Na het uitlezen kwam daar uit: Heater o2-sensor pre-cat - engine mixture rich.
Wat ik daar dus uithaal is dat hij te rijk zou lopen, maar wat zou dit veroorzaken? Loopt de auto ook daadwerkelijk te rijk? of zit het in de sensoren zelf? dat de sensoren foute gegevens doorsturen? de o2 sensors zijn (uiteraard) losgeweest toen de motor eruit was, maar waren gelabeld en zijn dus weer correct terug gegaan, zowel pre-cat als after-cat. Verder komt er ook geen rook of wat dan ook uit de uitlaat, en onverbrande benzine in de uitlaat (backfire) heeft ie al langer, dus dat zal het ook niet zijn.
De enige aanpassing die uitgevoerd is toen het blok eruit was is een lichtgewicht enkelmassa vliegwiel met kevlar koppelingsplaat en LUK drukgroep. Zou het vliegwiel hiermee te maken hebben? aangezien deze bijna 5 kilo lichter is dan standaart?
Verder als je rijdt nergens geen last van, ook niet als het lampje brandt. maar het lampje hoort niet te branden, dus er moet ergens iets niet goed zitten.
Verder mensen die dit ervaren hebben en hier een oplossing voor gevonden hebben? of mensen die ons op weg kunnen helpen naar een oplossing?
Alvast bedankt
