HEVIG TRILLEN ACHTER
HEVIG TRILLEN ACHTER
goededag ik zouw graag u adviesmwillen hebben op de volgende vraag bij stevige accelaratie komt er een resonerend geluid van achter meestal bij hoge toeren nu heb ik al veel laten doen voor dit weg te krijgen mah tot nu toe nog niks geholpen heb al gedaan tussenaslager diff rubbers subframe rubbers olie diff vervangen hardyschijf vervangen subframe laten lassen (verstevegen) steekassen laten na kijken op speling en kruiskoppeling op speling laten controlen kortom hele lijst mah geluid is er nog wie o wie kan me aub uithelpen heb geen idee wat ik nog verder kan doen of na kan kijken en heeft me al handen met geld gekost hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of tips heeft al vast bedankt mvg franscois
Laatst gewijzigd door Dolle2 op 27 jun 2013, 00:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: HEVIG TRILLEN ACHTER
Gecupte banden? Geeft ook een heerlijk zoemend geluid?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
dat vroeg de banden meneer ook wel en toen hebben we gekeken mah dat was het ook niet bedankt voor de snelle reactie zit echt met de handen in de haren mah tog hartelijk bedankt mvg frans
Misschien de uitlaat ? ophanging hiervan ?
Banden voor met achter eens uitwisselen of als je hebt een winterset eronder. Kijken of er verschillen zijn.
Lagers, vastzittende remklauw? Kromme remschijf?
Lagers, vastzittende remklauw? Kromme remschijf?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
Geen aandrijfas los? Heb ik toevallig een maandje terug gehad. Was ik vergeten na te trekken. Zitten ook je homokineethoezen er nog goed op?
Ps. Gebruik, waar het kan, alsjeblieft leestekens zoals komma's en punten. Dat leest 10 keer makkelijker.
Ps. Gebruik, waar het kan, alsjeblieft leestekens zoals komma's en punten. Dat leest 10 keer makkelijker.
Daily: E46 323Ci Drift: E36 325
goededag heb vandaag 2 nieuwe achter banden er op laten zetten ook dit hielp niks aandrijfas enz hebben ze al eens na gekeken dus jah ik weet het ook echt niet meer zelfs bij bmw keram vonden ze. niks na 2 uur uitlezen en na lopen enz pfff weer 320 euro hoop dat iemand soort gelijke ervaring heeft gehad dan ben ik namelijk ook geholpen mvg frans
goededag heb vandaag 2 nieuwe achter banden er op laten zetten ook dit hielp niks aandrijfas enz hebben ze al eens na gekeken dus jah ik weet het ook echt niet meer zelfs bij bmw keram vonden ze. niks na 2 uur uitlezen en na lopen enz pfff weer 320 euro hoop dat iemand soort gelijke ervaring heeft gehad dan ben ik namelijk ook geholpen mvg frans
Het enige dat ik nog kan bedenken is onbalans in de aandrijfas. Vaak zijn de aandrijfassen (vanaf de bak naar de diff achter) met gewichtjes gebalanceerd net als een wiel dat moet bij het monteren van een band om hem netjes rond te laten lopen zonder zwabberen.
Misschien is het balansmateriaal wel van de aandrijfas af gekomen en met name bij hogere toeren (snel draaien) zul je dit merken.
Misschien is het balansmateriaal wel van de aandrijfas af gekomen en met name bij hogere toeren (snel draaien) zul je dit merken.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Misschien eens een belletje doen voor prijsopvraag bij Terberg http://www.terbergtechniek.nl/service/a ... rderij.php
Of een 'nieuwe' aandrijfas proberen te lenen bij iemand en deze er even tussen hangen voor te proberen.
De laatste optie is waarschijnlijk de goedkoopste aangezien je kunt proberen of het ook echt in je aandrijfas zit.
Of een 'nieuwe' aandrijfas proberen te lenen bij iemand en deze er even tussen hangen voor te proberen.
De laatste optie is waarschijnlijk de goedkoopste aangezien je kunt proberen of het ook echt in je aandrijfas zit.
Daily: E46 323Ci Drift: E36 325
bedankt de aandrijfas gewichtjes eens laten na kijken zeg u dus dan ga ik daar morgen even mee na de garage hoop van harte. dat het dan is want krijg er nu wel een beetje genoeg van . als iemand nog meer tips heeft hoor ik ze graag mvg frans
Laten we hopen dat dit het is, iets anders kan ik ook zo snel niet meer bedenken.
In dit filmpje zie je hoe ze dat meten.
Hier een voorbeeld van hoe dat eruit ziet bij een BMW E30 als er onbalans is (volgens mij zij hier ook een paar lagers stuk)
In dit filmpje zie je hoe ze dat meten.
Hier een voorbeeld van hoe dat eruit ziet bij een BMW E30 als er onbalans is (volgens mij zij hier ook een paar lagers stuk)
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
bedankt voor fijne uitleg en filmpje. ben bij bmw geweest en die konden niks vinden in de aandrijfas of cardan is ook raar om uit te legge het geluidt wat hij van achter maakt als je er niet naast kunt zitten en zelf kunt horen mah dat resonerend geluid en die trillingen komen tog van achter zouw het niet een kruiskoppeling kunnen zijnof steekas mvg frans
Kon er niet een monteur met je meerijden dan. zodat ze precies weten wat jij bedoelt. Of is het zo overduidelijk dat ze het niet kunnen missen.
-- Houdoe wanne --
ja hoor je merkt hoort het echt wel mah hoe ik eerste keer bij bmw kwam zeiden ze begin eerts mah eens met diff rubbers ja en nu ben ik al paar reparaties verder en het geluid is er nog dus ja weet het echtniet meer als hun het al niet weten .dus mah jah is irritant met rijden vooral als je er op gaat letten natuurlijk daarom hoopte ik al dat iemand hier het wist mvg frans