[E46] BMW 328i Executive Individual
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
dat kaste achter je spiegel bedoel je toch? dat is je regensensor en lichtsensor.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Die fuseekogel ga je wel willen vervangen Thomas,zodra die dingen eenmaal ruimte hebben,worden ze rap ruimer,is niet prettig met rijden,en het word er ook niet veiliger op
There is a Fine line between Brilliant and Insane.
Alfa 75 Imola Turbo
Alfa 156 VMR25 Madeno
Fiat Panda 1,2 Dynamic
Alfa 75 Imola Turbo
Alfa 156 VMR25 Madeno
Fiat Panda 1,2 Dynamic
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Thx, weer wat geleerdbuutnhuus schreef:dat kaste achter je spiegel bedoel je toch? dat is je regensensor en lichtsensor.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Komt helemaal in order Sander.brolli21 schreef:Die fuseekogel ga je wel willen vervangen Thomas,zodra die dingen eenmaal ruimte hebben,worden ze rap ruimer,is niet prettig met rijden,en het word er ook niet veiliger op
Dit probleem heb ik ook gehad met de Alfa Romeo en na 5 jaar was de speling nog steeds hetzelfde, hoe vreemd het ook mag klinken. Ik hou het in de gaten en zodra we weer wat poen apart hebben (dure maand december + de 3 bekeuringen ) gaan we wat nieuws aanschaffen
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
De BMW zag er hier en daar niet uit, dacht zelfs dat de achterklep opnieuw gespoten moest worden maar mijn schoonzoon dacht er anders over.
Ooit hebben we mijn oude Alfa Romeo hiermee behandeld en dat had zeer goede resultaten gegeven (al zie je dat heel slecht op een lichtgrijze auto).
Goed, hier de lijst van de spullen die we hebben gebruikt:
01) Emmer met sop en water
02) Emmer met schoon water
03) Speciale washandschoen (soppen in de ene emmer, afspoelen in de andere emmer)
04) Iron-X Cleaner 1000ml
Iron.X is zeer effectief, zuurvrij en pH gebalanceerd (6-7pH) en reinigt effectief autolak, velgen en ramen. Iron.X is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.
Ook zeer effectief tegen andere chemische metaalvervuiling en remstof. Reinigt diep tot in de porieen van de lak, ook waar klei en polijstmiddel niet bij kan komen! Iron.X is bijvoorbeeld zeer effectief tegen vliegroest (flyrust)
05) Bilt-Hamber Auto-Clay Regular
Deze klei is in eigen beheer door Bilt Hamber ontwikkeld en haalt alle vastzittende vervuiling veilig en effectief weg. Het laat een zijdezachte finish achter!
06) Monello Raffini Inizio Compound
Zeer effectieve en snelle compound van hoge kwaliteit geschikt voor de behandeling van zwaar verweerde lakken, krassen en zware waskrassen. Breekt uitzonderlijk goed af en geeft minimale waas. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken. Bevat geen 'fillers'
07) Monello Raffini Mezzo Polish
Micro polish geschikt voor de behandeling van verweerde lakken, lichte krassen en waskrassen. Werkt uitzonderlijk snel en effectief. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken. Bevat geen 'fillers'
08) Monello Raffini Finale Finishing Polish
Nano Finishing Polish verwijdert hologrammen en lichte waskrassen en geeft een indrukwekkende wetlook. Bevat cleaners. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken
09) Poorboys World Black Hole
Poorboy’s Black Hole Show Glaze is speciaal samengesteld voor zwarte, rode en donker gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans
10) Poorboys World White Diamond
De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans. White Diamond kan op elk moment worden aangebracht om kleine imperfecties te verbergen en de glans te verhoge
11) Poorboys World Exp Pure Sealant
De EX-P is een pure sealant die met gemak het briljante en de helderheid van zowel nieuwe als goed onderhouden voertuigen naar boven brengt. EX-P is amino-functioneel en dat houdt in dat het in meerdere lagen gebruikt kan worden (ook bovenop andere producten)! De EX-P combineert enorm gebruikersgemak, een onverslaanbare bescherming en glans. Houdt maar liefst 2 tot 3 keer zo lang als een traditionele carnaubawax
Samen met mijn schoonzoon zijn we om 10:00 uur begonnen en om 17:00 uur waren we klaar.
Ramen zijn ook behandeld met 2 goedjes, zo ook de pijpjes van de uitlaat.
De machine die hiervoor werd gebruikt was de DAP900 V2 880 Watt Polisher en hierbij werden diverse pad's gebruikt.
HET BLOEDEN NADAT IRON-X EROP WAS GESPOTEN:
HET POLIJSTEN MAG BEGINNEN:
Zelfs de wolken zie je nu in de motrokap ;D: rechts zie je nog een gedeelte wat onbehandeld is.
