Allereerst wil ik even aangeven dat dit een schitterende auto is, zowel qua uiterlijk als interieur!Nathan._ schreef: - Ramen rondom geblindeerd met maximaal toelaatbare tint, ook voorraam (met certificaat)
Ik zou echt blij zijn als mijn auto weer op de grond zou staan als ik hem zo zie hangen
En wat dat tinten betreft... Vanaf de B-stijl mag je zelfs de ruiten zwart verven, echter zoals je nu aangeeft ramen rondom én ook het voorraam kan je flink wat geld gaan kosten (althans als het gecoat is).
Het voorraam en bij de A-stijl mogen namelijk in het geheel niet zijn voorzien van folie, coating of wat dan ook.
En een certificaat... leuk, maar je hebt er niks aan. Zou de sterke hand der wet de lichtdoorlaatbaarheid meten kom je nagenoeg altijd onder de 55% uit (want een ruit vanaf de fabriek is nooit 100%).
En zou dit al niet zo zijn dan kun je ook een bekeuring krijgen voor het feit dat er "onnodige voorwerpen" op de ruiten aanwezig zijn (dus de folie c.q. coating).
Is het folie dan is het nog redelijk zelf te verwijderen (een vriend van mij kon het enkele jaren geleden gelukkig zo verwijderen). Is het echter gecoat dan kom je nieuwe ruiten te kopen en wordt je kentekenbewijs ingenomen. Is eea na 28 dgn weer in orde, dan krijg je je kentekenbewijzen weer terug. En anders moet je naar het RDW voor een herkeuring..