Subwoofer aansluiten (Tulp probleem)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMWE36ALMERE

Subwoofer aansluiten (Tulp probleem)

Bericht door BMWE36ALMERE » 20 mei 2013, 20:34

Hey allemaal na een tijdje weggeweest te zijn ben ik weer ff terug.
Ik heb laatst me oude sub.woofer uit me kast gehaalt en een setje Renegade kabels gekocht en alles in me 2de auto er in gepleurt en mooi weggewerkt.
Ik heb nu alles ook aangesloten en de powerledje op me sub.woofer brand gewoon zodra ik de tulp kabels aansluit maar er komt geen sound

Gegevens van me Audio-kit :
CD-Speler : Av Car Audio AV 9250bt
Sub.W : Fusion CS-AW1120 Actieve Subwoofer (ingebouwde versterker)
Kabels : Renegade

Wat ik tot nu toe heb geprobeert :
Remote op gele/rode kabel aangesloten (hij is nu op de std rem. kabel aangesloten)
Op elke tulp ingangen van Rear Out / Line Rear Out aangesloten.
CD Speler instelling afgestelt op Bass en Sub.W ingeschakelt.
De 2 draai knopjes op de achterkant van me woofer geprobeert.

Ik had me woofer jaar geleden gewoon werkend weggezet in me schuur.

Maar nog steeds geen sound :( Please help me,,, ik wordt helemaal gek ik rij al 2 a 3 dagen zonder muziek omdat ik me cd-speler niet er in wil plaatsten voordat alles het goed doet :'(
Laatst gewijzigd door BMWE36ALMERE op 21 mei 2013, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E36 325i Coupe M Aerodynamic

yltkdy

Re: Subwoofer aansluiten (Tulp probleem)

Bericht door yltkdy » 20 mei 2013, 23:01

Misschien een overbodige vraag, maar staat je gain open. Of zit er op je autoradio geen instelling in het menu waarbij je de tulpuitgangen inschakelt? Daarna zou Ik controleren of de subwoofer überhaupt nog werkt. Dit kan je doen door er voor te zorgen dat de subwoofer aan staat (dus powerled aan). Trek de zekering er uit wacht even tot de powerled uit is en steek hem er dan weer in. Dan moet de subwoofer in ieder geval een plopgeluid geven. Doet hij dit niet dan is je woofer niet aangesloten of je versterker is overleden of er is misschien intern nog een zekering die je woofer beschermt. Dus subwoofer openmaken en trachten uit te zoeken wat het probleem is.

Hoor je de woofer wel aangaan, dan zou ik eerst een ander apparaat dan je autoradio aansluiten op de subwoofer. Als je dan wel geluid hebt weet je in ieder geval dat het niet aan de subwoofer ligt.

De volgende stap die ik dan zou maken is tijdelijk een andere kabel trekken naar de autoradio. Werkt de woofer dan nog niet zit het probleem in je radio, maar dit is dan te merkgebonden om daar een oordeel over te geven.

Succes,

Mike.

BMWE36ALMERE

Bericht door BMWE36ALMERE » 21 mei 2013, 11:43

Welke zekering bedoel je ? die bij je accu ?

yltkdy

Bericht door yltkdy » 21 mei 2013, 19:16

ik bedoelde de zekering die op je subwoofer zit. het gaat er alleen maar om dat de stroom onderbroken en weer ingeschakeld wordt.

BMWE36ALMERE

Bericht door BMWE36ALMERE » 21 mei 2013, 19:18

ok en hoe kan ik bijvoorbeeld me telefoon aansluiten op me subwoofer ? om te kijken of het echt aan me radio ligt ?

yltkdy

Bericht door yltkdy » 21 mei 2013, 20:13

Dit kan je doen met een tulp kabeltje met aan het andere eind een mini-jack plug eraan die in je telefoon gaat. Deze zijn gewoon los te verkrijgen, maar je kan natuurlijk als je stroom in de buurt hebt ook een dvd of cd speler gebruiken. zorg er dan wel voor dat je je gain dichtdraait op je subwoofer, anders knalt deze gelijk op vol vermogen en kan je zelfs je woofer opblazen.

yltkdy

Bericht door yltkdy » 01 jun 2013, 11:49

En, heb je de subwoofer nog aan de praat gekregen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”