Blitzyj 318i interieur
Re: Blitzyj 318i schade *UPDATE met fotos*
Inmiddels isolatie etc eraf gehaald, en het ziet er best erg uit Heb geprobeerd met hout + hamer, maar krijg dit op geen een manier meer recht.. En het zwarte spul(wat is dit voor spul?) is nog eens gescheurd waardoor een rond nopje los zit en zorgt voor een klein gat: bij foto 1 en 2 rood gemarkeerd. Word blijkbaar dus toch naar een plaatwerker brengen of heeft er iemand nog tips?
Onderzijde auto:
Onderzijde auto:
Volgens mij is dat bitumen. Dat 'gaatje' is volgens mij voor de eventuele afwatering als je water in je wagen krijgt, dan kun je het rubberen dopje loshalen en het water weg laten lopen.
Laat dit dan toch maar bij een garage (eventueel met garantie) doen. En in vervolg zorgen dat de krik stevig staat en niet op de zwakke delen kan schieten.
Laat dit dan toch maar bij een garage (eventueel met garantie) doen. En in vervolg zorgen dat de krik stevig staat en niet op de zwakke delen kan schieten.
Ok, deze bitumen zat dus eigenlijk ook over deze rode cirkel. Omdat dit er dus nu niet meer zit is er een klein scheurtje ontstaan.
Heb nu toch de plaat een stuk lager gekregen met een stuk hout en hamer, denk dat ik nu toch zelf die bitumen erop ga leggen iemand die weet hoe dit gaat? dien ik nog iets van anticorrosie eerst op de plaat te smeren?
Mijn dank voor jullie uitleg!
Heb nu toch de plaat een stuk lager gekregen met een stuk hout en hamer, denk dat ik nu toch zelf die bitumen erop ga leggen iemand die weet hoe dit gaat? dien ik nog iets van anticorrosie eerst op de plaat te smeren?
Mijn dank voor jullie uitleg!
Die plaat wat jij bedoeld zijn zoganaamde dreunplaten (isolatie voor geluid)
Met een beetje google kun je die zo vinden.
Eventueel kun je de oude verwijderen met een verfstripper, warm maken en dan stukje voor stukje er uit steken
met een oud plamuurmes dit is redelijke te doen.
Op marktplaats worden de dreun platen ook aangeboden.
Succes
Met een beetje google kun je die zo vinden.
Eventueel kun je de oude verwijderen met een verfstripper, warm maken en dan stukje voor stukje er uit steken
met een oud plamuurmes dit is redelijke te doen.
Op marktplaats worden de dreun platen ook aangeboden.
Succes
Re: Blitzyj 318i schade *HERSTELD fotos*
Dreunplaten waren toch niet van de dikte die er origineel in zat, dus had me vloeibare bitumen gekocht en van het weekend de schade hersteld!
Nieuwe bitumen gesmeerd:
Met dit weer ZEKER nodig tijdens de klus:
Het resultaat
Voor:
Na:
Nieuwe bitumen gesmeerd:
Met dit weer ZEKER nodig tijdens de klus:
Het resultaat
Voor:
Na:
Re: Re: Blitzyj 318i schade *HERSTELD fotos*
Hoe precies heb je de schade hersteld?
Moet dit namelijk ook nog gaan doen.
Moet dit namelijk ook nog gaan doen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Waar heb je deze verhoging zitten?
Bij mij moest de bestuurdersstoel, deurlijsten, plaat waar obd connector zit en voetsteun eruit. Daarna kon ik het carpet los maken en half optillen zodat ik erbij kon. En dan met rubberen hamer met stuk hout de plaat terug slaan. Boven het bitumen zit piepschuim waardoor je een gelijke vloer zou moeten hebben.
Zodra de plaat recht is kun je evt de oude dreunplaat verwijderen en een nieuwe plaatsen. Ik kon echter geen vinden die dezelfde dikte had dus had ik vloeibare bitumen gekocht en primer voor betere hechting.
Bij mij moest de bestuurdersstoel, deurlijsten, plaat waar obd connector zit en voetsteun eruit. Daarna kon ik het carpet los maken en half optillen zodat ik erbij kon. En dan met rubberen hamer met stuk hout de plaat terug slaan. Boven het bitumen zit piepschuim waardoor je een gelijke vloer zou moeten hebben.
Zodra de plaat recht is kun je evt de oude dreunplaat verwijderen en een nieuwe plaatsen. Ik kon echter geen vinden die dezelfde dikte had dus had ik vloeibare bitumen gekocht en primer voor betere hechting.
Eigenlijk hetzelfde als bij jou, gewoon naast het krikpunt, is ooit van de steun afgedonderd.
