Tonny's e36 316i '94 Past deze velgmaat?! P4

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DeTonny

Re: Tonny's e36 316i '94 Audio update in progress

Bericht door DeTonny » 04 feb 2013, 18:20

Hahah vanmiddag even naar de sloop geweest voor wat onderdelen! Roosters voor in de hoedenplank gevonden en uiteindelijk nog een armsteun van leer denk ik en middenconsole!!! Hij komt btw uit een sedan maar dat maakt toch niks uit? Dit met nog wat troepjes voor 15eu de zaak verlaten, heerlijk!

Morgen proberen om dit en audio+hoedenplank er mooi in te krijgen! Helaas een beetje vergeten en door tijdgebrek om nog te kijken voor een mooie hemel.....

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 04 feb 2013, 19:07

Die middenarmsteun zou moeten passen.
E36 318tds touring, montrealblau.

DeTonny

Re: Tonny's e36 316i '94 Middenarmsteun gemonteerd!

Bericht door DeTonny » 05 feb 2013, 18:38

Wat ik gisteren voor €15 bij de sloop had opgehaald, na een sopje:
Afbeelding

Vervolgens het hele spul ingebouwd. Best een gekloot nog, maar het zit er mooi in!Helaas wel het kussen iets beschadigd, doordat ik deze eerst niet van de steun af kon krijgen. Maar gelukkig ga ik hier ook een suede hoes omheen doen, die momenteel op de post is.

Resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens gaten in de hoedenplank gezaagd voor originele boxgaasjes. Alleen veeg de verf er zo weer af :S? Dus hij is nu weer vet lelijk. In de shop zeiden ze dat het wel hecht op een hoedenplank met stofachtige bovenkant? Foto:
Afbeelding
Voor zover het kan op deze foto, zie je het bij de verhoogde rand al helemaal weg gaan. Ik moet hier nog even over nadenken hoe ik het zal aanpakken^^

Huldeu!

PJ-328i

Bericht door PJ-328i » 05 feb 2013, 21:48

ik hoop dat je de hoedeplank eerst een beetje ontvet hebt? en dat je mat-zwart hebt gepakt ipv hoogglans?

DeTonny

Bericht door DeTonny » 06 feb 2013, 00:09

Ik heb hem niet zozeer ontvet maar wel afgenomen met een vochtige doek. En denk als ik er met rommel op ga spuiten, verpest ik de stof misschien...... Ja met mat-zwart. Maar opnieuw helemaal schoonmaken en wel ontvetten dan? Waarmee zou ik dat het beste kunnen doen?

Zat is wat te ebay-speuren, wat is/doet dit nou precies dan? http://www.ebay.de/itm/ECHTE-CARBON-AIR ... 467wt_1271

PJ-328i

Bericht door PJ-328i » 06 feb 2013, 21:14

ik weet niet of het dan nog mooi gaat worden als je het gaat schoonmaken want de verf zal nu wel al flink gedroogd zijn he? Ik zou het in laagjes spuiten en niet 1x dik erop spuiten, je kan beter 5of 6 dunne laagjes spuiten dan 1x een dikke laag en dat de verf gaat druipen.

en wat betreft die filter, ik ben niet dol op zo'n filters. Je kan beter een k&n inleg filter kopen, daar heb ik goede ervaring mee. Mijn afkeer tegen powerfilters is gekomen toen ik een golf3 vr6 gekocht had met zo'n powerfilter systeem, hij zoop als een gek en liep niet eens egt goed. Vervolgens heb ik de powerfilter eraf gehaald en de standaard filterbak gekocht op de sloop en een nieuwe k&n inlegfilter, de auto liep precies zoals die moest lopen en het hoge verbruik was ineens veel minder (1op9,5 binnedoor met een getunde vr6) inplaats van 1op6.
Dit is mijn ervaring met powerfilters trek hier je eigen conclusie maar uit.

DeTonny

Bericht door DeTonny » 06 feb 2013, 22:02

Bedankt voor je reactie! Wat betreft de hoedenplank, daar had ik 4 dunne lagen op gespoten, spuitbus was niet leeg. Misschien had ik het langer tussendoor moeten laten drogen? 30 min er tussenin steeds. Ik bedenk mij wel dat hij snachts in een hok zonder deur lag. Maar vervolgens wel een week in een droge schuur gelegen......

