Gelukt.
Koste wel zo'n 4 uur werk, waaronder het zelf een stuk gereedschap maken om de waterpomppoulie vast te houden.
De fan wilde niet vanzelf los, moest dus vastgehouden worden.
BMW heeft een specal tool daarvoor.
Maar goed met een stuk ijzer/kolomboor/accuboor/flex/vijl/bankschroef en een handige broer en nog een handige hulp was dat tooltje met een halfuurtje gereed.
Veel werk was uiteindelijk om die fan weer vast te krijgen, weinig ruimte om de fan zelf vast te houden en dat de schroefdraad dan recht tegenover elkaar zit.
Maar goed, voor de zomervakantie nogmaals los halen om de waterpomp te doen (speling zit erop).
Achteraf had ik die beter gelijk mee kunnen bestellen.
Het hele oliefilterhuis incl filter en stuurbekrachtigingspomp kon er van de bovenkant uit, evenals de dynamo.
Nieuw oliefilterhuis pakking ertussen en de nieuwe pomp eraangezet. en het geheel weer teruggeplaatst.
Even met gestarte motor 30x totaal van links naar rechts gestuurd om te ontluchten.
Hij is nu weer perfect

Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)