Hier word ik niet vrolijk van :((
- Schmiedmann530
Hier word ik niet vrolijk van :((
Gister avond is er een vrouwtje in zijn achteruit met haar trekhaak tegen mijn bumper aangereden en zit dus nu een deuk in van ong tennisbal grootte, lak is ook beschadigd. Nu is mijn vraag als ik het bumper laat spuiten krijg ik kleurverschil met mijn motorkap en steenslag van motorkap gaat heel erg veel opvallen. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Is het mogelijk om het complete front te laten spuiten met haar verzekering? anders gaat het niet mooi worden met een vernieuwde bumper.
Laatst gewijzigd door Schmiedmann530 op 16 apr 2014, 15:52, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Re: M550d motor in een 530d e60 past dit?
Passen zal het altijd. Ze zijn tenslotte zo ook geleverd. Of je het moet willen is een tweede. Hier zal veel uitzoekwerk voor de elektronica aan te pas komen en ik betwijfel of dat allemaal zo gaat lukken. Verder zul je ALLES wat bij de motor zit moeten hebben. Te denken valt aan de ews module sleutels en computer. Ik zou er niet aan beginnen. Dit wordt een kostbaar en tijdrovend project.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- lekkerwijf1
Klinkt wel interressant, het is nml een gewonen 3 liter diesel met 3 turbos
-
- Contacteer:
Het probleem zal meer in de elektronica zitten. Ik weet toevallig dat de huidige m3 het vermogen wordt geregeld met de brandstof pomp. Als dit niet het geval is, heb je maar een fractie van het vermogen. Om dit er uit te programmeren ben je zo een paar duizend euro verder.
M550d is van de F10/F11. Of die gaat passen in een E60 ? Waarschijnlijk niet, geen beginnen aan eerlijk gezegd.
525d E61 2007 pre-LCI
Als je echt niet meer weet wat je met je geld moet doen is dat een leuk project!
zo ver ik weet is het namelijk nog niet geprobeerd, en bij de nieuwe motoren wordt het steeds lastiger ze te swappen in andere wagens ivm elektronica enzovoort.
Maar als je het een beetje reëel wilt houden: niet aan beginnen, gekkenwerk!
zo ver ik weet is het namelijk nog niet geprobeerd, en bij de nieuwe motoren wordt het steeds lastiger ze te swappen in andere wagens ivm elektronica enzovoort.
Maar als je het een beetje reëel wilt houden: niet aan beginnen, gekkenwerk!
>>>>Showroom E36's<<<<
- Schmiedmann530
Dus niet aan beginnen idd, aan elektronica heb ik ff niet aan gedacht.
Vandaag slecht nieuws gekregen, kop van de motor is eraf, 6 zuigers gescheurd, motorblok gescheurd en cilinderkop gescheurd. Motor is blijkbaar te warm geworden.
Ga straks naar het bedrijf toe om een babbeltje te maken reviseren kost 5900 euro ex btw, maar nee daar ga ik niet aan beginnen, laat een andere motor in komen, iemand van jullie plekken die motoren verkopen?
Vandaag slecht nieuws gekregen, kop van de motor is eraf, 6 zuigers gescheurd, motorblok gescheurd en cilinderkop gescheurd. Motor is blijkbaar te warm geworden.
Ga straks naar het bedrijf toe om een babbeltje te maken reviseren kost 5900 euro ex btw, maar nee daar ga ik niet aan beginnen, laat een andere motor in komen, iemand van jullie plekken die motoren verkopen?
-
- Contacteer:
Sterkens in Made
Waarom dan niet het blok van een E60 535d proberen?
F10 N57N
Je zou ook kunnen overwegen om de auto zo te verkopen, zonder motor. Er zijn altijd gasten die dat een leuk project vinden en als je dingen zelf kunt doen en je weet de adressen te vinden dan kan het economisch gezien ook haalbaar zijn.
Ja, je krijgt er een stuk minder voor zonder motor maar met de werkzaamheden die jij nog voor de boeg hebt (en waarin je zelf geen/nauwelijks een rol kunt spelen en dus alles door derden gedaan zal moeten worden) weet je ook niet hoeveel kosten er nog aan zitten te komen (er zijn altijd tegenvallers) en als de auto eenmaal klaar is brengt hij minder op dan vergelijkbare 530d's want niemand gaat de volle prijs betalen voor een auto waar een ruilmotor in is gekomen.
Ik zeg niet dat je het moet doen maar je moet het op z'n minst overwegen.
Ja, je krijgt er een stuk minder voor zonder motor maar met de werkzaamheden die jij nog voor de boeg hebt (en waarin je zelf geen/nauwelijks een rol kunt spelen en dus alles door derden gedaan zal moeten worden) weet je ook niet hoeveel kosten er nog aan zitten te komen (er zijn altijd tegenvallers) en als de auto eenmaal klaar is brengt hij minder op dan vergelijkbare 530d's want niemand gaat de volle prijs betalen voor een auto waar een ruilmotor in is gekomen.
Ik zeg niet dat je het moet doen maar je moet het op z'n minst overwegen.
- henri.thijssen
Ik zou hier ook niet aan beginnen.
Waarschijnlijk ben je hier nog weken mee bezig. Je weet niet wat voor problemen je daarna weer tegen het lijf loopt.
Beter zo verkopen, en gewoon weer zelf een goede zoeken. Zal je een hoop ellende besparen denk ik.
Waarschijnlijk ben je hier nog weken mee bezig. Je weet niet wat voor problemen je daarna weer tegen het lijf loopt.
Beter zo verkopen, en gewoon weer zelf een goede zoeken. Zal je een hoop ellende besparen denk ik.
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Denk ook aan de bak, cardanas, diff, aandrijfassen, remmerij, uitlaat.
