Climate control "High" werkt niet goed
- MaasMaster
- Contacteer:
Climate control "High" werkt niet goed
Hallo jongens en meisjes,
Even hulp gevraagd voor een vriend van mij. Hij heeft een E60 530D van 2004.
Hij heeft de high end climate control.
Probleem is, zijn ventilator werkt enkel nog als je de knop voor de voorruitontdooing indrukt.
Manueel doet hij het niet, noch als je hem op "auto" zet...
Wat zou dit kunnen zijn? Stekker die niet goed zit? Printplaat defekt? Ander defekt?
Thanks,
Kristof
Even hulp gevraagd voor een vriend van mij. Hij heeft een E60 530D van 2004.
Hij heeft de high end climate control.
Probleem is, zijn ventilator werkt enkel nog als je de knop voor de voorruitontdooing indrukt.
Manueel doet hij het niet, noch als je hem op "auto" zet...
Wat zou dit kunnen zijn? Stekker die niet goed zit? Printplaat defekt? Ander defekt?
Thanks,
Kristof
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
E61 525D 2005 "Luther"
Re: Climate control "High" werkt niet goed
Het zou kunnen dat de temperatuursensor niet goed werkt.
Bij mijn E39 was de kachelweerstand eens kapot. Het regelen ging toen ook niet meer.
F10 N57N
Nooit tegengekomen, Ik zou hem eens uitlezen.
525d E61 2007 pre-LCI
- MaasMaster
- Contacteer:
Probleem opgelost!
Wagen uitgelezen en bleek dus dat de IBS (Intelligent Battery Sensor) een foutcode meldde.
Blijkbar had hij indertijd de wagen eens moeten starten aan de batterijkabels, maw te lage batterijspanning.
Daardoor heeft de IBS blijkbaar een aantal (niet noodzakelijk voor het rijden met de wagen) zaken uitgeschakeld... Dus zoals in de link gepost hierboven door Lowkey.
Zaakje gereset en alles werkt terug prima.
Wagen uitgelezen en bleek dus dat de IBS (Intelligent Battery Sensor) een foutcode meldde.
Blijkbar had hij indertijd de wagen eens moeten starten aan de batterijkabels, maw te lage batterijspanning.
Daardoor heeft de IBS blijkbaar een aantal (niet noodzakelijk voor het rijden met de wagen) zaken uitgeschakeld... Dus zoals in de link gepost hierboven door Lowkey.
Zaakje gereset en alles werkt terug prima.
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
E61 525D 2005 "Luther"
E61 525D 2005 "Luther"
Mooi dat het opgelost is,.... maar wat is het verschil tussen een ''high end climate control'' en een gewone climate control ??
Groet, Joop
Groet, Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
High is dual zone, en heeft een aantal extra sensoren meer zoals ontwasemingssensor, automatische recirculatie, zonnesensor en extra tempsernsor die binnenkomende lucht meet. Tevens kan de temp achteraan geregeld worden. En is er een standventilatie.
525d E61 2007 pre-LCI
Oké, weet ik dat ook weer Bedankt, Tom
Groeten Joop
Groeten Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
- MaasMaster
- Contacteer:
Alsof de duivel ermee speelt...
Bij mij valt af en toe de knop "auto" uit (standaard klimaatregeling).
Zo'n drie jaar geleden heeft hij dat ook een week of twee gedaan. Het is toen even mysterieus verdwenen als het is begonnen. Drie jaar geen problemen.
Nu doet hi het sinds twee dagen weer... Een week of twee wachten zeker, dan zal het ook weer mysterieus stoppen? Hahaha...
Zo'n drie jaar geleden heeft hij dat ook een week of twee gedaan. Het is toen even mysterieus verdwenen als het is begonnen. Drie jaar geen problemen.
Nu doet hi het sinds twee dagen weer... Een week of twee wachten zeker, dan zal het ook weer mysterieus stoppen? Hahaha...
E61 525D 2005 "Luther"
E61 525D 2005 "Luther"
MaasMaster schreef:Alsof de duivel ermee speelt...
Dat heb ik ook al een tijdje. Dan is het weer een hele tijd weg en dan ineens valt de knop weer onverwacht uit.
Groet, Peter!
Misschien dat jullie mij ook kunnen helpen, als ik de airco aan zet gaat naar een aantal minuten de radio en mijn telefoon helemaal uit, geen stroom meer dat komt wel naar een paar seconden weer terug maar het fenomeen blijft wel zich herhalen. ik heb een E 60 van 2003.
ik hoor graag wat daar aan te doen is.
gr Frank
ik hoor graag wat daar aan te doen is.
gr Frank
-
dat probleem heb ik ook. En ook in een zelfde situatie met dezefde symptomen. Alleen mn wanneer het heel warm is. Uiteindelijk valt geluid idrive ed uit. Wanneer je contact uitzet of op accessoire stand dan kan het gebeuren dat alles weer werkt. En anders na een paar uur of de andere dag. Ik heb geen oorzaak kunnen vinden.
Zou het ook graag willen weten.
Zou het ook graag willen weten.
MaasMaster schreef:Alsof de duivel ermee speelt...
Even een schopje omhoog... Heb je hier later nog last van gehad?
Viel me vanmorgen op dat de mijne ook af en toe uit gaat (de "auto" stand)
Weet niet wat het met die E61 van mij aan de hand is, maar echt de een na het ander electronisch probleem/storing komt aan bod!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA