Re: EDje's F21 *is verkocht*

Show je BMW F20 / F21. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Tourer

Re: EDje's F21

Bericht door Tourer » 01 mar 2013, 15:26

matheeuwissen schreef:Ik heb echter nog geen enkele chiptuner die 210pk zien claimen... Zelfs Hartge en Schnitzer niet.
Ik zie net dat een gerenommeerde BMW tuner (waar voor EN na een rollenbank test gebeurt) uit een 114i er met chiptuning +20PK en +45Nm uithaalt.

Mij lijkt met CHIPtuning van 102PK naar 210 PK (+105%!) iets waarvan je achter je oren moet krabben. PK of NM winsten van zo'n 30% zijn toch wel meestal het maximaal haalbare bij alleen chiptuning (als levensduur ook belangrijk is).
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 03 mar 2013, 13:15

matheeuwissen schreef:Ik heb echter nog geen enkele chiptuner die 210pk zien claimen... Zelfs Hartge en Schnitzer niet.
Dat komt dat hun ook alleen met een losse box werken, en niet het originele systeem herprogrameren.
De tuner waar ik in eerste instantie mee bezig was, die doet dat wel, maar ze hebben nog steeds niet de software kunnen kraken, dat is ook gelijk de reden, waarom verder iedereen met een vervangende box werkt, enzo alles omzijlen ;) vandaar ook, dat ze ook lang niet het maximale er uit kunnen halen. Maar naar een goeie 6 maanden met m'n F21 te hebben gereden,is het enige wat ik mis, de trekkracht met inhalen... De 80/120 sprintjes zeg maar, vandaar dat ik ook meer voor de Nm ga, dan voor de Kw :duimen: En dan is 269 Nm ineens best veel, vergeleken met de 180 Nm die ik nu heb.
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 03 mar 2013, 13:27

Tourer schreef:
Ik zie net dat een gerenommeerde BMW tuner (waar voor EN na een rollenbank test gebeurt) uit een 114i er met chiptuning +20PK en +45Nm uithaalt.

Mij lijkt met CHIPtuning van 102PK naar 210 PK (+105%!) iets waarvan je achter je oren moet krabben. PK of NM winsten van zo'n 30% zijn toch wel meestal het maximaal haalbare bij alleen chiptuning (als levensduur ook belangrijk is).
Je heb ook gelijk qua levensduur en de gewone chiptuning, maar vergeet niet, dat er tegenwoordig vaak 1 type motor word gebruikt voor verschillende type BMW/Mini. De meeste motoren zijn nou maar een 1.6 twin scroll turbo motor, waar je een goeie 100 t/m een goeie 200 pk uit kan halen. Dit wil nartuurlijk niet zeggen, dat dit zomaar ongestraft kan. Maar een 1.4,1.6 en 1.8 hebben zo beetje allemaal de zelfde hardware onder de kap.
En je kan nou op dit moment, zonder schade aan de motor/turbo uit een 1.6 200 pk en een 1.8 210 pk halen.
De 1.4 blijft met 160 pk toch nog wat achter, omdat er nog niet in de originele software gekomen kan worden, maar deze kan alleen omzeilt worden door een "box" Maar ze halen er dan wel 269 Nm , en daar gaat het mij meer om, dat het aantal gewonnen pk's. Want dat zorgt meer voor de topsnelheid, dan de trekkracht. En dat is toch een merkbaar verschil of die nou 180 Nm bij 1100 rpm is, of 269 bij 1000 rpm :) Maar in de toekomst zullen deze cijfers ongetwijfeld nog hoger uitpakken :duimen: Maar je hebt wel gelijk, of het ook allemaal goed zal zijn voor de aandrijflijn.... dat durf ik niet uit te sluiten :driving:

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 03 mar 2013, 13:29

Het verhaaltje zoals die op m'n blog ( op http://www.edje-bmw.nl ) staat, en in het BCN clubblad komt te staan ;-) met deze Foto-tjes

Cosmetische ingreep aan EDje's F21

Zaterdag 23 Februari om 9:00 ging de wekker, want we gingen vandaag een spannende dag tegemoet in Hengelo, bij Maxi Performance.

