Programming for dummies

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 20 mei 2013, 13:38

Misschien dat iemand het volgende weet;

Mijn auto heeft een SMG bak en deze moet je normaliter starten in zowel de N stand en met de voet op de rem, het coderen van het rempedaal heb ik inmiddels gevonden, maar ik zou graag de auto willen starten in de "versnelling" waarin hij ook geparkeerd staat en wel met de voet op de rem. Maar ik kan niet vinden of dit gecodeerd kan worden.
Nu moet je steeds, wanneer de auto op contact staat, de auto in de N zetten voordat je hem kan starten. En dit wil ik liever niet.
Iemand enig idee?
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Rubchen
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2013, 17:51

Re: Programming for dummies

Bericht door Rubchen » 30 mei 2013, 13:30

Weet iemand of het mogelijk is om de stuurbekrachtiging aan te passen met NCSexpert?
In mijn geval voor een E92 uit 2006.
Thnx

Rob

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Programming for dummies

Bericht door Lowkey » 30 mei 2013, 14:01

Bij E60 kan je in de KGM of SGM de volgende waarden aanpassen als je servotronic of active steering hebt. E92 geen idee!

GESCHW_WERTE_KOMFORT
STROMWERTE_KOMFORT
GESCHW_WERTE_SPORT
STROMWERTE_SPORT
F10 N57N

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Programming for dummies

Bericht door Lowkey » 30 mei 2013, 14:10

E61_Stuiver schreef:Misschien dat iemand het volgende weet;

Mijn auto heeft een SMG bak en deze moet je normaliter starten in zowel de N stand en met de voet op de rem, het coderen van het rempedaal heb ik inmiddels gevonden, maar ik zou graag de auto willen starten in de "versnelling" waarin hij ook geparkeerd staat en wel met de voet op de rem. Maar ik kan niet vinden of dit gecodeerd kan worden.
Nu moet je steeds, wanneer de auto op contact staat, de auto in de N zetten voordat je hem kan starten. En dit wil ik liever niet.
Iemand enig idee?
Hoi Klaas
Kan dat wel? Aangezien het eigenlijk een handbak is en die kun je natuurlijk ook niet starten in de versnelling. Tenzij de SMG start met losgekoppelde vernelling natuurlijk.
F10 N57N

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 30 mei 2013, 20:36

Ik heb eigenlijk geen idee dat je het kunt aanpassen, maar aangezien dat ik dacht dat zo'n blokering elektronisch wordt dacht dat je het misschien ook eruit kunt coderen. Die waarden die je hierboven noemt, wat sturen die dan aan?
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Programming for dummies

Bericht door Lowkey » 30 mei 2013, 21:59

Ha dat was van de vraag van Rubchen. Deze waarden passen het servotronic kenveld in de SGM of KGM aan. Kan het zelf helaas niet testen want heb geen servotronic.

off-topic:
klaas hoe werkt dat trouwens bij SMG, als je de motor gestart hebt en het rempedaal loslaat moet je hem zelf in de 1 flippen of zit hij dan in automaat mode?
F10 N57N

Gebruikersavatar
E61_Stuiver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
Locatie: Drachten

Re: Programming for dummies

Bericht door E61_Stuiver » 31 mei 2013, 09:34

Hans,
je hebt keuze tussen Manuel en automatisch, maar je moet dat wel doen met je voet op het rempedaal, net zoals met een echte automaat.
gr
Klaas
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Gebruikersavatar
firenza
Berichten: 411
Lid geworden op: 14 mar 2008, 21:53
Locatie: Omgeving Rotterdam.

Re: Programming for dummies

Bericht door firenza » 19 jun 2013, 08:04

Ik las op t Carclean forum dat mcshine (e46 m3 cabrio) zijn auto geprogrammeerd had om het dak te laten openen via de sleutel, dus als de auto uit staat.( dus zonder zo'n module extra in te bouwen.

Mijn vraag is dan kan je m ook programmeren dat je t dak kan openen of sluiten bij een snelheid van zo'n 40 km/h evt 50 per uur?
Dat is namelijk ideaal als je in de stad rondrijdt en een lokale bui verpest t cabrio rijden...
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe

Spasta
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jun 2009, 16:10

Re: Programming for dummies

Bericht door Spasta » 19 jun 2013, 11:08

Bij de E93 heb ik dit al eens gedaan. Bij een E46 weet ik het neit?

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 1420
Lid geworden op: 04 apr 2008, 14:17
Locatie: Botlek

Re: Programming for dummies

Bericht door Ralph » 01 jul 2013, 14:32

Is het iemand gelukt om bij de 1 serie de Radio in te lezen?
Module naam is 1Rad.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Spasta
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jun 2009, 16:10

Re: Programming for dummies

Bericht door Spasta » 01 jul 2013, 14:47

Wat bedoel je met inlezen?
Gewoon de trc file van de module lezen?
Dit mag geen probleem zijn mits de juiste daten files.

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 1420
Lid geworden op: 04 apr 2008, 14:17
Locatie: Botlek

Re: Programming for dummies

Bericht door Ralph » 02 jul 2013, 22:10

Maar de vraag is, is dat jou gelukt?
Ik heb al zeker meer dan honderd autos gecodeerd, maar heb altijd probleem met de 1RAD van de 1 serie.
Op andere fora zeggen ze dat je alleen via de MOST deze correct kan inlezen.
Aangezien het mij niet lukt via OBD zou er toch een kern van waarheid van in kunnen zitten.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Gebruikersavatar
lverstappenl
Berichten: 293
Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
Locatie: Limburg

Re: Programming for dummies

Bericht door lverstappenl » 05 jul 2013, 16:31

Beste mensen, ik heb een klein probleempje. Ik kom niet verder dan het selecteren van cas, daarna laad hij de FA niet, onderstaand een foto van de foutmelding. Ik heb de software al 3 keer opnieuw geinstalleerd, en van alles gezocht op internet maar kan er niks over vinden. Misschien dat iemand hier mij verder kan helpen?

Het uitlezen van de airbag module zoals beschreven in de eerste post lukt wel gewoon.

Afbeelding
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Programming for dummies

Bericht door gk5 » 05 jul 2013, 17:28

Kijk op je PM.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Gebruikersavatar
henri.thijssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
Locatie: Eindhoven

Re: Programming for dummies

Bericht door henri.thijssen » 05 jul 2013, 17:30

De foutmelding gaat over een verkeerde VO.
Optie $2SE = LM RAEDER STERNSPEICHE 246 / NL
Waarom hier een fout opkomt is mij niet duidelijk, misschien iemand in verleden liggen klooien met VO ?

Welk profiel gebruik je ?
/Work folder leeg gemaakt ?
Actuele daten files?

Kan je wel F2 FA eingeben ?
Wellicht kan de desbetreffende optie verwijderen (DEL) en daarna FA Write naar CAS en LMA

Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar ik denk dat dit geen kwaad kan.
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995


Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”