Bmw e46 323 sportiever geluid
- costerleone
Bmw e46 323 sportiever geluid
Hallo Mede beamer freaks,
Ik rij nu in een bmw 323 en wil er eigenlijk wel wat meer sportieve sound
nu hoor je meer de motor ipv een brom alles is nog standaard.
Is het dan iets om een kn luchtfilter te plaatsen of eerder een demper?
voor een toch sportief niet sjonnie geluid.
Wie heeft er ervaring of wat hebben jullie er zelf onder?
Alvast bedankt!
Ik rij nu in een bmw 323 en wil er eigenlijk wel wat meer sportieve sound
nu hoor je meer de motor ipv een brom alles is nog standaard.
Is het dan iets om een kn luchtfilter te plaatsen of eerder een demper?
voor een toch sportief niet sjonnie geluid.
Wie heeft er ervaring of wat hebben jullie er zelf onder?
Alvast bedankt!
-
- Contacteer:
Re: Bmw e46 323 sportiever geluid
1 topic was wel genoeg geweest
Eisenmann maakt mooie uitlaten
Eisenmann maakt mooie uitlaten
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- costerleone
Excuses dat andere topic zijn wat minder mensen actief na mijn idee.
6 a 700 euro wordt me wel iets te gortig.
nog andere opties?
6 a 700 euro wordt me wel iets te gortig.
nog andere opties?
Ik ga met de BMW 6 cilinders persoonlijk voor het mooie inlaatgeluid, dus een K&n open luchtfilter (57i kit) zou dan mijn voorkeur krijgen, en dan kun je er nog leuk zelf een hitteschild omheenbouwen, dan heb je een mooie klankkast onder de motorkap waar een heerlijk geluid uit komt
Misschien dan nog een tussendemper van de uitlaat ertussenuit, of net zoals bij mij de katalysators leeghalen, dan krijg je een mooie diepe roffel met lekker wat backfire haha.
Misschien dan nog een tussendemper van de uitlaat ertussenuit, of net zoals bij mij de katalysators leeghalen, dan krijg je een mooie diepe roffel met lekker wat backfire haha.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Met leeghalen heb je grote kans dat je niet door je CO en Lambda meting komt, tevens heb je kans dat je lamba sonde een storing geeft(incorrecte werking katalysator) waardoor je motor management lampje gaat branden. Maar ik weet niet of beide van toepassing zijn voor jou bmw maar de kans is wel groot.
Wat ik zou aanraden is ten eerst een andere (sportievere) einddemper te monteren. Als je dan nog meer geluid wilt je midden demper verwijderen voor een open pijp.
Wat ik zou aanraden is ten eerst een andere (sportievere) einddemper te monteren. Als je dan nog meer geluid wilt je midden demper verwijderen voor een open pijp.
Ik heb geen problemen met de APK en mn lambda storing komt door waarschijnlijk verkeerd aangesloten O2 sensoren.
Anders zou je een tussendemper kunnen verwijderen.
Non the less, begin maar is met het luchtfilter, die zorgt voor het mooiste.
Anders zou je een tussendemper kunnen verwijderen.
Non the less, begin maar is met het luchtfilter, die zorgt voor het mooiste.
-
- Contacteer:
Dan heb je ook geen leeggehaalde kats, maar sportkats... (denk ik)
Zijn de standaart kats, maar denk eerder dat ze leeggebrand zijn dan dat ze zijn leeg gehaald, ondanks er na dr kats gelast is.
Toen ik de auto kocht was ie nog stil, sinds de 57i van K&n erop zit heb ik nogal veel onverbrandde benzine in de uitlaat gehad, en denk dat daardoor de kats langzaam aan leeg aan het branden zijn. Zo maakye de uitlaat behoorlijk wat herrie ondanks ie standaart en ook niet lek is. Maar me leeggehaalde kats zou je dus hetzelfde effect krijgen, weet alleen dus niet hoe mij kats er vanbinnen uit zien.
Toen ik de auto kocht was ie nog stil, sinds de 57i van K&n erop zit heb ik nogal veel onverbrandde benzine in de uitlaat gehad, en denk dat daardoor de kats langzaam aan leeg aan het branden zijn. Zo maakye de uitlaat behoorlijk wat herrie ondanks ie standaart en ook niet lek is. Maar me leeggehaalde kats zou je dus hetzelfde effect krijgen, weet alleen dus niet hoe mij kats er vanbinnen uit zien.
-
- Contacteer:
Ik weet niet of je de kats van een bmw wel eens leeggehaald hebt, maar dit is niet zoals de standaard kats met steen er in. Hier zit gaas in. Grote kans dus dat je kats nog gewoon normaal zijn, maar dat b.v. je eerste demper leeg is. Wat beter te verklaren is omdat je dan geen storing krijgt. Lege kat is voor en achter de kat zelfde uitlaatgaswaarde is storing en geen goede co waarde, dus afkeur. Ga daar maar gewoon van uit.
Dan zou de eerste demper inderdaad leeg zijn gebrand.
- costerleone
een K&n open luchtfilter (57i kit) lijkt me een goed begin en vandaar uit weer verder eventueel,
Vaak hoor je nog wel dat std filter beter is ipv aanzuiging vuil etc.
hoe zit dat met de k&n?
hoe zit dat met de k&n?
Remus, Bastuck, etc
Kijk en luister maar eens op youtube op je type en vul een merk uitlaat in de zoekfunctie. Veel te vergelijken.
Maar je gaat toch wel richting deze prijzen omdat het handwerk is.
Kwalitatief overtreffen alle gerenomeerde uitlaatmerken het eigen bmw produkt ruimschoots.
Dan is prijs-kwaliteit echt in orde.
Plus dat de originele bmw uitlaat niks bijzonders is en absurd duur. Vaak nog duurder dan een tuner-uitlaat.
Ik zou beginnen met een demper. Aan de inlaatsystemen werken is ook niet ieder zijn geluidssmaak.
Kijk en luister maar eens op youtube op je type en vul een merk uitlaat in de zoekfunctie. Veel te vergelijken.
Maar je gaat toch wel richting deze prijzen omdat het handwerk is.
Kwalitatief overtreffen alle gerenomeerde uitlaatmerken het eigen bmw produkt ruimschoots.
Dan is prijs-kwaliteit echt in orde.
Plus dat de originele bmw uitlaat niks bijzonders is en absurd duur. Vaak nog duurder dan een tuner-uitlaat.
Ik zou beginnen met een demper. Aan de inlaatsystemen werken is ook niet ieder zijn geluidssmaak.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
een keer in de zoveel tijd de LMM schoonmaken, verder geen problemen mee! En het meeste vuil blijft toch in de filter hangen dus het valt reuze mee met de aanzuiging van vuil.costerleone schreef:een K&n open luchtfilter (57i kit) lijkt me een goed begin en vandaar uit weer verder eventueel,
hoe zit dat met de k&n?
- costerleone
Maar ik heb alleen de demper nodig neem ik aan?
zijn die ook rondt de 600
zijn die ook rondt de 600