Verder moeten alle ecu's wel met elkaar overweg kunnen. Denk hierbij aan bijv. de verbruiksmeter in je boordcomp.
Best gewoon de hele 550d aanschaffen.
Verder moeten alle ecu's wel met elkaar overweg kunnen. Denk hierbij aan bijv. de verbruiksmeter in je boordcomp.
Best gewoon de hele 550d aanschaffen.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
- Schmiedmann530
Re: M550d motor in een 530d e60 past dit? Foto's kapotte mot
Vandaag dikke discussie gehad bij mazeland auto service. Auto had ik daar achtergelaten omdat zij zogenaamd 99% zeker wisten dat het aan de verstuivers zou liggen. ik kwam met het idee laten we er gelijk een ander motor inzetten omdat ik al langs 3 bedrijven ben geweest en zij 100% wisten dat meer dan alleen verstuivers kapot was.
Deze jongens hebben me toch overhaalt om eens te doen wat zij zeggen omdat ik dan veel minder kosten zal hebben. Nou ik dus toestemming gegeven voor 2 nieuwe verstuivers in (900euro) totdat ik een telefoontje krijg met '' Het is meer aan de hand dan alleen verstuiver'' waarop ik antwoordde '' dat heb ik in het begin al gezegd!. Vervolgens zij hij het ge pof bij je inlaat is nog steeds niet weg dus we moeten de kop openmaken omdat cilinder 5 niet goed werkt. Dus ik ging ervan uit dat het probleem alleen aan cilinder 5 lag. Volgende dag (vandaag dus) krijg ik een telefoontje met '' alle 6 de zuigers zijn gescheurd koppakking deels weg en gescheurd plus kop gescheurd bij de alle 6 de gloeispiralen''. Ik weer als antwoord dit had ik dus in het begin tegen jullie gezegt laten we gelijk het hele blok vervangen. Ik krijg 2 dingen te horen, 1: of ik zet er een nieuwe koppakking op en bouw alles weer terug erop prijskaartje 2100 euro, motor zal dan wel weer goed lopen maar de vraag is hoelang. Of compleet blok reviseren 5900 euro. Dus ik dacht ja dikke l*l ik ga de auto wegdoen ga dus mooi niet heel de blok reviseren. 1e optie was ook niets want wat ik zelf niet wil ga ik een ander ook niet geven, wie weet wanneer het blok ermee ophoud.
Vervolgens zij ik jonge bedankt voor de moeite dan maar dit gaat mij te duur kosten als ik telkens jullie woord ga aanhouden dus heb een mooi adresje gevonden voor 3500 euro incl.inbouw. De monteurtje daar is goed maar dan moet je wel 900 euro aftikken voor de verstuivers want die zijn nu gebruikt. Dit ga ik dus mooi niet doen want mijn doel was gelijk al in het begin een andere motor erin knallen. Ik ben telkens met verkeerde info toegelicht waar ook de probleem niet mee verholpen werd.
Stelletje randdebielen, mooi klant aannaaien dit doen dat doen want dat is het probleem vervolgens o dat was het niet dit is het toch wel maar wat al vervangen is betalen.
En ook nog eens zonder mijn toestemming mijn kop liggen schuren ga dan met remmen reiniger schoonmaken
Deze jongens hebben me toch overhaalt om eens te doen wat zij zeggen omdat ik dan veel minder kosten zal hebben. Nou ik dus toestemming gegeven voor 2 nieuwe verstuivers in (900euro) totdat ik een telefoontje krijg met '' Het is meer aan de hand dan alleen verstuiver'' waarop ik antwoordde '' dat heb ik in het begin al gezegd!. Vervolgens zij hij het ge pof bij je inlaat is nog steeds niet weg dus we moeten de kop openmaken omdat cilinder 5 niet goed werkt. Dus ik ging ervan uit dat het probleem alleen aan cilinder 5 lag. Volgende dag (vandaag dus) krijg ik een telefoontje met '' alle 6 de zuigers zijn gescheurd koppakking deels weg en gescheurd plus kop gescheurd bij de alle 6 de gloeispiralen''. Ik weer als antwoord dit had ik dus in het begin tegen jullie gezegt laten we gelijk het hele blok vervangen. Ik krijg 2 dingen te horen, 1: of ik zet er een nieuwe koppakking op en bouw alles weer terug erop prijskaartje 2100 euro, motor zal dan wel weer goed lopen maar de vraag is hoelang. Of compleet blok reviseren 5900 euro. Dus ik dacht ja dikke l*l ik ga de auto wegdoen ga dus mooi niet heel de blok reviseren. 1e optie was ook niets want wat ik zelf niet wil ga ik een ander ook niet geven, wie weet wanneer het blok ermee ophoud.
Vervolgens zij ik jonge bedankt voor de moeite dan maar dit gaat mij te duur kosten als ik telkens jullie woord ga aanhouden dus heb een mooi adresje gevonden voor 3500 euro incl.inbouw. De monteurtje daar is goed maar dan moet je wel 900 euro aftikken voor de verstuivers want die zijn nu gebruikt. Dit ga ik dus mooi niet doen want mijn doel was gelijk al in het begin een andere motor erin knallen. Ik ben telkens met verkeerde info toegelicht waar ook de probleem niet mee verholpen werd.
Stelletje randdebielen, mooi klant aannaaien dit doen dat doen want dat is het probleem vervolgens o dat was het niet dit is het toch wel maar wat al vervangen is betalen.
En ook nog eens zonder mijn toestemming mijn kop liggen schuren ga dan met remmen reiniger schoonmaken
- Schmiedmann530
Zonder motor verkopen krijg ik er een bodemprijs voor 6500 euro.
- lekkerwijf1
Schmieddman, kloterig welk adres heb je voor een andere motor.... Pb mag ook