ET waarde breedset
- lverstappenl
ET waarde breedset
Ik ben op zoek naar een leuke breedset voor mijn 530i, maar ik vind het erg onduidelijk welke ET waarden geschikt zijn voor een E60. Ik was in de veronderstelling dat een E60 ET20 heeft, maar ik kom op internet setjes tegen met bijvoorbeeld ET 12 voor en ET 17 achter. Nu hou ik van een goed gevulde wielkast, maar het moet niet aan gaan lopen natuurlijk. Wie kan me hier over wat duidelijkheid verschaffen?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
- lekkerwijf1
Re: ET waarde breedset
Beste verstappen, de styling 172 is helaas verkocht. Zal het is opzoeken en aanpassen.
Over betreffende et waarden welke maximaal zouden passen: ik heb een eibach verlagingset -3 cm en heb achter 10j brede velg met 275-30-19 en een et waarde van et 14 als de wagen inveerd dmv personen of aanhanger of belading heb ik 2mm speling in de wielkast randen dit is dus zeer strak gevuld
Over betreffende et waarden welke maximaal zouden passen: ik heb een eibach verlagingset -3 cm en heb achter 10j brede velg met 275-30-19 en een et waarde van et 14 als de wagen inveerd dmv personen of aanhanger of belading heb ik 2mm speling in de wielkast randen dit is dus zeer strak gevuld
Laatst gewijzigd door lekkerwijf1 op 07 jun 2013, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
uit de BMW onderdelenkatalogus:
19" breedsets: voor ET18/8,5J achter ET32/9,5J
18" breedsets: voor ET20/8J achter ET32/9J
19" breedsets: voor ET18/8,5J achter ET32/9,5J
18" breedsets: voor ET20/8J achter ET32/9J
F10 N57N
- lverstappenl
Dat is een verschil van 18mm achter. Liggen de originele velgen dan zo ver naar binnen?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Ja.lverstappenl schreef:Dat is een verschil van 18mm achter. Liggen de originele velgen dan zo ver naar binnen?
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Orgineel BMW voor de E60 (geen -x) is ET 20. De breedset heeft achter ET 32. Orgineel BMW sets met ET 12 zijn voor de M5/M6 bedoelt. Maar die hebben voor wel 255 banden.
De orginele BMW breedset ligt inderdaad heel ver naar binnen. Bij mijn Touring loopt de 275/35/18 maar net vrij. Bij het monteren zit de band gewoon klem. Een Sedan kan een iets bredere velg hebben achter.
Maar let erop, orginele BMW velgen vallen precies binnen de wielkasten aan de onderkant. Als je een grote ET afwijking hebt dan vallen de wielen buiten de wielkasten en kun je APK afkeur krijgen!
De orginele BMW breedset ligt inderdaad heel ver naar binnen. Bij mijn Touring loopt de 275/35/18 maar net vrij. Bij het monteren zit de band gewoon klem. Een Sedan kan een iets bredere velg hebben achter.
Maar let erop, orginele BMW velgen vallen precies binnen de wielkasten aan de onderkant. Als je een grote ET afwijking hebt dan vallen de wielen buiten de wielkasten en kun je APK afkeur krijgen!
eeuwigheid duurt het langst..........