330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door Dutchie » 23 jun 2013, 10:35

Ik denk dat de vanos bij ons al vervangen was toen we hem aan gingen schaffen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Hask
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2013, 13:38

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door Hask » 23 jun 2013, 11:43

GreyCooperS schreef:as vrijdag kan ik ik in de middag wel...zaterdag ook wel, maar dan is mn zoontje er en kan ik niet heel lang ouwehoeren, er moet gespeeld worden dan :)
Zondag is Bimmerfest, dus dan ben ik er niet 8)

Uiteraard ben je ook daarna welkom natuurlijk....!
Echt supercool van je 8)

Ik laat het je nog weten of ik kan volgende week :)

Gebruikersavatar
rinaldo
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 apr 2013, 12:38

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door rinaldo » 27 jun 2013, 08:57

Een 330i valt alleen tegen als je een :///m: gewend bent ;)

von jot

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door von jot » 27 jun 2013, 10:35

Ik ga er van uit dat er toch iets met die wagens is... Als ik mijn best doe zit ik binnen 6 sec op 100 km/u, dus geen klagen. Soepele inhaalacties, meer dan genoeg vermogen; top net boven de 250 km/u.
Wat helpt: adapties resetten (kan op allerlei manieren) en de motor goed laten nakijken. Bougies gaan theoretisch 100.000 km mee, maar dat wil niet zeggen dat dat optimaal is. Denk ook aan simpele dingen als banden, luchtfilter en kwaliteit van de benzine; alle respect voor Tinq, Argos e.d., maar mijn beestje loopt nog altijd het best (en zuinigst) op Shell Fuelsave95. Gewoon een heleboel factoren waardoor het ultime rijgenot wordt beïnvloed.... En natuurlijk speelt het gevoel een grote rol.
Succes in ieder geval; ik ben een zeer tevreden 330 driver!

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door Dutchie » 27 jun 2013, 10:56

ook ik klaag niet over het vermogen, en hoe meer je aan gaat passen, hoe leuker hij wordt. Rij nu een jaar met open luchtfilter, maakt qua geluid een groot verschil, en qua prestaties een kleine maar toch merkbaar verschil.

Ook een lichtgewicht enkelmassa vliegwiel en kevlar koppeling is geweldig op een 330i, daar rij ik nu 3 weken mee en hoe dat ding nu aan zijn gas hangt en hoe snel je over kan schakelen is geweldig!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

minada

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door minada » 27 jun 2013, 18:35

Net als bovengenoemde reacties is het geen M3. Mijn vriendin rijdt met een 330 maar traag is de BMW niet hoor! Hiervoor had ze een Audi met 320 pk en die ging als een speer, maar met twee turbo's. Ik had in het begin ook het gevoel dat de BMW niet goed was, maar na uitlezen bleek er een uitlaadsensor kapot te zijn. Nu trekt de BMW weer als een malle.

davyvermeiren
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2013, 02:35

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door davyvermeiren » 05 jul 2013, 03:15

Toevallig geen (ex) TD of turbobenzine rijder ?dat geeft meer dat boost gevoel he
:whistle:

von jot

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door von jot » 05 jul 2013, 05:59

Ja, een Saab 9-5 Aero (4-cyl 2.3 HPT) op LPG/benzine met bijna 300PK (helaas op de voorwielen). Inderdaad een heel andere beleving, maar ook daarmee tot 2000 RPM even nog niets bijzonders. Maar zodra de turbo erin knalt krijg je echt een behoorlijke kick, en vanaf dat punt gaat het maar door....
Ik moet zeggen dat ik in mijn 330 toch wel dezelfde ervaring krijg in de S- en handmatige stand van de bak, kwestie van timen wanneer je de mogelijke schakelmomenten van de bak gebruikt. Maar deze met een turbo zou wel het summum zijn van acceleratie schat ik zo; misschien een compressor erop?

