bij airco valt radio en telefoon uit

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
fransicus

bij airco valt radio en telefoon uit

Bericht door fransicus » 23 jul 2013, 19:41

Geachte mensen,

Wie weet wat het probleem kan zijn, als ik de airco aan zet vooral met dit weer valt mijn radio en de telefoon constant uit.
Duurt steeds maar een paar seconden, maar blijft wel de hele tijd zolang ik de airco aan hebt.

Misschien weet iemand wat dat kan zijn.
Ik hoor het graag.

gr, Frank

yltkdy

Re: bij airco valt radio en telefoon uit

Bericht door yltkdy » 23 jul 2013, 21:27

Waarschijnlijk is je accu te zwak om aan de enorme stroomvraag te voldoen die een airco vraagt, zeker als de airco opstart (piekstroom). Je accu komt dan op een te laag voltage voor de radio en valt deze dus even weg omdat al het vermogen dat beschikbaar is naar de airco gaat.

Controleer je accu maar eens nadat de auto stil is gezet. Is de aanduiding minder dan 12,5 volt is de conditie van je accu discutabel. Meet na een uur de accu nog eens. Staat hij dan bijvoorbeeld op 12,2 weet je genoeg en moet je accu vervangen worden.

fransicus

Bericht door fransicus » 24 jul 2013, 06:16

Bedankt zal ik nakijken, laten we hopen dat het de accu is.

Mvrg,Frank

Lowkey

Bericht door Lowkey » 25 jul 2013, 16:14

De airco compressor wordt toch door de motor aangedreven niet electrisch? Bovendien kan de airco alleen aan als de motor draait en dan levert de dynamo gewoon de benodigde spanning. Misschien levert je dynamo te weinig spanning? Ik zou het even laten uitlezen.
F10 N57N

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”