, vocht opnemen en een week laten drogen met de verwarming aan, de koeling aan en de ramen open.
Tegelijk deurpanelen loshalen, bekabeling loshalen (o.a. van de , schoonmaken en laten drogen.
Oorzaak (naar mijn inzichten): het is niet handig om de bolvormige folie aan de binnenzijde van de auto te monteren met kit. Alle druppels die aan de buitenzijde via de ruit en de rubber afdichting in de deur komt, lopen er waarschijnlijk ook een aantal via de folie naar de onderzijde. Als de kit niet goed aansluit, is de afwatering niet goed.
Oplossing (so far so good): Powertape (aka ducttape) toegepast aan de onderzijde van de folie, aan de buitenzijde, zodat druppels niet in contact komen met de kitrand. water wordt direct naar de onderzijde van de deur gevoerd.
Alles weer gemonteerd. En toen nog even de fault-melding van de deur-airbag resetten...
Ik neem aan dat dat met INPA lukt?
Heb een leuk USB-OBD2 kabeltje aangeschaft via Ebay, K+DCAN USB interface (INPA Compatible).
Na diverse pogingen willen m'n laptop en de auto nog steeds niet met elkaar babbelen.
Geprobeerd: Diverse software installaties, COM-instellingen, Daten updates, pin 7 en 8 gescheiden, enz.
Blijft komen met de fout: LFH-0009 en nog een aantal andere meldingen
Suggesties?
Re: Programming for dummies
Als je wil,kan ik via teamviewer bij uw laptop nakijken.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 okt 2013, 12:27
Re: Programming for dummies
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een E61 van 03/2010 en heb via "programming for dummies" al heel wat info gevonden om dingen aan te passen aan mijn wagen (moet enkel nog een kabel aanschaffen en de software vinden en dan ga ik eerst en vooral mijn spiegels laten flapperen op mijn vorige wagen was dit standaard maar hier niet ). De "parkeerfunctie" (rechtse spiegel die naar onder draait bij het achteruitrijden) werkt wel maar het automatisch open- en dichtklappen niet
Ik heb wel een vraagje i.v.m. de optie "gereduceerd vermogen". Mijn wagen heeft 120kw in plaats van 130kw en ik had graag geweten of dit kan aangepast worden via het veranderen van één van de functies zoals vele andere functies die hier beschreven worden?
Ik heb wel een vraagje i.v.m. de optie "gereduceerd vermogen". Mijn wagen heeft 120kw in plaats van 130kw en ik had graag geweten of dit kan aangepast worden via het veranderen van één van de functies zoals vele andere functies die hier beschreven worden?
Re: Programming for dummies
Moet de optie "gereduceerd vermogen"vervijderen van vo/fa en software van dde updaten.Het kan met D-can kabel maar dat is wel gewarlijk.Beter deze doen bij iemand met icom en ook compleet auto updaten.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.