Dit toch wel zeer bijzondere bedrijf, ging vandaag een dubbele duplex RVS uitlaatsysteem onder onze BMW F21 maken. We waren dus best wel een beetje in spanning, want hoe zou het er uit komen te zien onder onze trots. Na ff snel gedoucht te hebben, en in onze kleren geschoten te zijn, gingen we richting Hengelo. Alles bij elkaar toch een aardige rit, maar met een lekker muziekje op de achtergrond en de BMW op cruise controle, ging het allemaal toch nog lekker snel. Daar stonden we dan, voor het toch wel hele mooie pand van Maxi Performance. We kregen gelijk een warm onthaal, ondanks de kou buiten, met een lekker vers gemaakt kop koffie.

Na deze even rustig opgedronken te hebben, gingen we in de ruime showroom kijken,waar behalve alle soorten en maten uitlaten/sierstukken hingen, ook een ruim assortiment aan velgen en bumper en spoilerwerk lag uitgestald, wat het mooist onder de kont van de F21 zou staan.

Al snel waren we er uit, en gingen eerst kijken hoe het er ongeveer onder zou komen te zitten. We mochten zelfs kiezen hoeveel de pijpjes zouden uitsteken, en in welke stand ze er onder zouden komen. Ook werd de demper gehaald, waar alles op gemonteerd zou worden. Wat een mooi ding was dat zeg, zonde dat je er later niks meer van ziet eigelijk. Het ging nou allemaal echt beginnen…. Ik ging samen met m’n meissie aan de tafel zitten, zodat we alles goed konden zien, en ik van alle stappen mooie foto’s kon maken, voor o.a. op m’n site en diverse BMW forum’s.

Daar had de monteur ook geen enkel probleem mee, en ging gelijk vast besloten aan de gang. Eerst moest de originele einddemper er onder uit. Dat was voor hem een fluitje van een cent, en daar kwam de hagel nieuwe RVS einddemper. Die werd op een steun gelegd, en zo onder de achterkant van de BMW geplaatst, zodat die precies kon zien, hoe die de pijpen en sierstukken er op gelast moesten worden.

Alles ging netjes kant voor kant, zodat alles precies paste en netjes onder de BMW kwam te zitten. Na het e.e.a. precies op maar te hebben gebogen en gelast, moest alles eerst goed afgekoeld worden… dat was wel ff een gaaf gezicht

Toen werd alles er weer onder gereden, en kon die precies zien waar de sierstukken moesten komen.

Er werd zelfs nog iemand bij gehaald, die op een trapje ging staan, om te kijken, of alles er netjes en recht onder kwam. Na wat overleg en heen en weer schuiven, hadden ze dan de enige en juiste positie gevonden, en werden de sierstukken er los/vast op gelast, om vervolgens op de werkbank, vakkundig te worden afgelast.

Nou werd het spannend, zou alles er netjes en recht onder zitten… voor de laatste keer werd alles er onder gereden, en werden de steunen er ook definitief op vast gelast, en werd alles in de rubbers gehangen.

De F21 was klaar , en de brug ging naar beneden. Start hem maar, werd er gezegd…. Nou dat liet ik me geen 2 keer zeggen, dus ik liep naar m’n trots, en nam plaats achter het stuur. Ik drukte op de startknop, en daar klok voor het eerst een mooie en zware brommmm en toen een mooi, en net wat zwaarder geluid dan voor de hele operatie. Miranda en ik keken elkaar aan, en we waren het eens…. Deze operatie was zeker gelukt, en ik kon niet wachten om de BMW weer naar huis te rijden.

Na alles even netjes afgehandeld te hebben qua financiën , en de monteur een leuke fooi te hebben gegeven, ging de terugreis dan echt van start.