Hadden het geluk dat de steun afbrak dus de bult is lang niet zo groot als bij die van jou, toen ook gelijk beter materiaal gehaald haha, die goedkope steuntjes zijn neit aan te raden, ookal blijken ze 2000kg aan te moeten kunnen!
Hadden het geluk dat de steun afbrak dus de bult is lang niet zo groot als bij die van jou, toen ook gelijk beter materiaal gehaald haha, die goedkope steuntjes zijn neit aan te raden, ookal blijken ze 2000kg aan te moeten kunnen!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Re: Blitzyj 318i nieuwe wielen?
Mijn e46 heeft een zeer slechte wegligging met mijn 18 inch zomerwielen, heb gisteren de 16 inch winterwielen eronder gelegd om het verschil eens te voelen.
Met de 18 inchers word de wagen in ieder spoor getrokken, dacht eerst dat het iets te maken het met versleten rubbers aan achterophanging aangezien ik mijn voorste draagarmen al geheel vervangen heb. Blijkt dus niet zo te zijn, want met mijn 16 inch winterwielen is er geen een spoor te voelen! Stuur word dus niet meer als een gek van links naar rechts getrokken. Ben nu dus aan het denken om de 18 inchers te verkopen en naar originele bmw 3 serie velgen(16 inch) te gaan. Het ziet er helaas dan niet meer zo sportief uit, maar ga liever voor comfort.
Wat vinden jullie beter staan onder mijn zwarte sedan, de styling 32(links) of 44(rechts)?
Met de 18 inchers word de wagen in ieder spoor getrokken, dacht eerst dat het iets te maken het met versleten rubbers aan achterophanging aangezien ik mijn voorste draagarmen al geheel vervangen heb. Blijkt dus niet zo te zijn, want met mijn 16 inch winterwielen is er geen een spoor te voelen! Stuur word dus niet meer als een gek van links naar rechts getrokken. Ben nu dus aan het denken om de 18 inchers te verkopen en naar originele bmw 3 serie velgen(16 inch) te gaan. Het ziet er helaas dan niet meer zo sportief uit, maar ga liever voor comfort.
Wat vinden jullie beter staan onder mijn zwarte sedan, de styling 32(links) of 44(rechts)?
44!!
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
Het klopt dat je met 16 inch wielen minder last hebt van spoorvorming dan met 18 inch.
Maar een grotere wielmaat 'vergroot' de problemen. Het kan best zijn dat er in je onderstel versleten delen zitten die extra aan het licht komen op het moment dat je met 18 inch velgen rondrijdt. Het kan in mijn ogen alsnog komen door slijtage aan rubbers alleen met 16 inch valt het bijna niet te merken.
Maar een grotere wielmaat 'vergroot' de problemen. Het kan best zijn dat er in je onderstel versleten delen zitten die extra aan het licht komen op het moment dat je met 18 inch velgen rondrijdt. Het kan in mijn ogen alsnog komen door slijtage aan rubbers alleen met 16 inch valt het bijna niet te merken.
Heb hele ophanging nagelopen, iedere rubber zag er nog allemaal goed uit zat ook geen speling op de bovenste rubbers van achterophanging. Achterste schokdempers zijn pas vervangen, alleen voorste nog niet vervangen. Zou evt hieraan kunnen liggen maar ik vermoed toch de 18 inch velgen(merk: interaction ) banden hebben toch nog +-5mm profiel, maar goed ik ga toch voor een kleinere set ivm comfort.
Iemand trouwens ervaring met Michelin energy saver plus?
Iemand trouwens ervaring met Michelin energy saver plus?
wat zijn de spec's van je velgen, want ik zie dat het geen OEM bmw velgen zijn, wellicht zou het ook nog liggen aan de maten en welke bandenmaat ligt erop?
misschien is 17 inch ook nog een optie? Vind het probleem wat raar klinken, lijkt alsof jij er erger last van hebt als andere hier op het forum
misschien is 17 inch ook nog een optie? Vind het probleem wat raar klinken, lijkt alsof jij er erger last van hebt als andere hier op het forum
>>>>Showroom E36's<<<<
Ik merk inderdaad veel verschil tussen de 18 inch zomerwielen en 16 inch winterwielen. Met zomerwielen trekt de auto op slechte wegen naar alle kanten. Hier de specificaties van mijn velgen en banden:
velgen: interaction GT2 18x8jj et40
banden: Dunlop sportmaxx GT 225/40ZR18
velgen: interaction GT2 18x8jj et40
banden: Dunlop sportmaxx GT 225/40ZR18