En wat betreft de powerbox, duidelijk verhaal. Houd mooi standaard en misschien straks bij een beurtje een k&n..

PJ-328i

Bericht door PJ-328i » 06 feb 2013, 22:31

met welke temp. heb je gespote? ik heb eens geleerd van een ervare autospuiter dat je de spuitbus het beste ook even kan verwarmen voordat je gaat spuiten, maar als je het gespoten in deze kou, dan kan dat ook een oorzaak zijn. en eigenlijk moet de lak kurkdroog zijn voordat je de volgende laag erop spuit.
veel suc6 ermee

DeTonny

Bericht door DeTonny » 07 feb 2013, 10:59

Wat was het, 8 graden en het regende buiten. Ik spoot hem in een open hok zegmaar (zonder deur). Ag ik denk dat het drogen niet goed is gedaan. Zal hem binnenkort wel proberen te spuiten in goede omstandigheden en beter laten drogen tussen de sessies door. En anders maar even een andere regelen. Thanks hé!

DeTonny

Re: Tonny's e36 316i '94 Suede update!

Bericht door DeTonny » 11 feb 2013, 21:48

Vandaag wou ik eigenlijk een poging doen om mijn hoedenplank weer te gaan spuiten. Maar gezien de kou toch niet gedaan! Wel even de hoedenplank ontdaan van de verf, dus volgende keer ontvetten en een nieuwe poging bij mooi weer. Ik ga mijn hoedenplank er morgen weer inzetten, want rondrijden met een losse interieurdelen in de auto begint vermoeiend te worden, bij elke bocht weer zoveel afremmen :leip: . Eerst maar wachten op fatsoenlijk weer.

Maar mijn suede delen waren ook binnen gekomen, dus deze maar even geinstalleerd! Helaas nog geen eindfoto's (wacht echt op mn nieuwe mobiel) maar nog wel een paar kiekjes van eerder op de middag.

Bezig om de armsteun in suede te krijgen:
Afbeelding
Met als resultaat, prima gelukt moet ik zeggen;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Interieurfoto's zal ik morgen proberen te maken!

jitzzzze

Re: Tonny's e36 316i '94 Suede update!

Bericht door jitzzzze » 12 feb 2013, 08:43

Ziet er oke uit, ben benieuwd hoe lang het mooi blijft.
E36 318tds touring, montrealblau.

DeTonny

Re: Tonny's e36 316i '94 Foto's suede update!

Bericht door DeTonny » 12 feb 2013, 14:53

Hierbij een paar foto's van de suede update, ja ik weet het, moet nodig weer stofzuigen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeTonny

Re: Tonny's e36 316i '94 Foto's suede update!

Bericht door DeTonny » 03 aug 2013, 13:55

Mensen, niet zoveel updates meer, wel lees ik nog mee :). Heb nu zelf een vraagje over velgen. Gaat passen: 5x120 17R 8j ET20 aan de voorkant (lijkt mij wel gezien Dcreator dat ook heeft). En achter in 17R 9j ET22. Heb hem verder nog niet verlaagd.

Ik hoor het graag :]

Dcreator

Bericht door Dcreator » 03 aug 2013, 15:09

PJ-328i schreef: en wat betreft die filter, ik ben niet dol op zo'n filters. Je kan beter een k&n inleg filter kopen, daar heb ik goede ervaring mee. Mijn afkeer tegen powerfilters is gekomen toen ik een golf3 vr6 gekocht had met zo'n powerfilter systeem, hij zoop als een gek en liep niet eens egt goed. Vervolgens heb ik de powerfilter eraf gehaald en de standaard filterbak gekocht op de sloop en een nieuwe k&n inlegfilter, de auto liep precies zoals die moest lopen en het hoge verbruik was ineens veel minder (1op9,5 binnedoor met een getunde vr6) inplaats van 1op6.
Dit is mijn ervaring met powerfilters trek hier je eigen conclusie maar uit.
Ik heb een K&N 57i kit op mijn e36 gelegd, en het verbruik is hetzelfde gebleven, hij loopt erg netjes stationair!
Vermogen winst zal wel meevallen, maar mn sound werd wel net iets rauwer, en ik heb het idee dat de gas response iets directer is, of dit ook echt is of tussen mijn oren zit weet ik niet, al met al ben ik tevreden over de filter!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”