EINDRESULTAAT:
Ooit hebben we mijn oude Alfa Romeo hiermee behandeld en dat had zeer goede resultaten gegeven (al zie je dat heel slecht op een lichtgrijze auto).
Goed, hier de lijst van de spullen die we hebben gebruikt:
01) Emmer met sop en water
02) Emmer met schoon water
03) Speciale washandschoen (soppen in de ene emmer, afspoelen in de andere emmer)
04) Iron-X Cleaner 1000ml
Iron.X is zeer effectief, zuurvrij en pH gebalanceerd (6-7pH) en reinigt effectief autolak, velgen en ramen. Iron.X is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.
Ook zeer effectief tegen andere chemische metaalvervuiling en remstof. Reinigt diep tot in de porieen van de lak, ook waar klei en polijstmiddel niet bij kan komen! Iron.X is bijvoorbeeld zeer effectief tegen vliegroest (flyrust)
05) Bilt-Hamber Auto-Clay Regular
Deze klei is in eigen beheer door Bilt Hamber ontwikkeld en haalt alle vastzittende vervuiling veilig en effectief weg. Het laat een zijdezachte finish achter!
06) Monello Raffini Inizio Compound
Zeer effectieve en snelle compound van hoge kwaliteit geschikt voor de behandeling van zwaar verweerde lakken, krassen en zware waskrassen. Breekt uitzonderlijk goed af en geeft minimale waas. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken. Bevat geen 'fillers'
07) Monello Raffini Mezzo Polish
Micro polish geschikt voor de behandeling van verweerde lakken, lichte krassen en waskrassen. Werkt uitzonderlijk snel en effectief. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken. Bevat geen 'fillers'
08) Monello Raffini Finale Finishing Polish
Nano Finishing Polish verwijdert hologrammen en lichte waskrassen en geeft een indrukwekkende wetlook. Bevat cleaners. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken
09) Poorboys World Black Hole
Poorboy’s Black Hole Show Glaze is speciaal samengesteld voor zwarte, rode en donker gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans
10) Poorboys World White Diamond
De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans. White Diamond kan op elk moment worden aangebracht om kleine imperfecties te verbergen en de glans te verhoge
11) Poorboys World Exp Pure Sealant
De EX-P is een pure sealant die met gemak het briljante en de helderheid van zowel nieuwe als goed onderhouden voertuigen naar boven brengt. EX-P is amino-functioneel en dat houdt in dat het in meerdere lagen gebruikt kan worden (ook bovenop andere producten)! De EX-P combineert enorm gebruikersgemak, een onverslaanbare bescherming en glans. Houdt maar liefst 2 tot 3 keer zo lang als een traditionele carnaubawax
Samen met mijn schoonzoon zijn we om 10:00 uur begonnen en om 17:00 uur waren we klaar.
Ramen zijn ook behandeld met 2 goedjes, zo ook de pijpjes van de uitlaat.
De machine die hiervoor werd gebruikt was de DAP900 V2 880 Watt Polisher en hierbij werden diverse pad's gebruikt.
HET BLOEDEN NADAT IRON-X EROP WAS GESPOTEN:
HET POLIJSTEN MAG BEGINNEN:
Zelfs de wolken zie je nu in de motrokap ;D: rechts zie je nog een gedeelte wat onbehandeld is.
EINDRESULTAAT:
Laatst gewijzigd door Tomba op 13 jan 2015, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
glanst mooi maar als ik je een goede raad mag geven, als je je velgen echt wil mooi houden, beter ze met de spons te wassen want die iron x is heel agressief en gaat je velgen en embleem na een tijdje beginnen af te eten, heb het zelfde probleem nu bij mijn velgen
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Thx Mulder, ga daar zeker rekening mee houden als dat zo is.mulderke schreef:glanst mooi maar als ik je een goede raad mag geven, als je je velgen echt wil mooi houden, beter ze met de spons te wassen want die iron x is heel agressief en gaat je velgen en embleem na een tijdje beginnen af te eten, heb het zelfde probleem nu bij mijn velgen
Het is de eerste keer dat ik de BMW hiermee heb behandeld en voorlopig zal dat ook niet meer nodig zijn denk ik
Het effect met de regen mag wel duidelijk zijn:
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Stukje gereden naar De Heen op bezoek bij vrienden.
Daar waar je rustig moest rijden deden we dat, daar waar je hard mocht rijden deden we ook. Stukje door Delft gereden omdat we iemand moesten oppikken maar voor de rest zaten we voor het grootste gedeelte op de snelweg.
Grootste gedeelte met cruise control gereden en dat beviel heel goed (nooit eerder gehad).
Volgende keer eentje nemen als we in Duitsland gaan rijden, benieuwd wat we dan voor cijfers gaan zien.
