m50 inlaat van een 320i e36
m50 inlaat van een 320i e36
Ik weet dat deze inlaat meer vermogen bovenin zal geven bij mn 528i
En iets minder koppel onderin, meeste die nemen hem van een 325i.
Mijn vraag is zijn de gaskleppen allemaal hetzelfde..? Kwa grootte?
Dat van een 320 325 en mijn 528?
Heb een mooie inlaat gevonden m50 zoals ik al zij afkomstig uit een 320i e36
Met een splinternieuwe gasklep erop vandaar mijn vraag.
En iets minder koppel onderin, meeste die nemen hem van een 325i.
Mijn vraag is zijn de gaskleppen allemaal hetzelfde..? Kwa grootte?
Dat van een 320 325 en mijn 528?
Heb een mooie inlaat gevonden m50 zoals ik al zij afkomstig uit een 320i e36
Met een splinternieuwe gasklep erop vandaar mijn vraag.
Re: m50 inlaat van een 320i e36
Heb al gevonden alleen zijn de aansluitingen op de inlaat wel identiek?
M52 (2.8 and 3.2L) throttle body is 64.5mm
M50 (2.5 and 3.0L) throttle body is 64.0mm
M52 (2.8 and 3.2L) throttle body is 64.5mm
M50 (2.5 and 3.0L) throttle body is 64.0mm
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Ik zou deze mod helemaal niet uitvoeren. Hoop werk voor weinig winst.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Jamaar ik hou het niet alleen bij de inlaat, dit in combi met compleet vanaf spruitstuk andere uitlaat incl op maat gemaakte chip misschien eventueel later ook nog usa m3 nokkenassen
Kameraad rijd ermee verschil merk je wel en omdat de koppel toch iets achteruit gaat probeer ik deze ook als is het klein beetje, met de 2x 3-2-1 spruitstuk weer op te krikken. Of zit ik nou verkeerd?
Kameraad rijd ermee verschil merk je wel en omdat de koppel toch iets achteruit gaat probeer ik deze ook als is het klein beetje, met de 2x 3-2-1 spruitstuk weer op te krikken. Of zit ik nou verkeerd?
-
matheeuwissen
- Contacteer:
We gaan het zien. Zet hem eens voor en na op de bank. Dan weet je of het echt iets opgeleverd heeft. Ik denk dat je achteraf zegt. Een hoop geld geïnvesteerd voor een paar pk extra. Maar als je het leuk vindt om te hobbyen moet je het doen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ja oke weet dat er uit een non turbo auto ook niet veek uit te halen valt.
Maar zoveel ben ik ook al weer niet kwijt. Ga alles zelf doen en heb alle info hoe het daadwerkelijk moet.
Maar zoveel ben ik ook al weer niet kwijt. Ga alles zelf doen en heb alle info hoe het daadwerkelijk moet.
Ik heb ook een 528 maar ik zou hem onderin zeker niet langzaamer willen hebben. Boven in is er al voldoende (natuurlijk is hoe meer hoe beter
Ik zou onderin wat meer willen.
Collega van mij rijd in een 328i coupe ook enkel vanos, gewoon zelfde blok als wat ik heb.
Spaghettie, m50 inlaat, k&n inleg filter, lichter vliegwiel en chip op maat.
Testbank resultaat 240pk:d vroeg ook aan hem van heb je geen koppel verlies?
Hij zegt this zo minimaal je merkt het niet eens vooral met een chip op maat.
Boven de 5000rpm 20/25 pk erbij. Nou dat vind ik niet weinig. Met deze combinatie zelf iets meer koppel erbij.
Je hebt wel veel verlies als de boel orgineel is en je zet er alleen m50 inlaat op.
Spaghettie, m50 inlaat, k&n inleg filter, lichter vliegwiel en chip op maat.
Testbank resultaat 240pk:d vroeg ook aan hem van heb je geen koppel verlies?
Hij zegt this zo minimaal je merkt het niet eens vooral met een chip op maat.
Boven de 5000rpm 20/25 pk erbij. Nou dat vind ik niet weinig. Met deze combinatie zelf iets meer koppel erbij.
Je hebt wel veel verlies als de boel orgineel is en je zet er alleen m50 inlaat op.
Zoals beloofd een dyno niet van mezelf maar gevonden op het web
je verliest idd beetje koppel maar denk dat je dat gewoon niet of bijna niet gaat voelen. Omdat de power na 4000rpm aardig aan het klimmen is. Ik ga er zeker voor als ik dit zo zie, mijn eigen 528i heeft nu al een klap na 4000 rpm wat rare is dat de meeste standaard 528i dan een dipje hebben. Met deze zwap wordt dat nog eens iets feller
Het is een 328i uit 1996, K&N CAI, A/C delete, Fan delete, chip.
Rode lijn met m50 inlaat de blauwe orgineel....

tussen 3500/4000 verlies je alleen maar dat is zo kort 500rpm
, het is echt niet voor een langere toeren gebied..!!
je verliest idd beetje koppel maar denk dat je dat gewoon niet of bijna niet gaat voelen. Omdat de power na 4000rpm aardig aan het klimmen is. Ik ga er zeker voor als ik dit zo zie, mijn eigen 528i heeft nu al een klap na 4000 rpm wat rare is dat de meeste standaard 528i dan een dipje hebben. Met deze zwap wordt dat nog eens iets feller
Het is een 328i uit 1996, K&N CAI, A/C delete, Fan delete, chip.
Rode lijn met m50 inlaat de blauwe orgineel....

tussen 3500/4000 verlies je alleen maar dat is zo kort 500rpm
Het M50 spruitstuk van de 320i moet je JUIST NIET hebben. Deze is nauwer dan die van de 325i. Als het goed is kan je aan de kant van het gasklephuis 2.5 of 2 5 zien staan, DIE versie moet je hebben. Dat dient echter wel aangepast te worden, want het is helaas geen plug en play.
Een mooiere optie is misschien deze, een Schrick spruitstuk. Deze hoeft niet te worden aangepast, dus geen gezeur met lijm en valse lucht, en kan rechtstreeks worden gemonteerd. Haal je ongeveer hetzelfde vermogen mee als met een M50, enkel bleef dacht ik de koppelkromme meer intact.
Een mooiere optie is misschien deze, een Schrick spruitstuk. Deze hoeft niet te worden aangepast, dus geen gezeur met lijm en valse lucht, en kan rechtstreeks worden gemonteerd. Haal je ongeveer hetzelfde vermogen mee als met een M50, enkel bleef dacht ik de koppelkromme meer intact.
330d
Zoals je zegt is alleen de gasklep kleiner bij de 320i maar als goed is moet het spruitstuk hetzelfde zijn.
Dit omdat deze ook een m50 blok basis is. Daarom wou ik mijn gasklep ervoor gebruiken.
Niet alle 320i hebben deze spruitstuk. Heb een hele mooie foto gevonden hoe het super strak kan.
Ipv lijmen kitten bla bla
Dit omdat deze ook een m50 blok basis is. Daarom wou ik mijn gasklep ervoor gebruiken.
Niet alle 320i hebben deze spruitstuk. Heb een hele mooie foto gevonden hoe het super strak kan.
Ipv lijmen kitten bla bla
De 320i heeft wel een M50 maar die aansluitingen op het blok zijn kleiner. Daarom heeft een spruitstuk van een M50B25 geen zin op een M50B20. Je moet echt het spruitstuk hebben waar 2.5 of 2 5 op staat. Anders kun je hem weggooien..
330d