Geheime sportmenu
Re: Geheime sportmenu
Electronisch word vooral toegepast voor brandstof besparing en voor een aantal features zoals automatisch parkeren.
Maar voor stuurgevoel, daarvoor moet je toch bij een hydraulisch systeem zijn. Sommige komen idd kort erbij maar andere niet zoals in de F10/11. Voor de F30 heb ik geen idee. Moet nog de eerste autotest tegenkomen waar men zegt dat de electrische stuurbekrachting beter was dan de vroegere hydraulische.
Maar voor stuurgevoel, daarvoor moet je toch bij een hydraulisch systeem zijn. Sommige komen idd kort erbij maar andere niet zoals in de F10/11. Voor de F30 heb ik geen idee. Moet nog de eerste autotest tegenkomen waar men zegt dat de electrische stuurbekrachting beter was dan de vroegere hydraulische.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geheime sportmenu
Merk je dan in normale DS of M niet dat het stuur strakker wordt? Kan het zelf helaas niet testen want ik heb geen servotronic.
Vanaf 9-2005 is servotronic pas een standaard optie!! Aansturing van electroklep in stuurhuis door kenveld in SGM (later KGM module) module. In geval van combi met AFS aansturing door AFS module.
Bij EPS (electronic power steering) kun je servotronic softwarematig activeren.
Vanaf 9-2005 is servotronic pas een standaard optie!! Aansturing van electroklep in stuurhuis door kenveld in SGM (later KGM module) module. In geval van combi met AFS aansturing door AFS module.
Bij EPS (electronic power steering) kun je servotronic softwarematig activeren.
F10 N57N
Re: Geheime sportmenu
ziet er goed uit. ben van plan dit in te bouwen. wel op de nette manier met een aparte sportknop in de afdekplaat van de versnelling.
weet iemand waar de materialen te vinden zijn??
is het nodig om te coderen hiervoor??
weet iemand waar de materialen te vinden zijn??
is het nodig om te coderen hiervoor??
never drive faster than your angel can fly
Re: Geheime sportmenu
Coderen is niet nodig, maar de afdekplaat is niet goedkoop, kost +100 euro.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geheime sportmenu
dat is best duur voor een stukje plastic. maar zoiets had ik al op die duitse site gelezen idd.
mijn vraag is eigenlijk meer waar het te koop is. gewoon bij de dealer??
en heb ik nog meer nodig dan alleen de afdekplaat?
mijn vraag is eigenlijk meer waar het te koop is. gewoon bij de dealer??
en heb ik nog meer nodig dan alleen de afdekplaat?
never drive faster than your angel can fly
Re: Geheime sportmenu
Oke bedankt voor het antwoord.. maar op deze site kan ik alleen benzine modellen kiezen.. Maakt dit nog wat uit of is het universeel? Ik hen een diesel namelijk. 535d
never drive faster than your angel can fly
Re: Geheime sportmenu
Heb in mijn 530d de hidden sportstand geactiveerd dmv een schakelaar en kan je vertellen dat je zeker verschil ziet en voelt. Ook tijdens het rijden wanneer je de sport activeerd voel je dat de auto in ene agressiever reageerd. Dit is dus geen fabel.. Ik zou zeggen doen.. Want heb inmiddels bij 5 andere mensen de sportstand gebouwd, waarna ze hebben bevestigd dat het zeker werkt en voelbaar is..
BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
Re: Geheime sportmenu
Ik ben benieuwd wat dit doet als je auto al getuned is...... wellicht het tegenovergestelde?
2022 F15 X5 M50i
Re: Geheime sportmenu
De sportstand wijzigd niets aan de motormapping, vermogen blijft identiek. Alleen de gaspedaal response word beter, en bij een automaat schakeld hij sneller (zoals de in DS stand), en het stuur word harder.
Ik vraag mij nogaltijd af of er een verschil is met de DS stand.
Ik vraag mij nogaltijd af of er een verschil is met de DS stand.
525d E61 2007 pre-LCI
- 530d-sport
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 16:58
Re: Geheime sportmenu
tom_il schreef:De sportstand wijzigd niets aan de motormapping, vermogen blijft identiek. Alleen de gaspedaal response word beter, en bij een automaat schakeld hij sneller (zoals de in DS stand), en het stuur word harder.
Ik vraag mij nogaltijd af of er een verschil is met de DS stand.
Ik heb het pas laten inbouwen. Maar er is geen verschil tussen de DS en de Sport stand in D.
Want wat ik heb gemerkt is volgende.
