Goedemiddag ,
Ik moet bijna nieuwe banden, nou zitten eral 2normale banden op en 2 runflat.
Nou ben ik bij de banden boer geweest die zegt je kan beter normale banden nemen en een thuiskomer of zon spuitbus.
Toen zei ik dus dat ik hier op het forum gelezen had dat het dan een dweil wordt maar hij zegt dat dat e90 eigen is en als je dan m3 draagarm rubbers achter doet en goed uitlijnt dat het redelijk weg is en dat ie dan veel beter en comfortabel rijd.
En hij heeft er echt wel verstand van met racerij etc.
Run flat wegligging e90 320d
Run flat wegligging e90 320d
E90 320d rustig aan opleuken
Re: Run flat wegligging e90 320d
Wel of geen runflat hangt ook af van je velgmaat. Persoonlijk zeg ik dat als je 16" of 17"velgen hebt en geen aanpassingen doet aan je onderstel, je beter af bent met runflat banden ivm het onderstel wat afgesteld is op runflat banden. Heb je 18"of hoger dan zou je er voor kunnen kiezen om normale banden te laten monteren omdat de wangen van de banden toch een stuk stijver zijn dan met een kleinere velgmaat banden. Die busjes is ook een wassen neus, bij een goed lek helpt dit toch niet en eenmaal zo'n bus gebruikt kun je de band toch weggooien. Met een runflat band kun je met een lek altijd nog 80km rijden, voldoende om deze te laten vervangen. En mocht je toch een thuiskomertje erin leggen dan heb je dus ook een krik en bijbehorend gereedschap nodig. Doe mij dus maar een runflat band, maar goed....ik heb dus ook maar 16" velgen eronder liggen.
Het is en blijft een persoonlijke keuze en je moet erachter staan.
Het is en blijft een persoonlijke keuze en je moet erachter staan.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Hoi,
Ik heb een e92 335i met runflat breedset 225 voor en 255 achter en heb nog
een setje velgen van mijn vorige bmw 323ci met 4 maal 225 yokohama nonrunflat banden.
Allemaal 18 inch.
Heb laatst zo maar is even die nonrunflats yokohama's eronder gelegd en moet zeggen
kwa comfort echt goed .
Alleen minder direct instuur controle dat voel je bij insturen zeker wel maar bij normaal rijgedrag
nog wel te doen.
Heb er wel een m-onderstel onder en raad dan zeker de runflat's aan.
Banden gaan eraf en velgen gebruik ik voor winter setup
Ik heb een e92 335i met runflat breedset 225 voor en 255 achter en heb nog
een setje velgen van mijn vorige bmw 323ci met 4 maal 225 yokohama nonrunflat banden.
Allemaal 18 inch.
Heb laatst zo maar is even die nonrunflats yokohama's eronder gelegd en moet zeggen
kwa comfort echt goed .
Alleen minder direct instuur controle dat voel je bij insturen zeker wel maar bij normaal rijgedrag
nog wel te doen.
Heb er wel een m-onderstel onder en raad dan zeker de runflat's aan.
Banden gaan eraf en velgen gebruik ik voor winter setup
E92 335i 440Pk 580Nm
Ik hoorde van mijn vaste monteur dat hij laatst bij een E90 de gewone banden weer had vervangen voor funflat. Op 16 inch velgen en normale banden was de auto een dweil geworden.
Met mijn E60 (18") heb ik daar geen last van. Wel merk ik dat bij een grote caravan of aanhanger de auto minder stabiel op de weg ligt achter. Normale banden zijn comfortabeler maar bij een aanhanger zou ik dus ook run flat banden kiezen.
Met mijn E60 (18") heb ik daar geen last van. Wel merk ik dat bij een grote caravan of aanhanger de auto minder stabiel op de weg ligt achter. Normale banden zijn comfortabeler maar bij een aanhanger zou ik dus ook run flat banden kiezen.
Dus eigenlijk is het een moeilijk verhaal
Ik ben wel van plan zeer binnenkort een leuke set 18 te kopen Marja dan kosten die runflats helemaal teveel.
Moeilijk dus, ben de comfort wel helemaal kwijt vanaf een e39 naar deze
Ik ben wel van plan zeer binnenkort een leuke set 18 te kopen Marja dan kosten die runflats helemaal teveel.
Moeilijk dus, ben de comfort wel helemaal kwijt vanaf een e39 naar deze
E90 320d rustig aan opleuken