Probleem, auto loopt raar na gebruik van cruisecontrol

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
T_BMW

Probleem, auto loopt raar na gebruik van cruisecontrol

Bericht door T_BMW » 20 jun 2013, 14:00

Ik heb een probleem, als ik een stuk gereden heb met cruisecontrol, en ik zet hem van cruisecontrol af omdat ik nog snel even wil inhalen gaat hij niet harder dan 140km/h en als ik hem een versnelling terug zet gaat hij niet harder van 120km/h. Toen ik erna van de autobaan afging en bij een stop licht stond kwam hij bijna niet meer van zijn plaats. Ik werd gewoon weg gereden door de rest van het verkeer. Toen ik terug kwam van het werk, en binnen door reed naar huis, dus zonder cruisecontrol rijd hij weer gewoon. Wel vind ik hem wat inhouden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

JdM

Re: Probleem, auto loopt raar na gebruik van cruisecontrol

Bericht door JdM » 20 jun 2013, 14:12

Lastig te zeggen zo, uitlezen lijkt me hier wel gepast.

T_BMW

Bericht door T_BMW » 20 jun 2013, 16:20

Oke bedankt voor de snelle reactie, Ik kan hem morgen al laten uitlezen. Dus dat ga ik meteen even doen voor het werk. Meer info/vragen volgen nog na het uitlezen.

T_BMW

Bericht door T_BMW » 21 jun 2013, 15:48

Vandaag is de auto uitgelezen, er kwamen veel foutmeldingen oa gloeiplug. hij had het gereset zei hij en nu moest ik testrijden en als het niet weg was maandag weer terug gaan. Hij had zelf alleen 50km zone gereden en daar deed hij het normaal.

Toen ik ging rijden merkte ik dat het vermogen nog steeds belabberd was. vooral na de 3000 toeren is het zwaarbelaberd :bah:

Zou het toeval zijn dat het toen na het cruisecontrol rijden was?
Of zou het de turbo zijn?
En nog iemand dacht dat het de smeerklep kon zijn?
Wat denken jullie wat het kan zijn?

Alvast bedankt

Thomas

T_BMW

Bericht door T_BMW » 24 jun 2013, 16:58

Er is inmiddels iets meer duidelijkheid,

Het is waarschijnlijk de turbodruk, maar kan ik nu beter een andere turbo erop laten zetten? of zou het iets kunnen zijn wat in verbinding staat met de turbo? De slangen erom heen zagen er nog prima uit trouwens.

Alvast bedankt.

JdM

Bericht door JdM » 24 jun 2013, 17:22

Nu is het van belang om te achterhalen waarom er iets met de turbodruk is. Als het niet aan de turbo ligt, hoef je die namelijk niet te vervangen ;)

T_BMW

Bericht door T_BMW » 25 jun 2013, 08:24

JdM schreef:Nu is het van belang om te achterhalen waarom er iets met de turbodruk is. Als het niet aan de turbo ligt, hoef je die namelijk niet te vervangen ;)
Ze twijfelden ook of het de luchtmassa meter was of niet, de waardes kwamen wel redelijk in de buurt.. Zou het hier aan kunnen liggen? Of heeft dit er helemaal niets mee te maken?

JdM

Bericht door JdM » 25 jun 2013, 16:53

De waardes van de LMM hebben niets met je turbodruk te maken op de manier zoals je de storing omschrijft. Via een omweg natuurlijk wel, maar dat zal bij jou het probleem niet zijn. Wat gaat er nou gebeuren dan verder? Want je blijft steeds dingen opgooien wat er allemaal volgens de onderzoekers aan de hand kan zijn en vervolgens vraag je alsnog hier een keer of het kan wat ze zeggen. Ik kan niet helemaal volgen waar je verder heen wil, vertrouw je de garage waar je het laat nakijken niet?

T_BMW

Bericht door T_BMW » 26 jun 2013, 09:17

Ja het is een andere garage waar ik hem liet uitlezen vandaar dat ik twijfel. Ze zeiden dat het proberen en zoeken was, dus nieuwe turbo erop zetten en nieuwe luchtmassa meter en zo verder blijven proberen. Maar op die manier blijven de kosten natuurlijk goed oplopen, dus ik dacht dat hier misschien iemand was die het probleem kent of ook heeft gehad. Zodat de oorzaak misschien makkelijker te achterhalen was. De jongen die normaal mijn auto onderhoud is er mee gestopt. Daarom dat ik liever alles even na vraag ;)

T_BMW

Bericht door T_BMW » 02 jul 2013, 11:19

Lmm is vervangen daarna uitgelezen, er waren geen foutmeldingen meer. De auto is zojuist ingeleerd, en hij accelereert weer zoals het moet. Maar nog steeds gaat hij niet harder als 120 of 140 km/h.

pd2skz

Bericht door pd2skz » 02 jul 2013, 15:35

Zelfde bij mij. Heb LMM op ebay besteld komt van de week binnen, kijken of het dan beter is. Ik heb exact hetzelfde als jij. Die gloeibougie error blijft ook bij mij terugkomen als ik hem uitlees. Ik heb een nieuwe motor kabelboom besteld aangezien mijn kastje nog al gammel is en daar alle bedrading op uit komt. Die ga ik eerst vervangen en als het dan nog niet ok is de turbo denk ik ook. Had al een noodloop error uitgelezen, wel gereset maar ben niet niet op die snelheden geweest, heb vakantie dus vandaar :)

Ik volg dit draadje zeker even en zal mijn bevindingen hier ook zetten.

pd2skz

Bericht door pd2skz » 05 jul 2013, 08:30

Al wat nieuws ?

T_BMW

Bericht door T_BMW » 05 jul 2013, 11:38

pd2skz schreef:Al wat nieuws ?
Andere Lmm zit er al op, en is ook ingeleerd, acceleren doet hij weer normaal. Maar hij gaat nog steeds niet harder als 120/140.

Toen de Lmm er pas opzat voor het inleren ook snel nog laten uitlezen hij gaf toen geen foutmeldingen meer aan volgens een universele garage.

Even bij de dealer geweest ingeleerd, foutmelding laaddruk. volgens hun zou het aan een slang liggen, een vaccuum slang ofzo.

Maar de auto word nu weer na gekeken, en tot nu toe geen lek kunnen vinden. Hij gaat ook de turbodruk meten onder het rijden. En de cruisecontrol na kijken. Ook word de auto weer uitgelezen.

hanser

Bericht door hanser » 05 jul 2013, 15:53

roet hij niet?

T_BMW

Bericht door T_BMW » 06 jul 2013, 12:18

hanser schreef:roet hij niet?
Nee de motor loopt verder netjes, helemaal geen roet of haperingen , sputteringen oid.

Gisteren zijn er voor een meter ongeveer aan slangen vernieuwd.
En nog wat dikkere slangen die ook aan vervanging toe waren, ook meteen een nieuwe luchtfilter geplaatst.
Testrit, ging prima. Tot de thermostaat stuk ging.
Dus vandaag naar de dealer voor een thermostaat, en koelvloeistof. Vanavond word dit gemonteerd.

En ik heb ook meteen een intercooler bocht slang besteld, die kan ik maandag of dinsdag ophalen.
deze was ook langzaam aan vervanging toe.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”