onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
lijkt mij een opgeblazen turbo.
Als er ook rook onder de kap vandaan komt is toch ook te zien waar het vandaan komt?
Bovendien zou ik niet direct de garage in het verdomhoekje plaatsen. na twee maand kan er best iets mis zijn met een auto wat bij verkoop niet te voorzien was. Als je dan bewust kiest voor geen garantie dan is het wel een beetje een dubbel verhaal
Als er ook rook onder de kap vandaan komt is toch ook te zien waar het vandaan komt?
Bovendien zou ik niet direct de garage in het verdomhoekje plaatsen. na twee maand kan er best iets mis zijn met een auto wat bij verkoop niet te voorzien was. Als je dan bewust kiest voor geen garantie dan is het wel een beetje een dubbel verhaal
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Op een 525i ??Turmalin schreef:lijkt mij een opgeblazen turbo.
gr.joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Oeps. (ook niet een heel kleintje?)
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hallo beste BMW vrienden,
Ach, een foutje is altijd mogelijk, en het is gewoon menselijk.
Maar het had ook tot de mogelijkheden kunnen horen.
Het is even afwachten, tot het volgende bericht van Sander.
Ik vind het zeer jammer en betreurenswaardig, dat er nog steeds handelaren zijn, die het niet zo nauw nemen, met de verkoop van slechte auto's.
Deze zouden ze eens gewoon moeten royeren en alles af moeten nemen, om de schades die zij toebrengen aan hun klanten. En deze oplichters nooit meer toe laten in het handel circuit.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ach, een foutje is altijd mogelijk, en het is gewoon menselijk.
Maar het had ook tot de mogelijkheden kunnen horen.
Het is even afwachten, tot het volgende bericht van Sander.
Ik vind het zeer jammer en betreurenswaardig, dat er nog steeds handelaren zijn, die het niet zo nauw nemen, met de verkoop van slechte auto's.
Deze zouden ze eens gewoon moeten royeren en alles af moeten nemen, om de schades die zij toebrengen aan hun klanten. En deze oplichters nooit meer toe laten in het handel circuit.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hallo vrienden,
vandaag bij Jonkheer geweest, BMW op ambulance achter een Mercedes.
foto volgt.
De verkoper zag ons aankomen en kwam gelijk op ons af.
vertelde wat er aan de hand was met het roken, en de verkoper stelde gelijk voor dat ze de reparatie kosten voor 30% wilde vergoeden.
Hier op is een hele discussie gevolgd, waar we hebben besloten dat de garage eerst gaat kijken wat er aan de hand is en wat er gerepareerd moet worden.
waarschijnlijk word ik morgen gebeld met de stand van zaken.
er is heel wat gezegd wat ik nu nog niet vertel, maar hij heeft 5 keer met een lach op ze gezicht gezegd dat het een juridische rompslomp word en dat ik blij mag zijn met wat hij me aanbied.
morgen meer, groeten,
vandaag bij Jonkheer geweest, BMW op ambulance achter een Mercedes.
foto volgt.
De verkoper zag ons aankomen en kwam gelijk op ons af.
vertelde wat er aan de hand was met het roken, en de verkoper stelde gelijk voor dat ze de reparatie kosten voor 30% wilde vergoeden.
Hier op is een hele discussie gevolgd, waar we hebben besloten dat de garage eerst gaat kijken wat er aan de hand is en wat er gerepareerd moet worden.
waarschijnlijk word ik morgen gebeld met de stand van zaken.
er is heel wat gezegd wat ik nu nog niet vertel, maar hij heeft 5 keer met een lach op ze gezicht gezegd dat het een juridische rompslomp word en dat ik blij mag zijn met wat hij me aanbied.
morgen meer, groeten,
- Alex Kroeze
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 jul 2013, 06:36
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hoi Sander.
Jammer als je zo een mooie auto koopt en blijkt dat het een sof is.Wat ik zou doen is er met mijn neus bovenop staan als ze er aan gaan "repareren" Niet dat ze er alsnog goedkoop af proberen te komen.Iemand meenemen die er goed verstand van heeft zou al helemaal mooi zijn.Dat kunnen ze je niet weigeren zeker al niet omdat er al een dispuut is.
Succes in ieder geval met de afhandeling en ik hoop voor je dat je er met beperkte schade uitkomt.
