E46 Touring 1e mods gedaan
-
E46 Touring 1e mods gedaan
Hi all,
Enige tijd geleden al even voorgesteld, nu inmiddels wat dingetjes aan de Bimmer gedaan, dus tijd voor een projecttopic.
De auto ziet er standaard nogal braaf uit. Een setje andere wielen doet al heel veel. Ik ben nog niet helemaal tevreden, dus als iemand nog stylingtips heeft voor een Touring in Schwarz 2, dan graag!
Dus.. een setje BMW Seven aangeschaft.
van:
naar:
Daarna ook nog een ander stuur gemonteerd, dit zodat we ook de cruisecontrol werkend hebben (wel even kabelsetje van 2 tientjes besteld bij BMW dealert)
van opastuur:
naar:
Enige tijd geleden al even voorgesteld, nu inmiddels wat dingetjes aan de Bimmer gedaan, dus tijd voor een projecttopic.
De auto ziet er standaard nogal braaf uit. Een setje andere wielen doet al heel veel. Ik ben nog niet helemaal tevreden, dus als iemand nog stylingtips heeft voor een Touring in Schwarz 2, dan graag!
Dus.. een setje BMW Seven aangeschaft.
van:
naar:
Daarna ook nog een ander stuur gemonteerd, dit zodat we ook de cruisecontrol werkend hebben (wel even kabelsetje van 2 tientjes besteld bij BMW dealert)
van opastuur:
naar:
Re: E46 Touring 1e mods gedaan
Nette mods!
Ik heb exact dezelfde mod toen gedaan wat betreft stuur. Ook van opa naar M . Idd kabelboompje aansluiten en je kunt heerlijk cruisen (inleren is niet nodig btw).
Heb je een diesel? Zo ja dan heb ik nog wat mods voor je:
- Swirlflaps eruit
- Tunen
Daarnaast staat een M-tech II set erg leuk .
Suc6 ermee
Ik heb exact dezelfde mod toen gedaan wat betreft stuur. Ook van opa naar M . Idd kabelboompje aansluiten en je kunt heerlijk cruisen (inleren is niet nodig btw).
Heb je een diesel? Zo ja dan heb ik nog wat mods voor je:
- Swirlflaps eruit
- Tunen
Daarnaast staat een M-tech II set erg leuk .
Suc6 ermee
-
Nee het is een benzine, 318i met N42 motor. Dit is een auto welke het meest door mijn vriendin zal worden gebruikt. 2e gezinsauto dus. Voor het geld dat je hiervoor betaalt, snap ik niet dat er mensen zijn die hun kroost in een zakjapannertje vervoeren. Zo'n BMW heeft tenminste ook nog passieve veiligheid aan boord.
M-techII set, dat zijn bumpers en sideskirts?
M-techII set, dat zijn bumpers en sideskirts?
Klopt dat is een bumperset (google maar eens) .
Mijn inziens is er niks mis met een japanner als 2e auto voor de kroost, mijn vriendin rijdt in een Yaris uit 2010 wat een prima auto is . Ook wel flinke vooruitgang van een Seicento uit 2000 zonder stuurbekrachtiging en airco . En nee ik zou geen Aygo oid kopen waar ook je kroost in moet maar een Yaris/Swift zijn prima bakkies.
Mijn inziens is er niks mis met een japanner als 2e auto voor de kroost, mijn vriendin rijdt in een Yaris uit 2010 wat een prima auto is . Ook wel flinke vooruitgang van een Seicento uit 2000 zonder stuurbekrachtiging en airco . En nee ik zou geen Aygo oid kopen waar ook je kroost in moet maar een Yaris/Swift zijn prima bakkies.
Mooie auto hoor, zeker als 2e auto! Een touring blijft mooi en praktisch!
Ik zie dat je een N42 motor hebt, net als ik, mijn advies zou zijn om hem eens goed na te lopen op olielekkage. Ik heb er al heel wat aan gedaan en dat loont. Ik wilde ook eerst veel cosmetische dingen doen, maar toch besloten hem eerst technisch in orde te maken.
Heb je al eens onder het blok gekeken en de kappen bovenop eraf gehad?
Jouw velgen staan ook op mijn lijstje, heb nu Sevens, maar deze hebben toch net iets extra's met de spaken.
Succes!
Ik zie dat je een N42 motor hebt, net als ik, mijn advies zou zijn om hem eens goed na te lopen op olielekkage. Ik heb er al heel wat aan gedaan en dat loont. Ik wilde ook eerst veel cosmetische dingen doen, maar toch besloten hem eerst technisch in orde te maken.
Heb je al eens onder het blok gekeken en de kappen bovenop eraf gehad?
Jouw velgen staan ook op mijn lijstje, heb nu Sevens, maar deze hebben toch net iets extra's met de spaken.
Succes!
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
-
Ik heb ook last van olieverbruik. Niet heel schokkend, maar heel af en toe gooit ie een grijs pluimpje eruit en stationair wil het toerental bij warme motor een beetje varieren.
Ik ga dus sowieso de CCV vervangen. Dit is in de 167.000km welke er nu op staan nooit gedaan. Er zijn vaak korte stukjes mee gereden. Daarnaast ook wat sludge aan de peilstok. Kan dus bijna niet anders dan dat dit het is.
Het blok is aan de onderkant mooi droog, wel wat lekkage rond het oliefilterhuis.
Ik ga dus sowieso de CCV vervangen. Dit is in de 167.000km welke er nu op staan nooit gedaan. Er zijn vaak korte stukjes mee gereden. Daarnaast ook wat sludge aan de peilstok. Kan dus bijna niet anders dan dat dit het is.
Het blok is aan de onderkant mooi droog, wel wat lekkage rond het oliefilterhuis.
Vacuümpomp achter op het blok? Wel is last van verbrande oliegeur door de luchtroosters in de auto?
-
Nee, heb nog geen olie geroken door de luchtroosters.
Ziet er netjes uit. Ook een stuk beter met die andere vloermatten. Ik weet niet of het relevant is maar ik had voor mijn olieservice ook een vrij hoog verbruik aan olie. Nu is het nagenoeg nul. Heb je (betrouwbare) documentatie wanneer de laatste beurt was?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Dat kan goed, maar dit is een 4 cilinder N42 tov jouw 320 6 cilinder, en de n42 schijnt nogal kieskeurig te zijn qua oliesoorten. Weet je toevallig welke olie er daarvoor en daarna in zat/zit? Of de waardes wellicht hebben bijgedragen aan een vermindering van gebruik.320ciE46 schreef:Ziet er netjes uit. Ook een stuk beter met die andere vloermatten. Ik weet niet of het relevant is maar ik had voor mijn olieservice ook een vrij hoog verbruik aan olie. Nu is het nagenoeg nul. Heb je (betrouwbare) documentatie wanneer de laatste beurt was?
Dat zou ook verschil kunnen maken inderdaad, want ik ben van 5W30 naar 5W40 gegaan. Dus iets soepeler wanneer het warm is en ik merk het verschil goed hoor. Ik rijd al zo'n 7000km met het olie op pijl terwijl het daarvoor iedere 2000 à 2500km een litertje bijvullen was. Maar wellicht dat het ook kan omdat er gewoon nieuwe olie inzit.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
Er hing een kaartje aan de stuurkolom met de oliesoort 10w40
Nu heb ik er 5w40 inzitten.
Heb altijd VW gereden, ben daar mee opgegroeid. Mijn pa wist me vroeger al te vertellen.. Rij nooit in een BMW want dan wil je er een. Voor de zaak nog even gedacht aan een F30. Qua budget en functie mag ik deze rijden, alleen de bijtelling is wel erg fors. Zeker omdat moeder de vrouw nog studeert en we dus het gezin op 1 inkomen draaiend houden. Daarom ook de keuze voor een e46. Vind het een tijdloos model en het rijdt echt een klasse hoger dan vw/Audi.
Nu heb ik er 5w40 inzitten.
Heb altijd VW gereden, ben daar mee opgegroeid. Mijn pa wist me vroeger al te vertellen.. Rij nooit in een BMW want dan wil je er een. Voor de zaak nog even gedacht aan een F30. Qua budget en functie mag ik deze rijden, alleen de bijtelling is wel erg fors. Zeker omdat moeder de vrouw nog studeert en we dus het gezin op 1 inkomen draaiend houden. Daarom ook de keuze voor een e46. Vind het een tijdloos model en het rijdt echt een klasse hoger dan vw/Audi.
Wat is er mis met 10W40? Voor een 4-cilinder blok kan dat gewoon hoor. Zelf voor een 6-cilinder, (volgens opgave van Kroon Oil) in mijn 320i gaat binnenkort ook 10w40. Het is wat dikkere olie, maar prima voor deze blokken.
Mooie updates. Ik had graag zo'n 'ouwe opa'-stuur in m'n E36 gehad. Ik moet het doen met een 3 spaak (non-multifuntional), ik vind de 'gewone' 4 spaaks fijner.
Mooie updates. Ik had graag zo'n 'ouwe opa'-stuur in m'n E36 gehad. Ik moet het doen met een 3 spaak (non-multifuntional), ik vind de 'gewone' 4 spaaks fijner.
Wat een verschil met dat stuur en deze velgen staan ook een stuk beter
Ga zo door!
Mvg,
Luuk Jan
Ga zo door!
Mvg,
Luuk Jan
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
-
Geen 10W40 in een N42 stoppen, alleen hetgeen wat voorgeschreven wordt. Krijg je geheid gezeik mee kan ik vertellen vanuit mijn omgeving.