Voorlopig moet ik constateren dat deze 6 pitter duidelijk zuiniger is dan mijn oude 2lt Alfa Romeo.
Daar waar je rustig moest rijden deden we dat, daar waar je hard mocht rijden deden we ook. Stukje door Delft gereden omdat we iemand moesten oppikken maar voor de rest zaten we voor het grootste gedeelte op de snelweg.
Grootste gedeelte met cruise control gereden en dat beviel heel goed (nooit eerder gehad).
Volgende keer eentje nemen als we in Duitsland gaan rijden, benieuwd wat we dan voor cijfers gaan zien.
Voorlopig moet ik constateren dat deze 6 pitter duidelijk zuiniger is dan mijn oude 2lt Alfa Romeo.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Nieuwe rubbers onder je auto doen echt wonderen
Er zat onder:
- 2 st Continental's met een DOT van 1809
- 2 st Michelin's met een DOT van 4307
Ik dacht eerst dat ik aan nieuwe wiellagers toe was, zo erg klonk het opeens.
Echter ..... de rubbers met goed profiel die nog makkelijk door een APK keuring waren gekomen bleken op te zijn: gecupt en vol met kleine scheurtjes.
We hebben gekozen om gewoon op 16" te blijven rijden, gezien mijn versleten onderrug heb ik nu liever veel comfort. Daarnaast kon ik niet echt een paar mooie 17" vinden voor een redelijk prijs.
De keuze op de banden is gevallen op:
- Hankook Ventus Prime 2 K115 225/50R16 96W XL
Een goede band, B B uitvoering, 71db, voor een redelijke prijs.
Wereld van verschil nu, totaal geen geluiden meer, deze stap had ik zeker veel eerder moeten doen.
Voelde al stukken beter uit kan ik zeggen.
Er zat onder:
- 2 st Continental's met een DOT van 1809
- 2 st Michelin's met een DOT van 4307
Ik dacht eerst dat ik aan nieuwe wiellagers toe was, zo erg klonk het opeens.
Echter ..... de rubbers met goed profiel die nog makkelijk door een APK keuring waren gekomen bleken op te zijn: gecupt en vol met kleine scheurtjes.
We hebben gekozen om gewoon op 16" te blijven rijden, gezien mijn versleten onderrug heb ik nu liever veel comfort. Daarnaast kon ik niet echt een paar mooie 17" vinden voor een redelijk prijs.
De keuze op de banden is gevallen op:
- Hankook Ventus Prime 2 K115 225/50R16 96W XL
Een goede band, B B uitvoering, 71db, voor een redelijke prijs.
Wereld van verschil nu, totaal geen geluiden meer, deze stap had ik zeker veel eerder moeten doen.
Voelde al stukken beter uit kan ik zeggen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Lekker toch...ik sta sinds gisteren weer even tijdelijk op mn 17"winterwheels en damn, dat rijdt al lekker comfortabel tov de 19"....16" moet echt heerlijk rijden
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
De 19" ...... die had ik onder mijn Italiaanse en kan je vertellen dat de wegen in Italie daar absoluut niet voor geschikt zijn: alles maar dan ook alles voelde je op de weg en de wegen daar zijn echt niet zo keurig als hier.GreyCooperS schreef:Lekker toch...ik sta sinds gisteren weer even tijdelijk op mn 17"winterwheels en damn, dat rijdt al lekker comfortabel tov de 19"....16" moet echt heerlijk rijden
Voor de looks staat het prachtig, meen ik echt, maar het comfort is ver te zoeken: daarnaast was ik echt niet meer van plan om om de 25.000km weer tussen de 800 a 1000 euro uit te gaan geven voor een paar banden. Komt een dag dat het ophoudt
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
klopt...ik heb ze ook meer voor de looks..maar ik rijdt ook niet zoveel...ik doe 3 jaar over 25.000 km dus dan is t nog wel te doen
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Ik heb dezelfde bandjes (in 17") onder de E36, bevallen erg goed! Stuk beter dan de Falken's die ik eerst had
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
De lekkage van koelvloeistof, zoals in een ander Topic gemeld, was veroorzaakt door het knappe van onderstaande slang bij de klem:
Gelukkig bleef de schade beperkt tot het bijvullen van een liter koelvloeistof.
Deze vandaag opgehaald bij BMW Dealer Maraal te Alkmaar samen met een setje nieuwe bougie's:
Daarna met de auto van mijn maat naar de garage gereden alwaar de E46 binnen stond op de brug en waar ik altijd terecht mag om te sleutelen indien ik dat wil.
Het slangetje op zijn plaats monteren stelde geen moer voor, het is een soort van Gardena aansluiting: prachtig moet ik zeggen, nog niet eerder gezien bij welke auto dan ook. Geen gezeik meer met de klemmen aan te draaien
Bijvullen met nieuwe en schone vloeistof en verder met de volgende klus.