Alex
Jammer als je zo een mooie auto koopt en blijkt dat het een sof is.Wat ik zou doen is er met mijn neus bovenop staan als ze er aan gaan "repareren" Niet dat ze er alsnog goedkoop af proberen te komen.Iemand meenemen die er goed verstand van heeft zou al helemaal mooi zijn.Dat kunnen ze je niet weigeren zeker al niet omdat er al een dispuut is.
Succes in ieder geval met de afhandeling en ik hoop voor je dat je er met beperkte schade uitkomt.
Alex
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Klote wat er allemaal gebeurt maar het klopt ook niet allemaal is mijn mening.
Sander: Je geeft zelf al aan dat je er geen garantie bij hebt gekocht en er nu wel aanspraak op wilt maken?
Als je deze zin leest weet jezelf ook wel dat het niet klopt.
Wat ik wel apart vind is dat de garage zegt: We vergoeden 30% zonder dat je eigenlijk garantie hebt.
Kan er op duiden dat ze toch nattigheid voelen of ze willen je echt helpen.
Ad: Dat er garages zijn die een auto met mankementen verkopen hoort niet, dat ben ik met je eens.
Maarrrr, waarom ruilen wij een auto in? Meestal heeft dit 2 redenen. Je wilt iets anders of je weet dat er veel kosten aan komen en ruilt hem in. Ik hou een garage niet een hand boven zijn hoofd maar er is ook veel wat een garage gewoon niet kan weten. Uiteraard kan het ook domme pech zijn.
Succes en hopende op een goede afloop.
Sander: Je geeft zelf al aan dat je er geen garantie bij hebt gekocht en er nu wel aanspraak op wilt maken?
Als je deze zin leest weet jezelf ook wel dat het niet klopt.
Wat ik wel apart vind is dat de garage zegt: We vergoeden 30% zonder dat je eigenlijk garantie hebt.
Kan er op duiden dat ze toch nattigheid voelen of ze willen je echt helpen.
Ad: Dat er garages zijn die een auto met mankementen verkopen hoort niet, dat ben ik met je eens.
Maarrrr, waarom ruilen wij een auto in? Meestal heeft dit 2 redenen. Je wilt iets anders of je weet dat er veel kosten aan komen en ruilt hem in. Ik hou een garage niet een hand boven zijn hoofd maar er is ook veel wat een garage gewoon niet kan weten. Uiteraard kan het ook domme pech zijn.
Succes en hopende op een goede afloop.
Laatst gewijzigd door Patrickk op 13 aug 2013, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hallo Patrickk,
Als een garage lid is van de Bovag, mag deze geen geld voor (Bovag) garantie vragen als de auto duurder is dan €4500.
kijk maar bij de Bovag. (http://www.bovag.nl/auto)
De verkoper vraagt of ik garantie van hem bij de auto wil kopen twv €600, en dan zijn de kosten 50/50 dit is hun eigen garantie, en dus niet de Bovag garantie. dit wil ik niet.
maar heb dan nog steeds de bovag garantie omdat de garage bij de Bovag zit. (zo zie en lees ik het.)
stel dat ik teken voor €600, 50/50 dan zou ik dus geen Bovag garantie hebben. en €600 betalen en 50/50 reparatie kosten. want daar teken ik voor. (zal van de week contract uploaden)
Ik heb hier over contact gehad met de Bovag en die zeggen dat de regels zijn versoepelt i.v.m. crisis, maar dit is niet kenbaar gemaakt op hun site. en ze zeggen dat Bovag geen zekerheid bied, maar een organisatie opgericht door occasion dealers om vertrouwen van mensen te winnen. de Bovag word dus gesponserd door occasion dealers en als er te veel weg vallen heeft de Bovag geen bestaans- recht meer. dus trekken die ook hun handen hier vanaf. (Mijn mening)
en de Nederlandse wet zegt boven de €4600. heb je recht op iets wat aan de verwachtingen voldoet.
als dit niet zo is mag je de overeenkomst verbreken. non conformiteit (google)
dit is allemaal zo dubbel als wat en er zijn heel veel mensen die dit accepteren, als iedereen dit soort praktijken rechtvaardigt en accepteren dan rijden( staat stil bij de garage) we straks allemaal in barrels die het Oostblok niet eens wil voor €100 en waar wij al onze spaarcenten aan uitgeven.
maar inderdaad dat is mijn mening, en ik hoop dat ik gelijk krijg.