Op snelweg cruise control aan in D 120 km per uur. En dan Sport knopje indrukken. Reactie was direct terug schakelen.
Toen heb ik van normaal D naar DS gezet. Reactie was direct terug schakelen. Heb van alles geprobeerd in iedere km snelheid en manoeuvres. Maar het blijft gewoon eenmaal de zelfde als DS.
In feite is er geen verschil tussen DS en D in Sport stand, want de PK blijft gewoon de zelfde. En DS en D-Sportstand hebben eenmaal de zelfde eigenschappen. Dus zo een wereld verschil is er gewoon eenmaal niet. Oftewel heb er niks van gemerkt en zal het ook niet merken.
Re: Geheime sportmenu
Misschien dat er iets mis is met jou inbouw dan, Misschien ligt het aan software van je wagen. want er is een wereld van verschil tussen de DS stand en de sport knop. Wat wel zo is, is dat er ook enkele mensen zijn die het zelf bij verschillende type auto's gemonteerd hebben en bij bij sommige voertuigen licht het sport icoontje wel op in het instrumentenpack, maar zijn de karakteristieke eigenschappen niet waarneembaar! En dat terwijl dezelfde mensen het bij andere voertuigen wel weer konden waarnemen. Misschien is dat bij jou ook het geval. Hoe het komt weet ik niet. Maar als het werkend is dan is het niet hetzelfde effect als je pook gewoon even in DS zetten.530d-sport schreef:tom_il schreef:De sportstand wijzigd niets aan de motormapping, vermogen blijft identiek. Alleen de gaspedaal response word beter, en bij een automaat schakeld hij sneller (zoals de in DS stand), en het stuur word harder.
Ik vraag mij nogaltijd af of er een verschil is met de DS stand.
Ik heb het pas laten inbouwen. Maar er is geen verschil tussen de DS en de Sport stand in D.
Want wat ik heb gemerkt is volgende.
Op snelweg cruise control aan in D 120 km per uur. En dan Sport knopje indrukken. Reactie was direct terug schakelen.
Toen heb ik van normaal D naar DS gezet. Reactie was direct terug schakelen. Heb van alles geprobeerd in iedere km snelheid en manoeuvres. Maar het blijft gewoon eenmaal de zelfde als DS.
In feite is er geen verschil tussen DS en D in Sport stand, want de PK blijft gewoon de zelfde. En DS en D-Sportstand hebben eenmaal de zelfde eigenschappen. Dus zo een wereld verschil is er gewoon eenmaal niet. Oftewel heb er niks van gemerkt en zal het ook niet merken.
Maar het wil ook niet zeggen dat sport knop een soort M knop is en dat de auto opeens veel meer vermogen heeft Mensen verwachten dat er wel vaak weer van.
de communicatie van het gaspedaal en de automaat en de servotronic veranderd gewoon wat in een iets fijnere directer rijdende auto resulteert.
Hier een draadje:
http://m.5series.net/showthread.php?t=127596
Kan je er 50 pagina's over lezen en ook de reakties tussen DS en sportmode van de mensen die het wel waarnemen.
- 530d-sport
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 16:58
Re: Geheime sportmenu
Ik heb geen servotronic.. voor de rest is het net als de DS stand bij mijn auto.. Waarschijnlijk merk je het beter bij autos die een servotronic zijn.
Re: Geheime sportmenu
Misschien wel. er zijn ook mensen die vermelden dat alleen de servotronic stijver reageert.
Denk dat het ergens misschien software gerelateerd is, welke uitvoering misschien. Misschien rijd die van jou al als sportmode. Ook zonder schakelaar, ook al brand er geen icon bij je in het instrumentenpack. Voor mij werkt het heel overtuigend en een heel verschil met de DS mode.
Trouwens, als ik sportmode aanzet en ik zet de pook in DS dan overheerst bij mij DS mode en veranderd het rijgedrag naar het gewoonlijke DS.
Denk dat het ergens misschien software gerelateerd is, welke uitvoering misschien. Misschien rijd die van jou al als sportmode. Ook zonder schakelaar, ook al brand er geen icon bij je in het instrumentenpack. Voor mij werkt het heel overtuigend en een heel verschil met de DS mode.
Trouwens, als ik sportmode aanzet en ik zet de pook in DS dan overheerst bij mij DS mode en veranderd het rijgedrag naar het gewoonlijke DS.
Re: Geheime sportmenu
Bij mij ziet het er zo uit.. Zelf een schakelaar erin gebouwd met puls. Kleur komt mooi overeen met interieurverlichting.
BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay