Welke budget banden?
Welke budget banden?
Mijn style 68 set komt opnieuw in de kleur.
Nu wil ik direct andere banden monteren.
Gewoon de originele maten 225/45/17 en 245/40/17
Mijn vaste banden zaak adviseerde mij Nexen N9000 maar die zijn niet leverbaar in 245/40/17.
De N8000 is wel leverbaar in die maat, maar van beide banden geen duidelijke reviews.
Nu zat ik zelf te kijken naar Falken, ik hoorde altijd goede verhalen over de FK452, maar naar wat reviews gelezen te hebben waren de meesten er niet tevreden over.
Nu heeft Falken nog een band de ZE914, minder sportief maar veel positieve reacties.
Wie heeft zelf ervaringen met deze banden?
Of weet een goed alternatief
Nu wil ik direct andere banden monteren.
Gewoon de originele maten 225/45/17 en 245/40/17
Mijn vaste banden zaak adviseerde mij Nexen N9000 maar die zijn niet leverbaar in 245/40/17.
De N8000 is wel leverbaar in die maat, maar van beide banden geen duidelijke reviews.
Nu zat ik zelf te kijken naar Falken, ik hoorde altijd goede verhalen over de FK452, maar naar wat reviews gelezen te hebben waren de meesten er niet tevreden over.
Nu heeft Falken nog een band de ZE914, minder sportief maar veel positieve reacties.
Wie heeft zelf ervaringen met deze banden?
Of weet een goed alternatief
Re: Welke budget banden?
Ik rij op Dunlop SP sportmaxx, ik vind het Prima banden!!
>>>>Showroom E36's<<<<
-
- Contacteer:
Geen Nexen, goede grip bij droog, glijden bij nat. Ik heb gehoord dat Kuhmo wel redelijke banden zijn. Of waarom kijk je niet voor gebruikt. 17 inch is ook niet verschrikkelijk duur.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Zoek eens naar Mabor Sportjet2 banden. Zaten onder mijn vorige bmw in 18" en was er zowel bij droog als nat zeer te spreken over voor die prijs.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Glijden met nat, dat wil je toch met elke BMWmatheeuwissen schreef:Geen Nexen, goede grip bij droog, glijden bij nat. Ik heb gehoord dat Kuhmo wel redelijke banden zijn. Of waarom kijk je niet voor gebruikt. 17 inch is ook niet verschrikkelijk duur.
Denk dat ik mijn keus heb gemaakt, ik ben wel een liefhebber van een wat sportievere band maar over de falken fk452 lees is veel slechte reacties.
De comfortabler ze914 zijn heel veel goede reacties over, denk dat het een mooie band is voor dat geld.
Ik heb die ziex banden onder mn e46 touring maar vind ze veel lawaai maken, grip is voldoende op droog en nat voor huisvader gebruik.
Heb goede ervaringen met de Hankook Ventus V12 Evo K110 voor sportief gebruik, een v-profiel maar lawaai valt mee en hebben veel grip voor hun geld en slijten niet hard.
Heb goede ervaringen met de Hankook Ventus V12 Evo K110 voor sportief gebruik, een v-profiel maar lawaai valt mee en hebben veel grip voor hun geld en slijten niet hard.
Ik heb nu de Hankook Ventus V12 Evo K110 met v-profiel in 18inch onder mijn 320d zitten en die bevallen mij heel erg goed. Zoals Knot zegt: veel grip en slijten niet hard. Zeker een aanrader!Knot schreef:Heb goede ervaringen met de Hankook Ventus V12 Evo K110 voor sportief gebruik, een v-profiel maar lawaai valt mee en hebben veel grip voor hun geld en slijten niet hard.
- Griffendahl
- Bouwer van BimmerPortal
Ik rijd al jaren uitsluitend op Dunlops onder mijn BMW's, eerst de SP9000 en nu de Sportmaxx. Niet de goedkoopste, maar heerlijke bandjes.
Word of the wise: Don't leapfrog over unicorns
Het topic gaat over budget banden en iedereen adviseert A merk banden
Ik heb zelf een tijdje met Minerva banden ( 19" ) gereden die mij zeker niet tegen vielen...
Ik heb zelf een tijdje met Minerva banden ( 19" ) gereden die mij zeker niet tegen vielen...
Lijkt me logisch... ik denk dat meerendeels van de mensen het hier met mij eens is dat je op banden gewoon niet moet bezuinigen.. En je dankun je beter zoeken naar een a-merk set wat lekker lang meegaat, zodat het op lange duur toch wat voordeliger rijden is, zonder dat je inlevert op prestaties!
Naar mijn mening zijn banden ook gewoon erg belangrijk onder een auto, zeker onder BMW's die toch meer risico's met zich meebrengen als om maar te noemen een simpel fwd twingootje
Zo denk ik er dan over!
Naar mijn mening zijn banden ook gewoon erg belangrijk onder een auto, zeker onder BMW's die toch meer risico's met zich meebrengen als om maar te noemen een simpel fwd twingootje
Zo denk ik er dan over!
>>>>Showroom E36's<<<<
Ik denk er net zo over hoor! Persoonlijk ben ik ook een echte Pirelli fan
En toch hoor je steeds meer positieve verhalen (uit tests) van B-merk banden...
En toch hoor je steeds meer positieve verhalen (uit tests) van B-merk banden...
Ik heb de falken ziex 914 er nu een tijdje onder zitten in de maten 225/45/17 en 245/40/17 totaal prijs €450 incl montage.
Ben er tevreden over, rijden stukken beter dan de gt-radial die erop zaten.
Stuurt fijn, goede grip met droog, redelijke grip met nat, ( nu nog ) vrij stil, verbruik is ook zuiniger dan met de gt-radial.
Prima band voor de prijs, natuurlijk zullen er genoeg betere banden zijn maar dan ben je ruim €650 kwijt.
Continental contact sport in de maat 245/40/17 kost gewoon €160 per stuk.
Ben er tevreden over, rijden stukken beter dan de gt-radial die erop zaten.
Stuurt fijn, goede grip met droog, redelijke grip met nat, ( nu nog ) vrij stil, verbruik is ook zuiniger dan met de gt-radial.
Prima band voor de prijs, natuurlijk zullen er genoeg betere banden zijn maar dan ben je ruim €650 kwijt.
Continental contact sport in de maat 245/40/17 kost gewoon €160 per stuk.
Falken is een fijne band. Ik had ze in winterband uitvoering, lekker rustig en plakt goed aan de weg.
Ik had Nangkang, was er wel tevreden over!!
- Griffendahl
- Bouwer van BimmerPortal
Definieer budgetband... Tov. een Michelin band zijn de door mij genoemde Dunlop banden echt prima te betalenEdgar1234 schreef:Het topic gaat over budget banden en iedereen adviseert A merk banden
A-merk en budgetband hoeft elkaar helemaal niet te steken imho.
Word of the wise: Don't leapfrog over unicorns