Na 4 jaar geleden een BMW sedan 525D uit 2001 (E39) gereden te hebben, recent overgestapt naar een E61, 530I uit 2005. Was ivm gezinsuitbreiding en het feit dat ik niet de km's meer reed voor een diesel al sinds oktober op zoek naar een station. Ik had niet veel eisen maar vermogen en ruimte waren de belangrijkste. Daarnaast was leer en ingebouwde navigatie goed bevallen dus wilde dat ook weer terug hebben.
Gereden in VW Passat 3.2, Audi A6 3.2, Mercedes E klasse en Volvo V70 en XC90.
Maar ja..... besmet met BMW virus, dan wordt het lastig. X5 te duur kwa gebruik, maar de touring bleef trekken.
Uiteindelijk (ondanks dat hij iets kleiner is dan Volvo en Mercedes me toch laten leiden door gevoel. Geslaagd bij AutoUnit in Woerden en met gemengde gevoelens afstand gedaan van mijn diesel. Deze was dan ook zo verkocht. Hopelijk heeft nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan als ik gehad heb.
Brengt me terug bij mijn nieuwe aanwinst: Helemaal happy!!!!!

Wel wat opstart problemen gehad:
- Zo ging er na een paar minuten een piep af, dat uiteindelijk van een oude Track & tracing bleek te zijn,
- Was mijn auto geen keyless auto, maar bleek pieletje in contactslot versleten te zijn,
- Had VANOS storing.
- en last but not least kon ik na wegrijden gelijk door naar garage aangezien ik waarschuwing kreeg ivm te weinig olie.
Had de auto zonder garantie gekocht maar wel in "absolute nieuwstaat". Daarnaast had ik onderhouds historie gezien en gebeld met de dealer die de auto in onderhoud had gehad. Betreft overigens geen ex lease bak.
Aangezien de bovengenoemde puntjes direct naar boven kwamen deze ook direct terug gekoppeld naar bedrijf. Ondanks geen garantie heb je als consument toch wel wat rechten, maar daar hoefde niet eens over gepraat te worden. AutoUnit.nl nam de reparaties direct voor rekening. Wat olie gebrek betrof, zou ik 3 dagen na de koop toch grote beurt laten geven en had ik geen interesse om vloeistoffen op pijl te brengen voor 199 euries. Dat hoefde dus niet perce een storing te zijn.
Bleek echter dat ik na de beurt en 150 km's weer een melding kreeg van te weinig olie.
Als ex Harley rijder schiet ik van wat olie verlies niet in de stress maar dit is toch teveel van het goede, dus weer terug naar AutoUnit.nl en goed ontvangen. Auto weer terug naar dealer waar AutoUnit.nl zaken mee doet en die hebben de olie nu zelf op pijl gebracht, zodat zij zelf konden monitoren wat er eventueel zou gebeuren.
En er gebeurde iets: Na 145 km wederom...... Olie gebrek.
Morgen gaat de auto terug naar AutoUnit.nl/BMW dealer en hopelijk wordt dan duidelijk wat er aan de hand is. Aangezien er geen olielekkage te zien is (mooi dichtgemaakt die onderkant van een BMW trouwens ) zal het in de binnenkant gezocht moeten worden (zuigers ed).
Grootste angst is dat AutoUnit.nl de auto terug neemt ivm kosten, want ben wel helemaal verslaafd aan deze auto.
Ik wacht het af.
Gr Olav.