Hallo beste Lowkey,
Ik vind dat de temperatuurmeter bij mijn E39 FL 525 i aardig goed werkt.
Want als de temp te hoog is, gaat er ook nog een lampje branden, dit d.m.v. het systeem Check Control, die alle gegevens van de auto goed in het oog houd.
of het nu een defecte lamp is, of dat de achterruit niet in de vergrendeling zit, of de handrem er niet afgehaald is, en natuurlijk ook het olie niveau en de KVS temperatuur en het controle over het KVS peil. Dat Check Control is echt ideaal. Ik heb dus een trekhaak gemonteerd, en dus ook de E-set voor de trekhaak, er is een draad door gelust van de aanhanger module naar de Check Control, en bij elk aanhangsel word dus elke lamp ook gedetecteerd, of deze correct werkt.
Bij mij was vorig jaar de visco koppeling defect, dus werd deze niet of te weinig bediend, wat deed Check Control, deze schakelde de fan in van de airco, terwijl deze niet eens was ingeschakeld. De temperatuur werd op deze wijze netjes onder controle gehouden.
Enkel controleer ik met grote regelmaat alle vloeistoffen van de BMW, net zoals ik al zei tegen Tom, dat was ik immers gewend, om de vloeistoffen echt dagelijks voor de start te controleren van mijn vrachtwagen.
Ik ben behoorlijk precies met mijn spullen, en zeker zo bij andermans eigendommen, die ik gebruik.
Maar in elke temperatuur meting kan een afwijking plaats vinden, daar ben ik mij terdege bewust van, dit kan dus bij elke sensor en meter zo zijn, niets is immers perfect.
Dus, of nu de meter correct aangeeft of niet, we moeten gewoon de meterstand bekijken, zoals die gewoonlijk staat, komt daar een afwijking in, dan dient men dit per direct te gaan controleren, een lekkage kan immers ook spontaan ontstaan.
Dat hebben we soms niet in de hand, helaas.
Als de bedrijfstemperatuur word bereikt, dan loopt de meter altijd ietsje verder door, en als de thermostaat opent, dan zie je de temperatuur meter netjes op de normale plaats terug zakt. Hij zal dan weer iets zakken, tot de normale waarde, die men gewend is.
Niets mis mee volgens mij.
Ja, dat is echt erg verstandig, beste Tom, het is even een investering, maar die haalt u er echt wel weer uit, en u kunt u zelf weer helpen, zonder de tussenkomst van de garagist.
Mooi werk hoor
Met vriendelijke groet,
Ad