Gebruikersavatar
GreyCooperS
Berichten: 3450
Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door GreyCooperS » 05 jul 2013, 20:30

De topic starter heeft vorige week een stukje gereden in mijn 330 en aan de lach op zn gezicht te zien, waren de auto's waarin hij daarvoor gereden had geen beste... :+

De "duw in de rug" heeft hij inmiddels overvonden en hij is op zoek naar een 330 met handbak...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

pegro
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 apr 2011, 08:51

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door pegro » 08 jul 2013, 10:48

ben ook op zoek naar een 330 of 325 :whistle:
En met goed werkende VANOS, -_-
de seals die r van gaan lekken,gaat natuurlijk langzaam,
evenals vermogen die langzaam zal afnemen, begrijp ik uit dit topic.
op welk moment concludeert men dat de werking van de VANOS niet goed meer is?
Conclusie die de uitlees computer "vertelt" ?
Want als de auto verschijnselen zoals onregelmatig lopen vertoont(stationair)
dan is al heel lang DAT "defect" aanwezig?
en is sluipenderwijs onderin vermogen allang verminderd
moment bepaling,hoewat

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door Dutchie » 08 jul 2013, 19:46

Het is meer op gevoel denk ik, als je merkt dat de auto onder de 3500 toeren vrij weinig doet, dan zal de vanos versleten zijn.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Ronnie330D
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jul 2010, 16:06

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door Ronnie330D » 11 jul 2013, 12:25

Ik moet eerlijk zeggen dat ik naar 2 jaar 330d rijden mijn eerste proefrit met een 330ci ook tegenviel.
Uiteindelijk is een 330 benzine echt wel een stuk sneller hoor maar je hebt er veel meer toeren voor nodig.

Ik ben er inmiddels aan gewend en geloof me, een benzine is echt veel meer fun dan een diesel! :W

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door Dutchie » 11 jul 2013, 14:18

Jep, een turbo diesel en een benzine is een groot verschil. Heb naast de 330i een 2011 Laguna GT staan, met een 2 liter diesel die gechipt is naar 230pk en 500nm. Het gevoel van koppel meteen zodra de turbo zn werk begint te doen bij 2000 toeren is geweldig, maar kan toch niet tippen aan het janken wat de 330i begint te doen vanaf 3500 toeren, en dat dan tot aan 6500.

Ookal is de laguna net iets sneller qua acceleratie (en geloof het of niet, ook beter op wegligging), kan het zeker niet tippen aan de beleving van de de 330i.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

davyvermeiren
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2013, 02:35

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door davyvermeiren » 23 aug 2013, 23:03

Had ondertussen al van meerdere mensen gehoord dat als hy "niet snel " aanvoelt het 8 van 10 aan de kleppentiming(vanos dus) ligt die op mijn 323ci is onlangs vervangen en hy trekt als nooit te voren zelfs tussen 2000 -3500 rpm is er voelbaar meer koppel dan voor de reparatie greets !

Hask
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2013, 13:38

Re: 330ci - vermogensafgifte, andere verwachtingen...

Bericht door Hask » 30 sep 2013, 16:36

Door alle drukte niet meer echt op teruggekomen, maar bedankt nog allemaal voor de reacties!

Ik heb inderdaad in Peter's auto gereden (bedankt nog!), en dat reed zoals hij zei wel aanmerkelijk anders.
Wel een automaat, maar toch, motor leek er beduidend meer zin in te hebben :)

Ik heb sindsdien m'n lease-Scirocco ingeleverd (mis 'em nog steeds...) maar nog geen nieuwe auto gehaald.

Ik moet zeggen dat ik de prijzen in Nederland echt vind tegenvallen,
helemaal als je ziet dat je voor 2k meer een dikke E90 330 uit Duitsland kan halen. Mja, such is life I guess...

Heb hier nog wat foto's genomen van toen btw:

Afbeelding
BMW 330Ci - DSC03184

Afbeelding
BMW 330Ci - DSC03187

Afbeelding
BMW 330Ci - DSC03186

En hier de Scirocco die ik had:
Afbeelding
Volkswagen Scirocco

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”