En inderdaad ik ben niet heilig waren onkosten aan de ingeruilde auto t.w.v. €500 bij de kwik fit.. dus bij een andere garage €200. heb ingeruild vanwege deze kosten, en 2 kinderen die de e46 uit groeien. zie daar niks verkeerds aan. ik ben nu zelfs bezig om deze auto terug te krijgen.
natuurlijk zijn er risico`s aan een occasion en ik snap dat ze geld moeten verdienen, daarom heb ik de olie en de radiateur voor mijn eigen risico, kosten genomen. maar een blok wat helemaal op is vind ik te ver gaan.
mvg sander,
Als een garage lid is van de Bovag, mag deze geen geld voor (Bovag) garantie vragen als de auto duurder is dan €4500.
kijk maar bij de Bovag. (http://www.bovag.nl/auto)
De verkoper vraagt of ik garantie van hem bij de auto wil kopen twv €600, en dan zijn de kosten 50/50 dit is hun eigen garantie, en dus niet de Bovag garantie. dit wil ik niet.
maar heb dan nog steeds de bovag garantie omdat de garage bij de Bovag zit. (zo zie en lees ik het.)
stel dat ik teken voor €600, 50/50 dan zou ik dus geen Bovag garantie hebben. en €600 betalen en 50/50 reparatie kosten. want daar teken ik voor. (zal van de week contract uploaden)
Ik heb hier over contact gehad met de Bovag en die zeggen dat de regels zijn versoepelt i.v.m. crisis, maar dit is niet kenbaar gemaakt op hun site. en ze zeggen dat Bovag geen zekerheid bied, maar een organisatie opgericht door occasion dealers om vertrouwen van mensen te winnen. de Bovag word dus gesponserd door occasion dealers en als er te veel weg vallen heeft de Bovag geen bestaans- recht meer. dus trekken die ook hun handen hier vanaf. (Mijn mening)
en de Nederlandse wet zegt boven de €4600. heb je recht op iets wat aan de verwachtingen voldoet.
als dit niet zo is mag je de overeenkomst verbreken. non conformiteit (google)
dit is allemaal zo dubbel als wat en er zijn heel veel mensen die dit accepteren, als iedereen dit soort praktijken rechtvaardigt en accepteren dan rijden( staat stil bij de garage) we straks allemaal in barrels die het Oostblok niet eens wil voor €100 en waar wij al onze spaarcenten aan uitgeven.
maar inderdaad dat is mijn mening, en ik hoop dat ik gelijk krijg.
En inderdaad ik ben niet heilig waren onkosten aan de ingeruilde auto t.w.v. €500 bij de kwik fit.. dus bij een andere garage €200. heb ingeruild vanwege deze kosten, en 2 kinderen die de e46 uit groeien. zie daar niks verkeerds aan. ik ben nu zelfs bezig om deze auto terug te krijgen.
natuurlijk zijn er risico`s aan een occasion en ik snap dat ze geld moeten verdienen, daarom heb ik de olie en de radiateur voor mijn eigen risico, kosten genomen. maar een blok wat helemaal op is vind ik te ver gaan.
mvg sander,
Laatst gewijzigd door sanderbmw op 12 aug 2013, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
beste Alex Kroeze,
Helemaal met je eens, ga dit ook echt doen. bedankt voor de tip.
Helemaal met je eens, ga dit ook echt doen. bedankt voor de tip.
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hallo beste Alex,
O sorry, beste Alex, dit is helemaal niet voor u bedoeld, daar biedt ik uiteraard mijn welgemeende excuses voor aan, duizend maal excuus, beste Alex.
Maar goed dat Sander mij op mijn domme fout wijst, hartelijk dank beste Sander.
Was bedoeld voor patrickk.
Dat ben ik dus helemaal niet eens met uw stelling!
Alvorens een handelaar zijn waar aan gaat prijzen en te koop aanbieden, dient deze de koopwaar eerst eens fatsoenlijk te schouwen!
En, als deze verstand van zaken heeft, dan zou hij dat ook grotendeels voordat hij deze zou inruilen, dat heet vakmanschap!
Dat blijkt deze sloeber dus niet gedaan te hebben.
Deze handelaar mag dus in feite volgens u op deze wijze handelen, en zijn klanten oplichten, nee, dat zou nu helemaal mooi wezen!
Eens kijken hoe u zou mopperen, als men dit bij u zouden flikken!
Dergelijke zaken zouden ze dus gewoon naar de haaien moeten helpen, net wat ik dus al reeds eerder aangaf!
En, nooit meer handel mogen drijven.
Ik heb de nodige ervaring met de handel in auto's, een hele goede vriend van mij heeft een garage gehad, met de nodige auto's voor de verkoop.
En, ik was erg vaak in mijn vrije uren bij hem, om de eventuele manco's te repareren, en wel voor dat de auto te koop werd aangeboden, en geen gezeur garantie er bij.
De inruiler auto's werden al voor dat de auto werd ingeruild geschouwd, en met de eigenaar er bij, want hij wilde natuurlijk ook geen kat in de welbekende zak inruilen.
Beste Sander, hopelijk komt de handelaar nog met een veel beter aanbod, ik vind dat hij veel beter kan.
Het bod zou ik niet eens accepteren, die aalmoes.
Ik zou er nog eens een gesprek aan vast knopen, wie weet wat dat nog kan opleveren.
Hij zou bij mij echt nog niet aan de groene bonen zijn, dat gaf ik hem op een briefje!
Ik vind deze vent een grote hufter, en niet vakbekwaam!
Hij heeft willens en wetens deze BMW zo aan u verkocht.
Dus de smoes, van dat wist ik niet, dat gaat er bij mij echt niet in!
En dat gebazel, dat het een getouwtrek zal gaan worden, daar kan hij het wel eens flink mis hebben!
Dat is in de praktijk al vaak anders uitgepakt.
Ik heb geluk, want ik heb voldoende kennis, wat auto's betreft, mij naaien ze niet!
Met vriendelijke groet,
Ad
O sorry, beste Alex, dit is helemaal niet voor u bedoeld, daar biedt ik uiteraard mijn welgemeende excuses voor aan, duizend maal excuus, beste Alex.
Maar goed dat Sander mij op mijn domme fout wijst, hartelijk dank beste Sander.
Was bedoeld voor patrickk.
Dat ben ik dus helemaal niet eens met uw stelling!
Alvorens een handelaar zijn waar aan gaat prijzen en te koop aanbieden, dient deze de koopwaar eerst eens fatsoenlijk te schouwen!
En, als deze verstand van zaken heeft, dan zou hij dat ook grotendeels voordat hij deze zou inruilen, dat heet vakmanschap!
Dat blijkt deze sloeber dus niet gedaan te hebben.
Deze handelaar mag dus in feite volgens u op deze wijze handelen, en zijn klanten oplichten, nee, dat zou nu helemaal mooi wezen!
Eens kijken hoe u zou mopperen, als men dit bij u zouden flikken!
Dergelijke zaken zouden ze dus gewoon naar de haaien moeten helpen, net wat ik dus al reeds eerder aangaf!
En, nooit meer handel mogen drijven.
Ik heb de nodige ervaring met de handel in auto's, een hele goede vriend van mij heeft een garage gehad, met de nodige auto's voor de verkoop.
En, ik was erg vaak in mijn vrije uren bij hem, om de eventuele manco's te repareren, en wel voor dat de auto te koop werd aangeboden, en geen gezeur garantie er bij.
De inruiler auto's werden al voor dat de auto werd ingeruild geschouwd, en met de eigenaar er bij, want hij wilde natuurlijk ook geen kat in de welbekende zak inruilen.
Beste Sander, hopelijk komt de handelaar nog met een veel beter aanbod, ik vind dat hij veel beter kan.
Het bod zou ik niet eens accepteren, die aalmoes.
Ik zou er nog eens een gesprek aan vast knopen, wie weet wat dat nog kan opleveren.
Hij zou bij mij echt nog niet aan de groene bonen zijn, dat gaf ik hem op een briefje!
Ik vind deze vent een grote hufter, en niet vakbekwaam!
Hij heeft willens en wetens deze BMW zo aan u verkocht.
Dus de smoes, van dat wist ik niet, dat gaat er bij mij echt niet in!
En dat gebazel, dat het een getouwtrek zal gaan worden, daar kan hij het wel eens flink mis hebben!
Dat is in de praktijk al vaak anders uitgepakt.
Ik heb geluk, want ik heb voldoende kennis, wat auto's betreft, mij naaien ze niet!
Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 13 aug 2013, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hallo AdE39,
bedankt voor je steun hierbij, ik waardeer je begrip en steun hier.
moet alleen wat recht zetten, het was niet alex die dit zei.
maar bedankt voor steuntje in de rug.
bedankt voor je steun hierbij, ik waardeer je begrip en steun hier.
moet alleen wat recht zetten, het was niet alex die dit zei.
maar bedankt voor steuntje in de rug.
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Daar ben ik het helemaal mee eens.Patrickk schreef: Je wilt iets ander of je weet dat er veel kosten aan komen en ruilt hem in. Ik hou een garage niet een hand boven zijn hoofd maar er is ook veel wat een garage gewoon niet kan weten.
Echte specialistische bedrijven die zich toeleggen op een merk hebben meer verstand van zaken. Ze checken een auto op vele punten bij de aankoop.
Sommige zeggen specialist te zijn, maar hen gaat het alleen maar om het verkopen. Niet eens om wat ze verkopen.
Het is allemaal erg dubbel. Voor mij mag best het een en ander aan een auto mankeren. Als dat van te voren eerlijk uitgesproken wordt kan daar wat aan gedaan worden en kost dat geld, of je doet het zelf en men praat over een lagere prijs.
Helaas zal de verkopende partij niet snel eerlijk en open spreken over een slechte motor of een slechte auto. Die verkoopt nu eenmaal niet. Handelaren blijven handelaren. Zij hebben nooit een probleem. Ze verkopen het gewoon. En dan zit je ermee. Triest.
In dit geval had de bovag ook wel wat alerter mogen reageren. Hoe is het mogelijk nog overal bovag logo's te zien als het bedrijf niet meer ondersteund wordt door deze organisatie. Dat vind ik erg vreemd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Ik denk dat er maar eerst eens gekeken moet worden wat er nu eigenlijk mis is met die auto,VOORDAT er van alles gezegd wordt
Gr.Joop
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hier een link naar Bovag waar aangegeven staat dat ze bezig zijn om hun regels te veranderen.
http://www.bovag.nl/occasions
deze regels hebben ze dus al door gevoerd, maar nog niet bekend gemaakt wat de rol van Bovag nu gaat worden.
waardoor niemand eigenlijk nog Bovag garantie heb.
vandaag gebeld door garage, en inderdaad blok revisie, ze vinden het heel vervelend en willen de kosten 50/50 delen.
totale kosten zijn €2000. dus zou me €1000 gaan kosten..
Wat te doen?
http://www.bovag.nl/occasions
deze regels hebben ze dus al door gevoerd, maar nog niet bekend gemaakt wat de rol van Bovag nu gaat worden.
waardoor niemand eigenlijk nog Bovag garantie heb.
vandaag gebeld door garage, en inderdaad blok revisie, ze vinden het heel vervelend en willen de kosten 50/50 delen.
totale kosten zijn €2000. dus zou me €1000 gaan kosten..
Wat te doen?
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Hallo beste BMW vrienden,
Ik vind dat de handelaars gewoon de auto moeten schouwen, en test moeten rijden, met de eigenaar er bij.
Zo kan de handelaar/ garagist de eigenaar op de punten wijzen, wat er mis is met de auto.
Daarna kan de handelaar/garagist de prijs aanpassen naar het gelang dat de auto die word ingeruild, op de prijs van de waarde inschatten, en aan de eigenaar doorgeven wat de auto waard is.
Dit is de normale manier van inruilen van een auto.
Tenminste zo zie ik het vaak genoeg, en zo deed de goede vriend van mij dat net zo.
Zijn zoon heeft een baan bij de Bovag, dus weet hij wel hoe alles werkt met garanties en de termijnen daar van.
De auto ging de brug op en werd dus zeer aandachtig bekeken, en er werd een gedegen proefrit met de auto gemaakt.
Hij heeft het nog nimmer meegemaakt dat hij een slechte auto kocht, een kleinigheid kan natuurlijk altijd wel eens voorkomen, maar in elk geval geen motor of een versnellingsbak, of andere belangrijke delen van de carrosserie.
Als ik een auto inruilde bij een goede garage, dan werd mij auto net zo goed op deze wijze bekeken en getest.
En, dat vond ik niet eens erg, het hoort er gewoon bij.
Wij kijken toch ook goed, ik wel hoor.
En als ik gebreken vast stel, die mij echt niet aan staan, dan draai ik me om en ben weg, er staan genoeg auto's te koop.
In elk geval word er achter gesloten deuren al gepraat in de regering, dat de km standen echt dienen te zijn, het kan nog wel even duren, voordat er werkelijk iets verandert, maar er is al iets over gezegd.
Nu nog de handel en wandel van de auto handelaren, dan zijn we op de goede weg.
Dat er iets moet veranderen, dat moge erg duidelijk zijn.
Ik lees nog teveel rottigheid over de miskleunen, bij het kopen van een auto.
Men beginnen aller eerst met het Googlen van de naam van de garage, vaak staan er wel wat items vermeld, en soms ook niet.
Vraag in de omgeving van de handelaar, wat voor een soort handelaar het is, vaak krijg je daar mee best goede informatie.
Ik koop liever bij een bekend bedrijf, of wat aan geprezen word in de kennissen kring.
Koop een auto nooit te gehaast, of, met het idee, die moet ik hebben.
En, spreek af met de handelaar, dat u een aankoopkeuring wil laten uitvoeren, en wie betaalt de onkosten.
Bij een slecht resultaat, dan betaalt de handelaar, met een goed resultaat, dan zou ik de kosten op me nemen.
Verklaar dit op schrift, en onderteken deze beide.
Geraamde kosten, ongeveer € 285,00
Je bent in elk geval wel een slechte auto armer, want de koop is niet gesloten.
Of in het gunstigste omstandigheden, heb je een goede auto, het is maar net hoe men het bekijkt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik vind dat de handelaars gewoon de auto moeten schouwen, en test moeten rijden, met de eigenaar er bij.
Zo kan de handelaar/ garagist de eigenaar op de punten wijzen, wat er mis is met de auto.
Daarna kan de handelaar/garagist de prijs aanpassen naar het gelang dat de auto die word ingeruild, op de prijs van de waarde inschatten, en aan de eigenaar doorgeven wat de auto waard is.
Dit is de normale manier van inruilen van een auto.
Tenminste zo zie ik het vaak genoeg, en zo deed de goede vriend van mij dat net zo.
Zijn zoon heeft een baan bij de Bovag, dus weet hij wel hoe alles werkt met garanties en de termijnen daar van.
De auto ging de brug op en werd dus zeer aandachtig bekeken, en er werd een gedegen proefrit met de auto gemaakt.
Hij heeft het nog nimmer meegemaakt dat hij een slechte auto kocht, een kleinigheid kan natuurlijk altijd wel eens voorkomen, maar in elk geval geen motor of een versnellingsbak, of andere belangrijke delen van de carrosserie.
Als ik een auto inruilde bij een goede garage, dan werd mij auto net zo goed op deze wijze bekeken en getest.
En, dat vond ik niet eens erg, het hoort er gewoon bij.
Wij kijken toch ook goed, ik wel hoor.
En als ik gebreken vast stel, die mij echt niet aan staan, dan draai ik me om en ben weg, er staan genoeg auto's te koop.
In elk geval word er achter gesloten deuren al gepraat in de regering, dat de km standen echt dienen te zijn, het kan nog wel even duren, voordat er werkelijk iets verandert, maar er is al iets over gezegd.
Nu nog de handel en wandel van de auto handelaren, dan zijn we op de goede weg.
Dat er iets moet veranderen, dat moge erg duidelijk zijn.
Ik lees nog teveel rottigheid over de miskleunen, bij het kopen van een auto.
Men beginnen aller eerst met het Googlen van de naam van de garage, vaak staan er wel wat items vermeld, en soms ook niet.
Vraag in de omgeving van de handelaar, wat voor een soort handelaar het is, vaak krijg je daar mee best goede informatie.
Ik koop liever bij een bekend bedrijf, of wat aan geprezen word in de kennissen kring.
Koop een auto nooit te gehaast, of, met het idee, die moet ik hebben.
En, spreek af met de handelaar, dat u een aankoopkeuring wil laten uitvoeren, en wie betaalt de onkosten.
Bij een slecht resultaat, dan betaalt de handelaar, met een goed resultaat, dan zou ik de kosten op me nemen.
Verklaar dit op schrift, en onderteken deze beide.
Geraamde kosten, ongeveer € 285,00
Je bent in elk geval wel een slechte auto armer, want de koop is niet gesloten.
Of in het gunstigste omstandigheden, heb je een goede auto, het is maar net hoe men het bekijkt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad