Hallo,
Ik heb een E39 (525i) uit oktober 2002. Tot voor kort had ik het probleem dat de ventilator constant meedraaide met het toerental van de motor, door het geluid leek het net of je met een vrachtauto reed (gierend geluid). Vervolgens de Visco-koppeling, waterpomp en accessoireriem laten vervangen. Wat er nu nog gebeurd is dat bij het starten de ventilator meedraait met het toerental. Dus als je gas geeft hoor je het gierende geluid. Als je vervolgens wegrijdt is dit na enkele minuten weg. De ventilator laat zich bij het gasgeven, ook bij het wegrijden, niet meer horen. Als je echter de motor uitzet en vervolgens weer start dan doet het zich weer voor. Volgens mij werkt een visco-koppeling met een bi-metaal en wordt alleen ingeschakeld bij een bepaalde temperatuur.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Venttilator draait bij starten met toerental mee.
Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 10:47
Venttilator draait bij starten met toerental mee.
Bericht door Charlie1964 » 27 jul 2013, 11:56
Re: Venttilator draait bij starten met toerental mee.
Bericht door AdE39 » 27 jul 2013, 14:50
Hallo beste Charlie,
Wees blij dat dit zo is, dan heeft u een perfecte auto.
Bij mijn E39 525i met de M54 motor is dit precies hetzelfde, en het hoort zo!
Een visco koppeling kan op een aantal manieren werken, door of een bi-metal of afgevuld met dierlijke vetten.
Een bi-metal geeft de werking door middels een bepaalde temperatuur.
Bij de dierlijke vetten, gaat naar gelang de motor warmer word, de vetten uitzetten, en maakt dus de koppeling.
Het enige verschil zit in de weerstand bij de visco koppeling met de temperatuur, warm / koud.
Probeer het maar eens uit, bij de koude motor heeft de visco koppeling minder weerstand, dan bij een warme motor.
Draai eens aan de fan, als de motor koud is.
En rijd de motor eens op de bedrijfstemperatuur, zet vervolgens wel eerst de motor stil, en draai dan nog eens aan de fan, u zult wel het verschil voelen in de weerstand.
Ik had dus vorig jaar een defecte visco koppeling, wat ik tijdens het rijden opmerkte, dat was dat de electrische fan van de airco draaide, en dit terwijl de airco niet eens in werking was gesteld, en dat vond ik erg raar, en had dit niet eerder meegemaakt.
Ik zette de motor stil en draaide aan de fan van de visco koppeling, en voelde wel erg weinig weerstand, dus deze visco had de geest gegeven, defect dus. De motor was dus op bedrijfstemperatuur.
Ik heb vervolgens direct een andere visco koppeling gekocht en bij thuiskomst direct vervangen, het probleem was verholpen!
Alles werkte weer normaal.
Het schijnt dus een veiligheids optie te zijn bij mijn E39 525 i, of dit ook zo is bij uw E39, dat zou misschien ook wel zo kunnen zijn. Zo rijd je de motor tenminste niet stuk of oververhit.
Hopelijk heeft u iets aan deze uitleg.
Ik wens u een heel fijn wekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Wees blij dat dit zo is, dan heeft u een perfecte auto.
Bij mijn E39 525i met de M54 motor is dit precies hetzelfde, en het hoort zo!

Een visco koppeling kan op een aantal manieren werken, door of een bi-metal of afgevuld met dierlijke vetten.
Een bi-metal geeft de werking door middels een bepaalde temperatuur.
Bij de dierlijke vetten, gaat naar gelang de motor warmer word, de vetten uitzetten, en maakt dus de koppeling.
Het enige verschil zit in de weerstand bij de visco koppeling met de temperatuur, warm / koud.
Probeer het maar eens uit, bij de koude motor heeft de visco koppeling minder weerstand, dan bij een warme motor.
Draai eens aan de fan, als de motor koud is.
En rijd de motor eens op de bedrijfstemperatuur, zet vervolgens wel eerst de motor stil, en draai dan nog eens aan de fan, u zult wel het verschil voelen in de weerstand.
Ik had dus vorig jaar een defecte visco koppeling, wat ik tijdens het rijden opmerkte, dat was dat de electrische fan van de airco draaide, en dit terwijl de airco niet eens in werking was gesteld, en dat vond ik erg raar, en had dit niet eerder meegemaakt.
Ik zette de motor stil en draaide aan de fan van de visco koppeling, en voelde wel erg weinig weerstand, dus deze visco had de geest gegeven, defect dus. De motor was dus op bedrijfstemperatuur.
Ik heb vervolgens direct een andere visco koppeling gekocht en bij thuiskomst direct vervangen, het probleem was verholpen!
Alles werkte weer normaal.
Het schijnt dus een veiligheids optie te zijn bij mijn E39 525 i, of dit ook zo is bij uw E39, dat zou misschien ook wel zo kunnen zijn. Zo rijd je de motor tenminste niet stuk of oververhit.
Hopelijk heeft u iets aan deze uitleg.
Ik wens u een heel fijn wekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 10:47
Re: Venttilator draait bij starten met toerental mee.
Bericht door Charlie1964 » 27 jul 2013, 15:33
Bedankt voor je reactie Ad,
Het feit dat het mij nu opvalt komt natuurlijk omdat het voorheen tijdens de start van de auto niet voor kwam dat de ventilator zoveel toeren maakte. Vandaar dus dat je denkt dat er nog wat aan de hand moet zijn.
Ook een fijn weekend.
Het feit dat het mij nu opvalt komt natuurlijk omdat het voorheen tijdens de start van de auto niet voor kwam dat de ventilator zoveel toeren maakte. Vandaar dus dat je denkt dat er nog wat aan de hand moet zijn.
Ook een fijn weekend.
Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”
Ga naar
- Algemeen BMW forum
- ↳ BimmerPortal Informatie
- ↳ Stel jezelf voor
- ↳ Algemeen BMW Forum
- ↳ Alle overige (BMW) vragen/onderwerpen
- ↳ BMW Car Care & Clinic
- ↳ Show en Shine
- ↳ BMW Autosport
- ↳ BimmerPortal Polls
- ↳ Gespot
- ↳ Group Buy (BMW gerelateerd)
- ↳ BimmerPortal Fotowedstrijden
- ↳ Evenementen, Meetings en Toerritten
- ↳ Evenementen & Meetings
- ↳ Evenementen & Meetings Archief
- ↳ Reactie en Foto
- ↳ BMW Nieuws
- ↳ BMW poll van de week
- BMW 1 Serie
- ↳ BMW 1 Serie - E81 / E82 / E87 / E88 forum
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Performance en Tuning
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Styling
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 1 Serie - F20 / F21 forum
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Showroom
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Performance en Tuning
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Styling
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 1 Serie - F40 forum
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Showroom
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Techniek
- ↳ BMW 1 Serie (F40) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Performance en Tuning
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Styling
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Audio, Navigatie en iDrive
- BMW 2 Serie
- ↳ BMW 2 Serie - F22 forum
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Showroom
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Techniek
- ↳ BMW 2 Serie (F22) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Performance en Tuning
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Styling
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 2 Serie - F44 forum
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Showroom
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Techniek
- ↳ BMW 2 Serie (F44) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Performance en Tuning
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Styling
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 2 Serie - F45 / F46 forum
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Showroom
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Techniek
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Performance en Tuning
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Styling
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW M2 - F87 forum
- ↳ BMW M2 (F87) Showroom
- ↳ BMW M2 (F87) Techniek
- ↳ BMW M2 (F87) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW M2 (F87) Performance en Tuning
- ↳ BMW M2 (F87) Styling
- ↳ BMW M2 (F87) Audio, Navigatie en iDrive
- BMW 3 Serie
- ↳ BMW 3 Serie - E21 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E21) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Performance en Tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E30 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E30) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E30) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Performance en Tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E36 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E36) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E46 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E46) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E46) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E90 / E91 / E92 / E93 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 3 Serie - F30 / F31 / F34 forum
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW M3 - F80 forum
- ↳ BMW M3 (F80) Showroom
- ↳ BMW M3 (F80) Techniek
- ↳ BMW M3 (F80) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW M3 (F80) Performance en tuning
- ↳ BMW M3 (F80) Styling
- ↳ BMW M3 (F80) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - G20 / G21 forum
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW M3 - G80 forum
- ↳ BMW M3 (G80) Showroom
- ↳ BMW M3 (G80) Techniek
- ↳ BMW M3 (G80) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW M3 (G80) Performance en tuning
- ↳ BMW M3 (G80) Styling
- ↳ BMW M3 (G80) Audio en navigatie
- BMW 4 Serie
- ↳ BMW 4 Serie - F32 / F33 / F36 Forum
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Showroom
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Techniek
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Performance en tuning
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Styling
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 5 Serie
- ↳ BMW 5 Serie - E34 forum
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (E34) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Audio en navigatie
- ↳ BMW 5 Serie - E39 forum
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (E39) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (E39) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie
- ↳ BMW 5 Serie - E60 / E61 forum
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 5 Serie - F07 / F10 / F11 forum
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (F10 / F11) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 5 Serie - G30 / G31 forum
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 6 Serie
- ↳ BMW 6 Serie - E63 / E64 forum
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Showroom
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Techniek
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Performance en tuning
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Styling
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 6 Serie - F06 / F12 / F13 forum
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Showroom