Beschermplaat en pollenfilterbehuzing demonteren:
De kop alwaar de bougie's zitten:
De bougie stekkers/houders:
De staat van de oude bougie's:
1 van de nieuwe bougie's:
Vond het weer leuk om als monteur te klussen, zo leer je beter de techniek en de diverse onderdelen van een auto.
Viel me op dat het zo makkelijk was om te sleutelen aan deze E46, had het veel meer moeilijker verwacht.
Even goed kijken voordat je met iets gaat beginnen en af en toe de hoofdmonteur van de werkplaats wat advies vragen zorgde ervoor dat het allemaal vanzelfsprekend ging. Met een kracht van 30nm de bougie's weer aangedraaid en alles in omgekeerde volgorde weer gemonteerd. De behuizing van de pollenfilter ook heel goed schoongemaakt en geblazen, zo ook de filter die ik nog moet gaan vervangen (was vergeten deze mee te nemen).
Om 09:00 uur op mijn gemakkie begonnen, tussen door nog een pauze met koffie gehouden, en om 11:30 uur was ik klaar, had zelf nog een rondje gereden om de motor warm te laten worden en de thermostaat open te laten gaan om zo te zien of er nog wat koelvloeistof erbij moest (1/2 litertje).
Verbetering?
Zekers: ben de hele lichte haperingen bij het gas geven kwijt, voelt nu feiloos aan.
Geen last meer in de ochtend van de kleine terugval in toeren?
Nee, dat is er nog. De monteur zei ook dat het mogelijk veroorzaakt werd doordat het voorste spruitstuk wat valse lucht aanzuigt en dit de lambdasonde beinvloed.
Deze klus gaan we over 14 dagen aanpakken, kijken of we misschien iets moeten lassen waardoor we het probleem kunnen verhelpen: mocht dit niet lukken heb ik achter de hand een spruitstuk/katalysator ook al liggen bij de buren die heel veel sleutelen aan de BMW's nl. http://www.koopman-racing.nl/
Gelukkig bleef de schade beperkt tot het bijvullen van een liter koelvloeistof.
Deze vandaag opgehaald bij BMW Dealer Maraal te Alkmaar samen met een setje nieuwe bougie's:
Daarna met de auto van mijn maat naar de garage gereden alwaar de E46 binnen stond op de brug en waar ik altijd terecht mag om te sleutelen indien ik dat wil.
Het slangetje op zijn plaats monteren stelde geen moer voor, het is een soort van Gardena aansluiting: prachtig moet ik zeggen, nog niet eerder gezien bij welke auto dan ook. Geen gezeik meer met de klemmen aan te draaien
Bijvullen met nieuwe en schone vloeistof en verder met de volgende klus.
Beschermplaat en pollenfilterbehuzing demonteren:
De kop alwaar de bougie's zitten:
De bougie stekkers/houders:
De staat van de oude bougie's:
1 van de nieuwe bougie's:
Vond het weer leuk om als monteur te klussen, zo leer je beter de techniek en de diverse onderdelen van een auto.
Viel me op dat het zo makkelijk was om te sleutelen aan deze E46, had het veel meer moeilijker verwacht.
Even goed kijken voordat je met iets gaat beginnen en af en toe de hoofdmonteur van de werkplaats wat advies vragen zorgde ervoor dat het allemaal vanzelfsprekend ging. Met een kracht van 30nm de bougie's weer aangedraaid en alles in omgekeerde volgorde weer gemonteerd. De behuizing van de pollenfilter ook heel goed schoongemaakt en geblazen, zo ook de filter die ik nog moet gaan vervangen (was vergeten deze mee te nemen).
Om 09:00 uur op mijn gemakkie begonnen, tussen door nog een pauze met koffie gehouden, en om 11:30 uur was ik klaar, had zelf nog een rondje gereden om de motor warm te laten worden en de thermostaat open te laten gaan om zo te zien of er nog wat koelvloeistof erbij moest (1/2 litertje).
Verbetering?
Zekers: ben de hele lichte haperingen bij het gas geven kwijt, voelt nu feiloos aan.
Geen last meer in de ochtend van de kleine terugval in toeren?
Nee, dat is er nog. De monteur zei ook dat het mogelijk veroorzaakt werd doordat het voorste spruitstuk wat valse lucht aanzuigt en dit de lambdasonde beinvloed.
Deze klus gaan we over 14 dagen aanpakken, kijken of we misschien iets moeten lassen waardoor we het probleem kunnen verhelpen: mocht dit niet lukken heb ik achter de hand een spruitstuk/katalysator ook al liggen bij de buren die heel veel sleutelen aan de BMW's nl. http://www.koopman-racing.nl/
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat