E60 - iDrive taal - NCS
E60 - iDrive taal - NCS
Heb een e60 met iDrive menu in 3 taalkeuzes (ENG - FR - DE), nu wil ik natuurlijk Nederlands als menutaal... Heb zitten zoeken hoe je dit kan omzetten maar zonder succes... Heb geprobeerd bij Wahlbare Sprache 'niederlande' of 'flaemisch' te zetten maar zonder succes
Re: E60 - iDrive taal - NCS
Kan niet door coding veranderd worden. Hiervoor dient de iDrive grogrameerd te worden.
525d E61 2007 pre-LCI
Moet je maar eens aan Ralph (mede-forummer) vragen.. Ik heb ook zón duitser die geen nederlands wil slikken !
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Kan wel door coding veranderd worden!! Zelfs de navigatie praat dan ook mee in de taal. Volgens mij staan in NCS dummy staan alle mogelijke opties en de correcte spelling natuurlijk. Ik heb al meerdere met succes geprobeerd engels, nederlands, spaans en duits werken in ieder geval. Ik heb M-ASK module gecodeerd. Als het niet lukt moet je wellicht je module updaten.
F10 N57N
- henri.thijssen
Ik denk ook dat het kan.
Je moet dan ook de VO aanpassen.
Nu heb $851 (=German).
je moet hebben $868 hebben.
Echter zal 620 $868 Voice Control niet werken als je dat hebt, dat is volgens mij een aparte pack.
Je moet dan ook de VO aanpassen.
Nu heb $851 (=German).
je moet hebben $868 hebben.
Echter zal 620 $868 Voice Control niet werken als je dat hebt, dat is volgens mij een aparte pack.
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Wat ik gelezen heb zou het niet gaan, zou mooi zijn als iemand bovenstaan kan testen ?. Zelf heb ik reeds nederlands.
Voice control werkt idd niet, zelf getest. Als je de toets indrukt komt de melding dat je het commando moet spreken, maar geen enkel heeft een reaktie. Er is een aktivatiecode nodig. Daarnaast vermoed ik een aparte microfoon maar hier ben ik niet geheel zeker van.
Voice control werkt idd niet, zelf getest. Als je de toets indrukt komt de melding dat je het commando moet spreken, maar geen enkel heeft een reaktie. Er is een aktivatiecode nodig. Daarnaast vermoed ik een aparte microfoon maar hier ben ik niet geheel zeker van.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb nooit een VO aangepast. Zal nog eens kijken welke talen het nog meer doen.
Voice control heb ik niet volgens mij. Ik heb wel een knopje op het stuur maar niet die onder de pook?
Verder heb ik wel
$8SAA Freischaltung Navigation länderspez / Navigation access request,country-spec.
Voice control heb ik niet volgens mij. Ik heb wel een knopje op het stuur maar niet die onder de pook?
Verder heb ik wel
$8SAA Freischaltung Navigation länderspez / Navigation access request,country-spec.
F10 N57N
Even getest en er was mogelijk:
Frans
Duits
Engels
Italiaans
Nederlands
Spaans
Heb ook andere geprobeerd zoals Russisch, Japans, Arabisch en Koreaans maar dit werkt niet. Bij Koreaans toonde hij wel Koraanse tekens maar schakelde dan over naar Duits.
Frans
Duits
Engels
Italiaans
Nederlands
Spaans
Heb ook andere geprobeerd zoals Russisch, Japans, Arabisch en Koreaans maar dit werkt niet. Bij Koreaans toonde hij wel Koraanse tekens maar schakelde dan over naar Duits.
F10 N57N
@LowKey,
Je hebt over je module updaten, je bedoelt de m-ask gewoon een update geven ? moet dat altijd via de dealer of kan dat ook via de laptop pro's hier ?
Je hebt over je module updaten, je bedoelt de m-ask gewoon een update geven ? moet dat altijd via de dealer of kan dat ook via de laptop pro's hier ?
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
- henri.thijssen
Mask / CCC update schijnt uutje of 6 te duren. Zijn dacht ik 5x verschillende onderdelen.
Dus je hebt sowieso een powerpack nodig om stroomvoorzien constant te houden.
Daarnaast denk ik dat je behoorlijk risico loopt dat het niet lukt (lees andere forums)
Update van CCC kost 150,= schat ik. Een nieuwe(re) CCC kost tig euro's meer, risico niet waard dus vind ik persoonlijk.
Dus je hebt sowieso een powerpack nodig om stroomvoorzien constant te houden.
Daarnaast denk ik dat je behoorlijk risico loopt dat het niet lukt (lees andere forums)
Update van CCC kost 150,= schat ik. Een nieuwe(re) CCC kost tig euro's meer, risico niet waard dus vind ik persoonlijk.
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
E34 520i 24V 1995
Heb afgelopen dinsdag mijn auto laten updaten in Beek en donk bij BMW-navigatie en dit duurde 3 uurtjes.
Alles is nu in het Nederlands en heeft de laatste software.
Het risico dat er een module sneuvelt is altijd aanwezig, maar die kans is echt klein.
Kosten: 150 euro
Mvg ddv
Alles is nu in het Nederlands en heeft de laatste software.
Het risico dat er een module sneuvelt is altijd aanwezig, maar die kans is echt klein.
Kosten: 150 euro
Mvg ddv
"_______"
Inderdaad updaten van de MASK of CCC. Sommigen beweren dat het via OBD kan maar anderen zeggen alleen via de MOST (optisch) bus. Ik zou het ook bij de dealer laten doen aangezien het inderdaad erg lang duurt zoals Henri thijssen ook al zegt je moet dan externe power supply hebben en je moet precies weten welke software je moet laden. Als er iets fout gaat tijdens het flashen is je module dood!
Hiermee is nog niet gezegd dat het talen gebeuren dan wel werkt. Niemand schijnt nog te weten waarom het bij de een nu wel lukt en bij de ander niet. Ik heb zelf een update van 2007.
Hiermee is nog niet gezegd dat het talen gebeuren dan wel werkt. Niemand schijnt nog te weten waarom het bij de een nu wel lukt en bij de ander niet. Ik heb zelf een update van 2007.
F10 N57N
CCC kost geloof ik rond de 1100-1200 Euro nieuw. Toen ik mijn auto kocht was deze kapot en heb ik er een nieuwe in gekregen. Toen nog bijna een hele dag aan de apparatuur om alles te laden. Dus denk goed na waar je het laat doen...