Verdeelbox gloeibougies

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
pd2skz

Verdeelbox gloeibougies

Bericht door pd2skz » 01 jul 2013, 19:11

Goeieavond,

ik word helemaal temmes. Ik kan het nergens vinden en hoop dat iemand het hier wel weet.Twee vraagies:

Ik heb een 320d met een m47n blok. Onder de luchtverdeler ligt een zwart langwerpinge kast op mn blok en daar komen de 4 draadjes met connectors uit die op mn gloeibougies gaan. Hoe heet dat ding in *****naam ?!

Waar gaat de kabel van de LMM heen ? Ook dat kastje ?

Thanks a million als je het weet, en het met me deelt.

Sven.

JdM

Re: Verdeelbox gloeibougies

Bericht door JdM » 01 jul 2013, 19:56

Voorgloeiregeleenheid?

pd2skz

Bericht door pd2skz » 01 jul 2013, 20:32

Hmm..heb het zojuist gevonden. Het is de motor kabelboom, en dat kastje is niet los verkrijgbaar:( Moet dus die hele boom vervangen.

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 04 jul 2013, 21:51

Het gloeimoduul is zeker wel los te vervangen, hier zitten als het goed is 2 stekkers op. Maar wat is de reden dat je e.e.a. wilt gaan vervangen?

pd2skz

Bericht door pd2skz » 05 jul 2013, 08:29

Morge Arnold,

dat komt door de foutcodes welke ik continue aan het uitlezen ben na een ritje. Ik krijg errors op de LMM, Turbo en gloeibougies. (die laatste na elke startbeurt.) Al deze componenten worden aangestuurd/uitgelezen op deze kabelboom. Die kabelboom is volgens mij niet meer tof. Ik heb gisteren trouwens dat kastje onder de luchtverdeler eens open gemaakt, veel troep erin en nattigheid. Gisteren alles met de compressor schoon/drooggeblazen en weer teruggezet. Vanavond heb ik een ritje van +/- 300km dus ik ben erg benieuwd wat de auto dan gaat doen.

Momenteel moet ik erg veel gas geven bij het optrekken en als ik hem nét gestart heb kakt het toerental dermate in dat hij bijna afslaat. Dit lost de DDE gelukkig zelf op door een klein stootje gas te geven, maar goed is het niet.

Groet,

Sven.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”