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Techniek
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Performance en tuning
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Styling
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 7 Serie
- ↳ BMW 7 Serie - E38 forum
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Showroom
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Techniek
- ↳ BMW 7 Serie (E38) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Performance en tuning
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Styling
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 7 Serie - E65 / E66 forum
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Showroom
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Techniek
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Performance en tuning
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Styling
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 7 Serie - F01 / F02 forum
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Showroom
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Techniek
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Performance en tuning
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Styling
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 8 Serie
- ↳ BMW 8 Serie - E31 forum
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Showroom
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Techniek
- ↳ BMW 8 Serie (E31) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Performance en tuning
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Styling
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Audio en navigatie
- BMW X Serie
- ↳ BMW X1 - E84 forum
- ↳ BMW X1 (E84) Showroom
- ↳ BMW X1 (E84) Techniek
- ↳ BMW X1 (E84) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X1 (E84) Performance en tuning
- ↳ BMW X1 (E84) Styling
- ↳ BMW X1 (E84) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X1 - F48 forum
- ↳ BMW X1 (F48) Showroom
- ↳ BMW X1 (F48) Techniek
- ↳ BMW X1 (E48) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X1 (F48) Performance en tuning
- ↳ BMW X1 (F48) Styling
- ↳ BMW X1 (F48) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X3 - E83 forum
- ↳ BMW X3 (E83) Showroom
- ↳ BMW X3 (E83) Techniek
- ↳ BMW X3 (E83) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X3 (E83) Performance en tuning
- ↳ BMW X3 (E83) Styling
- ↳ BMW X3 (E83) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X3 - F25 forum
- ↳ BMW X3 (F25) Showroom
- ↳ BMW X3 (F25) Techniek
- ↳ BMW X3 (F25) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X3 (F25) Performance en tuning
- ↳ BMW X3 (F25) Styling
- ↳ BMW X3 (F25) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X4 - F26 forum
- ↳ BMW X4 (F26) Showroom
- ↳ BMW X4 (F26) Techniek
- ↳ BMW X4 (F26) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X4 (F26) Performance en tuning
- ↳ BMW X4 (F26) Styling
- ↳ BMW X4 (F26) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X5 - E53 forum
- ↳ BMW X5 (E53) Showroom
- ↳ BMW X5 (E53) Techniek
- ↳ BMW X5 (E53) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X5 (E53) Performance en tuning
- ↳ BMW X5 (E53) Styling
- ↳ BMW X5 (E53) Audio en navigatie
- ↳ BMW X5 - E70 forum
- ↳ BMW X5 (E70) Showroom
- ↳ BMW X5 (E70) Techniek
- ↳ BMW X5 (E70) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X5 (E70) Performance en tuning
- ↳ BMW X5 (E70) Styling
- ↳ BMW X5 (E70) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X5 - F15 forum
- ↳ BMW X5 (F15) Showroom
- ↳ BMW X5 (F15) Techniek
- ↳ BMW X5 (F15) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X5 (F15) Performance en tuning
- ↳ BMW X5 (F15) Styling
- ↳ BMW X5 (F15) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X6 - E71 forum
- ↳ BMW X6 (E71) Showroom
- ↳ BMW X6 (E71) Techniek
- ↳ BMW X6 (E71) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X6 (E71) Performance en tuning
- ↳ BMW X6 (E71) Styling
- ↳ BMW X6 (E71) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X6 - F16 forum
- ↳ BMW X6 (F16) Showroom
- ↳ BMW X6 (F16) Techniek
- ↳ BMW X6 (F16) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X6 (F16) Performance en tuning
- ↳ BMW X6 (F16) Styling
- ↳ BMW X6 (F16) Audio, navigatie en iDrive
- BMW Z Serie
- ↳ BMW Z3 Serie
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Showroom
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Techniek
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Performance en tuning
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Styling
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Audio en navigatie
- ↳ BMW Z4 Serie - E85 / E86 forum
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Showroom
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Techniek
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Performance en tuning
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Styling
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Audio en navigatie
- ↳ BMW Z4 Serie - E89 forum
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Showroom
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Techniek
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Performance en tuning
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Styling
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Audio, navigatie en iDrive
- BMW i Serie
- ↳ BMW i3
- ↳ BMW i3 Showroom
- ↳ BMW i3 Techniek
- ↳ BMW i3 DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW i3 Performance en tuning
- ↳ BMW i3 Styling
- ↳ BMW i3 Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW i8
- ↳ BMW i8 Showroom
- ↳ BMW i8 Techniek
- ↳ BMW i8 DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW i8 Performance en tuning
- ↳ BMW i8 Styling
- ↳ BMW i8 Audio, navigatie en iDrive
- BMW M Modellen
- ↳ BMW M2 - F87 forum
- ↳ BMW M3 - F80 forum
- ↳ BMW M3 - G80 forum
- Overige Series
- ↳ BMW Overige Series Forum
- ↳ Showroom
- ↳ Overige Series Techniek
- ↳ DIY: Do It Yourself
- ↳ Performance en Tuning
- ↳ Styling
- ↳ Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ MINI Forum
- ↳ Showroom
- ↳ MINI Techniek
- ↳ DIY: Do It Yourself
- ↳ Performance en Tuning
- ↳ Styling
- ↳ Audio en Navigatie
- BimmerPortal Traders
- ↳ Autoschade van Duin
- ↳ BimmerProducts
- ↳ Ekris BMW & MINI dealer
- ↳ Fullcartuning
- ↳ JR-Wheels
- ↳ Z-Performance