''lambdasonde melding''
- looneytune
''lambdasonde melding''
Beste Mede Forummers,
Ik heb een 323Ci uit 2000, met ongeveer 154 000 km achter de rug.
Nu gaat af en toe het motor management lampje branden, eerst op een lange rit vanaf Belgie , toen ik daar ging tanken ging het lampje weer uit.
Vervolgens gaat het lampje zo nu en dan aan als die zin heeft.
Heb hem laten uitlezen bij een Bosch Garage, deze gaf aan dat er een storing in de lambdasonde '' bank 3 en 4 '' was.
en dat dit een storing was.
Na een tijdje begint het lampje echter weer soms wel, en soms niet te branden.
Kan dit door een lambdasonde komen, of moet het motor management lampje dan continue blijven branden ?
Ik heb een 323Ci uit 2000, met ongeveer 154 000 km achter de rug.
Nu gaat af en toe het motor management lampje branden, eerst op een lange rit vanaf Belgie , toen ik daar ging tanken ging het lampje weer uit.
Vervolgens gaat het lampje zo nu en dan aan als die zin heeft.
Heb hem laten uitlezen bij een Bosch Garage, deze gaf aan dat er een storing in de lambdasonde '' bank 3 en 4 '' was.
en dat dit een storing was.
Na een tijdje begint het lampje echter weer soms wel, en soms niet te branden.
Kan dit door een lambdasonde komen, of moet het motor management lampje dan continue blijven branden ?
Laatst gewijzigd door looneytune op 04 aug 2013, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Re: ''lambdasonde melding''
MIL bleef bij mij, bij mijn lambdasonde ook niet branden.
Ik zou hem vervangen.
Ik zou hem vervangen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- looneytune
Bij jouw ging die dus ook sporadisch uit en aan, heb je toen 1 lambdasonde vervangen ?matheeuwissen schreef:MIL bleef bij mij, bij mijn lambdasonde ook niet branden.
Ik zou hem vervangen.
-
- Contacteer:
bij mij waren me uitlaatgas waarde soms te hoog. Maar dat kwam omdat toen mijn kat bijna leeg was.
Ik zou even nagaan of het je kat voor of na de kat is.
Ik zou even nagaan of het je kat voor of na de kat is.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- looneytune
oke thanks
Bij mij was het probleem dat een slangetje wat naar de pijp (die van de luchtfilter naar de throttle body loopt) niet aangesloten was, waardoor er lucht uit de buis ontsnapte en er geen vacuum onstond. hierdoor kreeg ie bij stationair lopen te weinig lucht binnen en ging ie meer brandstof inspuiten om dat de compenseren, en daardoor ging ie ook onregelmatig stationair lopen (bij jou ook het geval?)
na dit slangetje weer aangesloten te hebben was het probleem opgelost.
Dit geldt voor een 330i, maar zal bij een 323i ook kunnen lijkt mij.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- looneytune
Nope , stationair loopt die als een zonnetje, ik twijfel alleen nog of ik hem door een BMW dealer laat uitlezen om het zeker te weten.
- Ripley-BMW
Hoi Dutchie,Dutchie schreef:Bij mij was het probleem dat een slangetje wat naar de pijp (die van de luchtfilter naar de throttle body loopt) niet aangesloten was, waardoor er lucht uit de buis ontsnapte en er geen vacuum onstond. hierdoor kreeg ie bij stationair lopen te weinig lucht binnen en ging ie meer brandstof inspuiten om dat de compenseren, en daardoor ging ie ook onregelmatig stationair lopen (bij jou ook het geval?)
Ik krijg op m'n 318 Touring ook die melding over die uitlaatgaswaarden en de motor draait stationair niet soepel, alsof 'ie aan het compenseren is.... Welke buis zat er los bij jou? Heb je er misschien een plaatje of foto van?
Groeten,
Ripley
BMW E36 316i (exit)
BMW E34 535i (exit)
BMW E46 318i Touring (exit)
BMW E34 535i (exit)
BMW E46 318i Touring (exit)
Ik kan er een foto van maken, maar moet eerlijk zeggen dat ik denk dat dat niet de oplossing is, aangezien ik nu die storing weer heb terwijl dit buisje dicht is.
