Parkeer sensoren
-
Parkeer sensoren
Als ik mijn e46 touring 318 2001 in zijn achteruit zet begint meteen de pieptoon van de parkeersensoren niet onderbroken maar 1 lange toon.
Wie weet wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor de reactie.
Grt. Henk
Wie weet wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
Alvast bedankt voor de reactie.
Grt. Henk
Re: Parkeer sensoren
1 of meerdere sensor(en) zijn kapot en aan vervanging toe.
Je kunt het controleren door de bak in de achteruit te zetten (auto op contact, niet aan). Daarna goed gaan luisteren bij elke sensor. Als je heel lichtjes hoor tikken, dan doet die sensor goed. Ga alle vier langs, als je niets hoor of een onregelmatige tik, dan moet je desbetreffende sensor(s) vervangen.
Je kunt het controleren door de bak in de achteruit te zetten (auto op contact, niet aan). Daarna goed gaan luisteren bij elke sensor. Als je heel lichtjes hoor tikken, dan doet die sensor goed. Ga alle vier langs, als je niets hoor of een onregelmatige tik, dan moet je desbetreffende sensor(s) vervangen.
-
John,
Net na gekeken, al de 4 sensoren tikken regelmatig, heb je nog een suggestie ?
Net na gekeken, al de 4 sensoren tikken regelmatig, heb je nog een suggestie ?
Uitlezen. Soms is een sensor defect, maar tikt deze nog wel.
Kan ook de module zijn trouwens.
Kan ook de module zijn trouwens.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Vreemd. Maar inderdaad wat U-car zegt over de module, die kan de geest ook hebben gegeven.
Misschien is het inderdaad verstandig om de wagen uit te laten lezen. Met de nieuwere wagens (ik heb zelf een E36) kun je dat wellicht uitlezen. Bij mijn model ben ik daar niet zeker van.
Misschien is het inderdaad verstandig om de wagen uit te laten lezen. Met de nieuwere wagens (ik heb zelf een E36) kun je dat wellicht uitlezen. Bij mijn model ben ik daar niet zeker van.
-
U-Car,
Weet jij waar de module zit ?
Weet jij waar de module zit ?
Achter de zijbekleding, direct naast het rechterachterlicht.
-
Ik heb achter de bekleding bij het rechter achterlicht gekeken maar zie daar niets zitten. Andere plaats ?
Bij de fl zit de module tussen het rechterachterlicht en de schokdemper rechtsachter.
Waar deze zit op de pfl weet ik niet, maar aangezien het systeem verder ongewijzigd lijkt, zou deze op dezelfde plek moeten zitten.
Waar deze zit op de pfl weet ik niet, maar aangezien het systeem verder ongewijzigd lijkt, zou deze op dezelfde plek moeten zitten.
Ik heb dit ook gehad.
Alle sensoren tikten.
Toen ik voor de APK bij de dealer kwam gevraagd hier naar te kijken. Was toch een sensor kapot.
Hier een idee waar de module zou moeten zitten:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ntrol_pdc/
Alle sensoren tikten.
Toen ik voor de APK bij de dealer kwam gevraagd hier naar te kijken. Was toch een sensor kapot.
Hier een idee waar de module zou moeten zitten:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ntrol_pdc/
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
Oke, dank beide, ik ga even verder kijken.
Grt. Henk
Grt. Henk
Heb je nog een update Henk?
Ik heb ook deze klacht maar wat ik vreemd vind is dat als ik hem in zijn achteruit zet krijg ik de pieptoon, haal ik hem daaruit en zet ik hem er direct daarna weer in ben ik van dat geluid af. Daarna hoor ik ook helemaal niets meer
Dat ratelen/trillend geluid is heel erg zacht, je moet echt goed luisteren.
Van de 4 sensoren ratelen/trillen snel achter elkaar 3st, de meeste linker doet niets.
Mag ik er vanuit gaan dat deze dan gewoon stuk is?
Is deze prijzig en moeilijk te vervangen?
Ik heb ook deze klacht maar wat ik vreemd vind is dat als ik hem in zijn achteruit zet krijg ik de pieptoon, haal ik hem daaruit en zet ik hem er direct daarna weer in ben ik van dat geluid af. Daarna hoor ik ook helemaal niets meer
Dat ratelen/trillend geluid is heel erg zacht, je moet echt goed luisteren.
Van de 4 sensoren ratelen/trillen snel achter elkaar 3st, de meeste linker doet niets.
Mag ik er vanuit gaan dat deze dan gewoon stuk is?
Is deze prijzig en moeilijk te vervangen?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
op z'n max kost een sensor zo'n 5 tientjes dacht ik. Over het vervange, daar staat wel een filmpje over op youtube.
Een sensor voor een E46 kost nieuw 75 euro per stuk ongeveer, ongespoten.John89 schreef:op z'n max kost een sensor zo'n 5 tientjes dacht ik. Over het vervange, daar staat wel een filmpje over op youtube.
Kost ong 67 bruto. Bumper moet eraf. Als je met twee man bent kan de een de bumper vasthouden terwijl de ander de sensor omwisseld.