Net als de rest van de forumleden zou ik graag een navigatiesysteem willen inbouwen in mijn BMW 1 E87, bouwjaar 2006, 5 deurs. Na een lange zoektocht heb ik de gok gewaagd om een Chinees systeem aan te schaffen. Nadat ik betaald had vroeg de beste Chinees, net voordat hij het pakket wou verzenden, of ik even een foto van mijn console wou opsturen om er zeker van te zijn dat alles goed gaat passen. En wat blijkt, alles zou niet goed passen

Het blijkt dat ik een speciaal console heb dat niet geschikt ik voor de meeste navigatiesystemen die er te verkrijgen zijn. Om dit eerst hier te laten bevestigen heb ik enkele foto's gemaakt.
Ik zit nu met 3 vragen:
1. bestaat er een systeem dat past in mijn console? Zo ja, welk model kunnen jullie adviseren?
2. als 1 niet mogelijk is, kan ik zelf de radio vervangen door mijn Pioneer radio? Ik heb geprobeerd de kapjes rond de radio en aircobediening te verwijderen, maar het lukt van geen kant. De YouTube filmpjes die ik gezien heb gaan allemaal over andere consoles, waarbij het vaak simpel 'click' werk lijkt. Ik ben bang eerder het kapje te breken dan dat er iets los klikt.
3. ik heb ergens gelezen dat wanneer je bepaalde componenten in je BMW los maakt dat deze opnieuw aangemeld moeten worden (bij de boordcomputer neem ik dan aan?). Moet ik hier rekening mee houden wanneer ik de aircobediening en de radio helemaal los maak?
Bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Qris
https://skydrive.live.com/redir?resid=D ... yi-oWWH2-c