Ik heb nu een jaar mijn e46 318 coupe uit 2000.
Heb mijn waterpomp na aankoop direct moeten vervangen, dat was bekend, radiateur heb ik ook moeten vervangen na een half jaar, die lekte. Nadat de nieuwe er op was gezet sloeg mijn auto af en toe af bij remmen tot bijna stilstaan. Twee dagen erna naar de garage gebracht, had 's ochtends eigenlijk al het probleem niet meer en garage kon ook niks vinden. Ze hadden de toeren minimaal omhoog gezet. Geen problemen meer gehad.
Nu heb ik toevallig eergisteren mijn auto helemaal schoongemaakt, stofzuiger er door, oliepijl gecheckt was oké en koelvloeistof iets bijgevuld.
Gisteren reed een afstand van 30km en zag dat mijn motor oververhit was, heb erg rustig gereden, was zo goed als thuis. Tijdens het rijden heb ik niks gemerkt, merkte wel dat het starten een paar keer wat lastiger ging de afgelopen dagen. Alsof hij niet genoeg benzine kreeg, beetje gas geven en dan liep ie gewoon weer goed.
--
Nu het probleem, hoe kan het dat de motor oververhit raakt? ik heb gekeken naar de koelvloeistof en die was erg heet naar mijn idee maar zat genoeg in. Ik weet niet of het kan liggen aan een niet werkende ventilator? Lijkt me dat die als een dwaas zou moeten draaien bij starten van m'n auto en dat deed ie niet (bij parkeren). Ik kreeg verder geen dashboard lampje / motor storing.
Dus naar mijn idee is het mijn ventilator/(condensor?) of een zekering / snoerbreukje gezien ik bezig ben geweest met het handschoenenkastje en zekeringen.
Hij gaat donderdag sowieso voor de APK naar de garage.
Hoe kan ik de ventilator testen eigenlijk? airco aanzetten terwijl motor draait?
Ga het straks even checken/testen.