Blitzyj 318i interieur
Re: Blitzyj 318i nieuwe wielen?
Die rechtse foto (styling 44) is sowieso 17inch. Ik vind persoonlijk styling 32 mooier. Die is overigens ook in 17" verkrijgbaar.
Vreemd, je maten band en velg zijn niet raar te noemen. Daar zal het denk ik niet zo snel in zitten.
Wij hier thuis hebben zelf een touring op 17 inch, maar herken deze eigenschappen niet zo, eigenlijk is er van 16 naar 17 minimaal verschil in te voelen!
Wij hier thuis hebben zelf een touring op 17 inch, maar herken deze eigenschappen niet zo, eigenlijk is er van 16 naar 17 minimaal verschil in te voelen!
>>>>Showroom E36's<<<<
Vind het ook erg vreemd, heb al vaker van forumleden hier gehoord dat ze geen last ervan hadden met 18inchers. Raak er helemaal van.
Had styling 32 16 inchers op het oog, maar uiteindelijk toch aant twijfelen om voor 17 inch te gaan.
Had styling 32 16 inchers op het oog, maar uiteindelijk toch aant twijfelen om voor 17 inch te gaan.
Hier was iemand met een soortgelijk issue. Misschien heb je hier wat aan voordat je een andere set gaat scoren?
viewtopic.php?f=33&t=33318
Ik kwam namelijk van 16 inch en ben naar 18 inch breedset overgestapt. Zelf merkte ik wel iets verschil in comfort, maar niet schrikbarend veel. Ook mijn breedset ging soms wel eens 'sporen' op slechte wegen, maar na aanpassen van de bandenspanning is dit zo goed als weg.
viewtopic.php?f=33&t=33318
Ik kwam namelijk van 16 inch en ben naar 18 inch breedset overgestapt. Zelf merkte ik wel iets verschil in comfort, maar niet schrikbarend veel. Ook mijn breedset ging soms wel eens 'sporen' op slechte wegen, maar na aanpassen van de bandenspanning is dit zo goed als weg.
Haha das dezelfde user als in dit topicmich530 schreef:Hier was iemand met een soortgelijk issue. Misschien heb je hier wat aan voordat je een andere set gaat scoren?
wat stom zeg haha.. Daar heb ik niet op gelet
Laatst gewijzigd door Rene08 op 15 mei 2013, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Haha banden oppompen heeft uiteindelijk maar een beetje geholpen. Merk nog steeds een groot verschil tussen 16 inch en 18 inch.
Re: Blitzyj 318i styling 32 zwart!
Vandaag een set 16 inch originele styling 32 velgen opgehaald in duitsland voor een mooi prijsje a €120 Zien er zeer goed uit voor dit geld en rijden zeer comfortabel. Op dit setje zitten winterbanden die ik eraf ga halen en een nieuw setje Michelin Fuel Saver Plus op ga zetten. Wagen rijd heerlijk met de 16 inchers, wat een verschil!
- GreyCooperS
- Contacteer:
32' ers zijn altijd gaaf...maar 16" das wel heul klein
Maar goed, als je minder om de looks geeft en meer om comfort is het een prima keuze...als ik van mn 19" naar mn 17" winter wielen ga, is dat al een hele verademing...
Maar goed, als je minder om de looks geeft en meer om comfort is het een prima keuze...als ik van mn 19" naar mn 17" winter wielen ga, is dat al een hele verademing...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- bob de bouwer
niet mijn smaak maar altijd beter dan staandaard wielen
Re: Blitzyj 318i styling 32 zwart!
Persoonlijk houd ik niet zo van het verlagen, ook de 18 inch velgen op pagina 1 vond ik een beetje te sjonnie achtig Deze zaten namelijk al op de auto toen ik hem kocht.
Vind het nu wel netjes uitzien en nog een beetje sportief met die zwarte velgen(ondanks zo klein), kan weer genieten van mijn bimmer qua rijcomfort.
Vind het nu wel netjes uitzien en nog een beetje sportief met die zwarte velgen(ondanks zo klein), kan weer genieten van mijn bimmer qua rijcomfort.
Re: Blitzyj 318i koelvloeistof lek
Heb een kleine koelvloeistof lek bij de thermostaat, zal maar eens beginnen met nr3 en 5 te bestellen hopelijk is het dan opgelost. Thermostaat werkt nog gewoon goed
foto van de lek:
Binnekort ook nieuwe schokdempers voor vervangen met originele Sachs, de voorste rubbers van de achterophanging vervangen met powerflex en nieuwe ophangrubbers voor transmissie. Word weer een weekje lekker sleutelen aan de auto
foto van de lek:
Binnekort ook nieuwe schokdempers voor vervangen met originele Sachs, de voorste rubbers van de achterophanging vervangen met powerflex en nieuwe ophangrubbers voor transmissie. Word weer een weekje lekker sleutelen aan de auto
Re: Blitzyj 318i koelvloeistof lek
De reden dat de auto zo trekt kan ook door de banden komen (of de kwaliteit van de velgen).Ik zie dat je gewoon op Dunlops rijd, dus daar zal het probleem niet in zitten (ik zelf rijd op Dunlop 225/35/19 en Bridgestone 255/30/19 zonder problemen). Op mijn 18" had ik er vreemd genoeg wel problemen mee. Mijn E46 328i trok heel erg in het spoor met mijn 18" velgen, maar heb er nu helemaal geen last meer van met 19" VMR, hij rijdt nu als OEM. Reed afgelopen winter op 17" Styling 89 OEM winterbanden en daar had ik het probleem ook niet mee. Toen wist ik dat het niet aan mijn onderstel lag, kwaliteit, offset en gewicht van velgen spelen ook belangrijke rol.
Re: Blitzyj 318i *UPDATE OPHANGING*
Ben een lange tijd niet meer actief geweest op dit forum. Heb ondertussen weer een hoop zelf aan de auto gedaan, helaas geen foto's tijdens de klusjes gemaakt.
Nieuwe bilstein B4 schokdempers voorzijde
oude schokdempers kon ik met 1 vinger indrukken waren nodig aan vervanging toe, meteen bovenste lager ook vervangen.
Powerflex rubber achterophanging ipv oem rubber
Enige nadeel van de powerflex rubbers ondanks dat ik ze helemaal heb ingesmeerd met koper pasta maken ze veel geluid als je langzaam over drempels rijd. Binnenkort nog maar wat meer erover spuiten.
Auto zweeft over de weg! Geen last meer van spoorvorming, ik weer blij
Gisteren nog even de coming/leaving home functie gerealiseerd met behulp van DIY sectie van dit forum:
Volgende klusjes:
Velgen plastidippen: mat zwart en metalizer.
Nieuwe banden(ja ik rij nog op winterbanden ): Michelin fuel saver plus
Nieuwe bilstein B4 schokdempers voorzijde
oude schokdempers kon ik met 1 vinger indrukken waren nodig aan vervanging toe, meteen bovenste lager ook vervangen.
Powerflex rubber achterophanging ipv oem rubber
Enige nadeel van de powerflex rubbers ondanks dat ik ze helemaal heb ingesmeerd met koper pasta maken ze veel geluid als je langzaam over drempels rijd. Binnenkort nog maar wat meer erover spuiten.
Auto zweeft over de weg! Geen last meer van spoorvorming, ik weer blij
Gisteren nog even de coming/leaving home functie gerealiseerd met behulp van DIY sectie van dit forum:
Volgende klusjes:
Velgen plastidippen: mat zwart en metalizer.
Nieuwe banden(ja ik rij nog op winterbanden ): Michelin fuel saver plus