523i Start problemen
- crazyjoery
523i Start problemen
goede middag mijne heren en dames,
ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij aan antwoorden kunnen helpen.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag het probleem dat de auto met geen mogelijkheid wilt starten.
Accu doorgemeten spanning gewoon netjes op 12.1 volt.
Maar het probleem is dus dat de startmotor niet rond wilt. De startmotor doet dus compleet niks.
Na wat verder kijken en controleren vast kunnen stellen dat het een massa probleem is.
Nu was de massa kabel die op de onderste motorsteun RV ver verrot, Corrosie op het koper en isolatie afgebrokkeld.
Nu is deze kabel inmiddels vervangen maar de auto wilt nog steeds niet starten.
Mits je een startkabel gebruikt om een directe massa verbinding te maken dan start deze wel.
Dus mijn vraag is, weet iemand hier of er nog ergens een massa kabel aan het blok hangt? en waar ongeveer, zodat ik deze ook kan vervangen.
met vriendelijk groet,
Crazyjoery
ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij aan antwoorden kunnen helpen.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag het probleem dat de auto met geen mogelijkheid wilt starten.
Accu doorgemeten spanning gewoon netjes op 12.1 volt.
Maar het probleem is dus dat de startmotor niet rond wilt. De startmotor doet dus compleet niks.
Na wat verder kijken en controleren vast kunnen stellen dat het een massa probleem is.
Nu was de massa kabel die op de onderste motorsteun RV ver verrot, Corrosie op het koper en isolatie afgebrokkeld.
Nu is deze kabel inmiddels vervangen maar de auto wilt nog steeds niet starten.
Mits je een startkabel gebruikt om een directe massa verbinding te maken dan start deze wel.
Dus mijn vraag is, weet iemand hier of er nog ergens een massa kabel aan het blok hangt? en waar ongeveer, zodat ik deze ook kan vervangen.
met vriendelijk groet,
Crazyjoery
E46 318i sedan (m43TU)
Re: 523i Start problemen
Zit er bij jouw dynamo in de buurt geen massakabel naar het chassis? Die wil ook corroderen. En als deze niet i.o. is, werkt er niks.
Accu vol is bij BMW 12,5V. En dat is weldegelijk kritisch te bekijken. Daar telt iedere tiende Volt weldegelijk.
Bij het starten en stationair draaien erop letten dat hij de 13,6V minimaal haalt.
Even overstarten indien nodig om te checken.
Accu vol is bij BMW 12,5V. En dat is weldegelijk kritisch te bekijken. Daar telt iedere tiende Volt weldegelijk.
Bij het starten en stationair draaien erop letten dat hij de 13,6V minimaal haalt.
Even overstarten indien nodig om te checken.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- crazyjoery
goede morgen,
ik heb zojuist eens even ruimte gemaakt om te kunnen kijken naar een eventuele massa kabel in de buurt van de dynamo.
Dit is helaas niet het geval, er is geen massa kabel te vinden die naar het chassis loopt.
Accu is inmiddels vervangen voor een nieuwe en op het moment van massa brug en starten laad de accu netjes bij met 14.2V
dus er zit ergens een probleem met de massa maar waar deze verder kan zitten heb ik geen idee van.
ik heb zojuist eens even ruimte gemaakt om te kunnen kijken naar een eventuele massa kabel in de buurt van de dynamo.
Dit is helaas niet het geval, er is geen massa kabel te vinden die naar het chassis loopt.
Accu is inmiddels vervangen voor een nieuwe en op het moment van massa brug en starten laad de accu netjes bij met 14.2V
dus er zit ergens een probleem met de massa maar waar deze verder kan zitten heb ik geen idee van.
E46 318i sedan (m43TU)
Dus je hebt alleen deze. Goed schoongemaakt het contactvlak aan beide zijdes (blank geschuurd) en een beetje kopervet erop. Kabel ook gechecked op 0 Ohm weerstand? Ook meten en de kabel bewegen!
Batterij in de koffer? Ook deze massa in orde?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- crazyjoery
ik heb deze compleet vervangen, alles schoongemaakt aan beide kanten.dw70 schreef:
Dus je hebt alleen deze. Goed schoongemaakt het contactvlak aan beide zijdes (blank geschuurd) en een beetje kopervet erop. Kabel ook gechecked op 0 Ohm weerstand? Ook meten en de kabel bewegen!
Batterij in de koffer? Ook deze massa in orde?
Kabel bij de accu ook gelijk meevervangen om die kabel ook gelijk uit te sluiten.
E46 318i sedan (m43TU)
- crazyjoery
inmiddels dit probleem verholpen, maar na meerdere malen proberen te starten accu weer ver leeg.
Poging gedaan door met start kabels te starten maar werkt ook niet.
De start motor tikt en dashboard lampjes knipperen mee op deze tik. Verder gebeurt er niks. Wat kan dit zijn?
Poging gedaan door met start kabels te starten maar werkt ook niet.
De start motor tikt en dashboard lampjes knipperen mee op deze tik. Verder gebeurt er niks. Wat kan dit zijn?
E46 318i sedan (m43TU)
startkabels zijn niet altijd startkabels.
Geklik van de startmotor is 10 tegen 1 een capaciteitsprobleem van de accu. En met de verkeerde startkabels kom je ook met een hulpvoertuig geen meter verder. Dat is hier al eerder voorgekomen.
Massa van de hulptroepen op het chassis en de + van de hulptroepen op de + in de motorruimte.
Laad de accu maar eens op met 24u.
Geklik van de startmotor is 10 tegen 1 een capaciteitsprobleem van de accu. En met de verkeerde startkabels kom je ook met een hulpvoertuig geen meter verder. Dat is hier al eerder voorgekomen.
Massa van de hulptroepen op het chassis en de + van de hulptroepen op de + in de motorruimte.
Laad de accu maar eens op met 24u.
- crazyjoery
oke het probleem is in zijn geheel opgelost nu.
na het herladen van de accu, het vervangen van de krukas en nokkenas sensor start de auto weer naar behoren.
Iedereen die geholpen heeft vriendelijk bedankt.
na het herladen van de accu, het vervangen van de krukas en nokkenas sensor start de auto weer naar behoren.
Iedereen die geholpen heeft vriendelijk bedankt.
E46 318i sedan (m43TU)
als die nog steeds moeilijk start kijk of je injectoren kunt testen. een vervuilde injector kan voor veel problemen zorgen.
gr
kotje
gr
kotje
Injectoren hebben niks te maken met het niet willen rondgaan van de motor!
Is de startmotor niet gewoon aan zijn eind?
Is de startmotor niet gewoon aan zijn eind?
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,