Het was een heerlijke rit in een weer net wat volwassene BMW dan op de heenreis. Bekijks hadden we toch al, maar eenmaal achter de BMW , was het enthousiasme vaak toch wel verdwenen. Maar nou werd dat alleen maar extra aangewakkerd, en bleven de toch iet was verbaasde weggebruikers, toch nog een keer extra achterom kijken. Want zagen ze het nou goed…. Een BMW F21, met maar liefst 4 pijpen onder z’n kont !?

Ja de eerste en enige BMW F21 met 2 dubbele pijpen is een fijt !!!! en allemaal dankzij het vakkundig optreden van Maxi Performance !!!!! Mannen bedankt, en tot Zondag 26
op: EDje's BMW Meeting 2013
Laatst gewijzigd door edjebmw op 07 mar 2013, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

KevinK

Bericht door KevinK » 06 mar 2013, 18:15

Mooi verhaal. Maar we willen natuurlijk foto's zien!
BMW E46 330i

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 07 mar 2013, 18:05

KevinK schreef:Mooi verhaal. Maar we willen natuurlijk foto's zien!
Foto's stonden al eerder op de pagina.. maar hier nog een keer de Foto-tjes

noahams

Bericht door noahams » 11 mar 2013, 23:39

door edjebmw » 24 feb 2013, 20:56

Zo , gisteren weer een nieuwe update op me Bimmer laten zetten ......
Hij trekt nou iets beter op/door en klinkt ook beter... maar het belangrijkste, het staat echt geweldig
Hier de Foto-tjes
Ik vind die 4 pijpen wel vet! Staat hem goed. :ja:

noahams

Bericht door noahams » 11 mar 2013, 23:45

edjebmw schreef: Die pk's is meer voor de top... en die is al zo'n 200 km/u ( is nu 195 km/u ... en word dan 207 km/u )..... maar die 269 Nm bij 1000rpm ( is nu 180 Nm bij 1100 rpm ), das wel lekker, en dan trekt die als een beer :duimen:
Wil je aan mij kwijt bij wie je die tuning laat uitvoeren? Ikzelf heb de 116i met 136 pk en ben aan het zoeken naar een goed bedrijf die ook goede garantie geeft. Alvast bedankt.

nailed

Bericht door nailed » 15 apr 2013, 10:16

Netjes Edje :duimen: Ga de wagen zeker even bekijken :)
E46 316I Blackline '04

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 15 mei 2013, 19:46

Daar staat die ook voor he :duimen:

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 25 jun 2013, 21:21

Nog wat foto-tjes van de nieuwe Wrap Tattoo op de Bimmer.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door edjebmw op 08 feb 2018, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 26 jun 2013, 16:15

Wrap a holics kan blij zijn dat ze zo'n mooie promo wagen hebben! :duim:
Alex & collega's leveren wel net werk moet ik zeggen!

Ikzelf had die poespas er niet op gewillen, je grijs/bruine kleur had voor mij alleen genoeg geweest!

Maar aangezien jouw wagen vaak bij de stand staat enzo, kan ik het best begrijpen! :)

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 26 jun 2013, 19:43

In real live, staat het best gaaf... en zelfs de BMW Dealer vind het erg geslaagd... want daar was ik gisteren nog..en de 1 na de ander wilde hem toch wel ff live zien. Maar kan me voorstellen dat het niet ieders smaak zal zijn ;) Maar het is nou ook een echte Promo Bimmer voor Wrapaholic geworden... en dat heb ik graag voor ze over :duimen:
Laatst gewijzigd door Dcreator op 26 jun 2013, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 10 jul 2013, 12:49

Hier dan nog het soundclippie van de Bimmert.... Geluid komt niet helemaal tot z'n recht, maar zo heb je wel een beetje een idee .....
Sound Clippie

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 25 aug 2013, 09:03

Weer een kleine update aan de F21 gedaan... Buiten ze eerste service beurd om dan :roll:
Deze is met volle tevredenheid uitgevoerd door BMW Den Haag :duimen:
Hier dan de foto-tje van de update

Afbeelding
Laatst gewijzigd door edjebmw op 08 feb 2018, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Showroom”