afstandbediening werkt alleen dichtbij achterruit
afstandbediening werkt alleen dichtbij achterruit
Sinds een aantal weken werkt de afstandbediening alleen in de buurt van de achterruit, ik heb de reserve sleutel al gebruikt, maar eigenlijk geen echt verschil. Soms doet de bediening het als vanouds, maar hooguit 1x.
Ik heb ook de antenne even bekeken onder de spoiler (e61 2005), niets byzonders te zien.
Hoe kom ik erachter of de antenne stuk is of batterij van de sleutels?
Gr Goos
Ik heb ook de antenne even bekeken onder de spoiler (e61 2005), niets byzonders te zien.
Hoe kom ik erachter of de antenne stuk is of batterij van de sleutels?
Gr Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Re: afstandbediening werkt alleen dichtbij achterruit
Is (ook) symptoom voor mogelijke kabelbreuk.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Sommige afstandsbedieningen hebben geen vervangbare batterij. 9 van de 10 gevallen is het de antenne achter onder de spoiler of kabelbreuk.
Demonteer de achterspoiler (3 minuten werk) en haal het antenne kastje open, en kijk of er vochtsporen op de print zitten. En anders heb je een of ook een kabelbreuk.
Woon je toevallig in de buurt van Weert anders kom maar n keer langs.
Demonteer de achterspoiler (3 minuten werk) en haal het antenne kastje open, en kijk of er vochtsporen op de print zitten. En anders heb je een of ook een kabelbreuk.
Woon je toevallig in de buurt van Weert anders kom maar n keer langs.
Bedankt voor jullie reactie, ik heb alleen de antenne aan de buitenzijde bekeken toen ik de spoiler had verwijderd. Kan je deze antenne(zwart kastje toch, ca 20 bij 5 cm) eenvoudig open maken, dan kan ik zien of er vochtsporen op de print zichtbaar zijn. Zo ja wat is dan een mogelijke oplossing? Ik heb rechts al een keer alle kabels vervangen, toen zagen ze er links nog goed uit. De antenne kabel loopt toch door het linker scharnier, hoe ziet deze eruit, kun je er ook een nieuw stuk tussen solderen.
GR Goos
GR Goos
Ja, deze kun je gewoon open maken. Gewoon de klemmetjes waar het kastje mee vastgeklikt zit rustig los klikken.
Laatst nog met een BMW-monteur gesproken.
Hij gaf aan te kijken naar de antenneversterker en gelijk even te meten of er spanning op de rood/witte kabel zit thv de antenne/versterker (dus onder de achterspoiler).
Is deze er niet, dan is er dus sprake van een kabelbreuk volgens hem.
Laatst nog met een BMW-monteur gesproken.
Hij gaf aan te kijken naar de antenneversterker en gelijk even te meten of er spanning op de rood/witte kabel zit thv de antenne/versterker (dus onder de achterspoiler).
Is deze er niet, dan is er dus sprake van een kabelbreuk volgens hem.
Dankjewel, ik heb net gemeten er staat geen spanning op. Ik zal de kabelboom aanpakken, ik laat het wel horen
Gr Goos
Gr Goos
Ik hoop dat je het probleem snel hebt gevonden en dat het niet nét de allerlaatste kabel is ....