Ook heb ik gemerkt dat er wel wat zwarte rook uit de uitlaat komt bij flink gas geven, dus de auto looptook daadwerkelijk te rijk, is er al iemand met een oplossing?
Ook heb ik gemerkt dat er wel wat zwarte rook uit de uitlaat komt bij flink gas geven, dus de auto looptook daadwerkelijk te rijk, is er al iemand met een oplossing?
- looneytune
Uit lezen bij de Bosch garage duid op 2 lambdasondes voor de katalysator, en de nokkenassensor. ( auto kon lastig starten, en viel soms uit bij kruisingen / rotondes )
Tevens laat ik die multieriem en spanner en airco riem en spanner vervangen.
En de Airco krijgt een beurt.
Ze komen met een bedrag van rond de 1100,- euro.
Is dit een normaal bedrag, ik weet dat auto rijden duur is, maar heb de onderdelen en het werk bij elkaar opgeteld en kom zelf op een ander bedrag....
Tevens laat ik die multieriem en spanner en airco riem en spanner vervangen.
En de Airco krijgt een beurt.
Ze komen met een bedrag van rond de 1100,- euro.
Is dit een normaal bedrag, ik weet dat auto rijden duur is, maar heb de onderdelen en het werk bij elkaar opgeteld en kom zelf op een ander bedrag....
-
Ik heb ff zitten rekenen aan onderdelen wat het ongeveer kost, je gaat alleen al aan onderdelen richting de €600 a 700 zonder de aircobeurt. Zonder korting incl. btw.
Beetje arbeid erbij en dan de aircobeurt dan zit je aardig in de richting denk ik...
Beetje arbeid erbij en dan de aircobeurt dan zit je aardig in de richting denk ik...
- looneytune
Oke, dan heb ik misschien de verkeerde onderdelen erbij gepakt, thnx voor de info, en hopen dat het de komende paar jaar weer freude am fahren isstreamline schreef:Ik heb ff zitten rekenen aan onderdelen wat het ongeveer kost, je gaat alleen al aan onderdelen richting de €600 a 700 zonder de aircobeurt. Zonder korting incl. btw.
-
Het is natuurlijk nooit verkeerd om ergens anders een offerte op te vragen....
Hmm, ik heb inmiddels ook nog steeds de lamba problemen, maar ik ga vrijdag het inlaat traject ff nakijken aangezien hij behoorlijk begint te fluiten bij gasgeven, dus ik denk dat ie ergens valse lucht aanzuigt.
Aangezien de o2 sensoren ook met de LMM verbonden zijn, en hij dan valse lucht aanzuigt in het inlaat traject dan krijg je schijnbaar ook die foutcodes.
Aangezien de o2 sensoren ook met de LMM verbonden zijn, en hij dan valse lucht aanzuigt in het inlaat traject dan krijg je schijnbaar ook die foutcodes.
Goedemiddag,
Hier ook dezelfde problemen! Lampje 'motormanagement' gaat branden. Garage zegt dat het iets met het uitlaatsysteem is. Ik lees hier Lambdasonde maar ik lees ook Katalysator. Ik wil niet aan het lijntje gehouden worden door de garage straks dus ik volg met veel belangstelling jullie reacties. Ik merk nu ook dat het stationair lopen niet meer zo mooi gaat. Ik heb een 318i exec uit 2000 met 132.000 km.
Gr.
Peter
Hier ook dezelfde problemen! Lampje 'motormanagement' gaat branden. Garage zegt dat het iets met het uitlaatsysteem is. Ik lees hier Lambdasonde maar ik lees ook Katalysator. Ik wil niet aan het lijntje gehouden worden door de garage straks dus ik volg met veel belangstelling jullie reacties. Ik merk nu ook dat het stationair lopen niet meer zo mooi gaat. Ik heb een 318i exec uit 2000 met 132.000 km.
Gr.
Peter