Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
• Type: 330d
• Uitvoering: Touring M
• Transmissie: Steptronic
• Vermogen 204Pk
• Gemiddeld verbruik: 7,2 Dat is bij 1 op 14
• Bij een trip onlangs naar parijs met een gemiddelde snelheid van 151: 6,8
• Snelweg met gemiddeld 120Kmh dan: 5,8 tot 6
• Uitvoering: Touring M
• Transmissie: Steptronic
• Vermogen 204Pk
• Gemiddeld verbruik: 7,2 Dat is bij 1 op 14
• Bij een trip onlangs naar parijs met een gemiddelde snelheid van 151: 6,8
• Snelweg met gemiddeld 120Kmh dan: 5,8 tot 6
Als je nou met 80/85 achter vrachtwagens blijft hangen redt je het wel!!!!!!!!!330dM schreef:Is dat dan volgens de boordcomputer of heb je ook werkelijk bijna 900km op een tank gereden?
Is dat überhaupt hier al wel eens iemand met een 330d gelukt; 900km op 1 tank? Moet bij de mijne
nét willen volgens mij (onder ideale omstandigheden; dat wel natuurlijk...)
Misschien maar eens proberen... :p
8p Schiet alleen niet echt op..... 8p
Deze keer gaat het lukken. Volgens de teller plus wat nog in de tank kan ik tot 945 komen. Dat zullen we dus wel eens zien. Normaal gesproken tank ik zo rond de 875 km.330dM schreef:Is dat dan volgens de boordcomputer of heb je ook werkelijk bijna 900km op een tank gereden?
Is dat überhaupt hier al wel eens iemand met een 330d gelukt; 900km op 1 tank? Moet bij de mijne
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Een collega klaagde over zijn auto. Hij verbuikt 1 op 14 (met een Xsara diesel, geen turbo, geen fratsen |d )
Das een goede. Jij bent grappig
Hieronder een overzicht van mijn km per tank van de afgelopen tijd:330dM schreef:Is dat dan volgens de boordcomputer of heb je ook werkelijk bijna 900km op een tank gereden?
1019
990
981
999
892
1005
974
949
952
1003
1021
999
976
Appeltje, eitjes dus die 900 km!
Mijn PR tank is overigens 1116 km
Dit alles met een 184 PK handgeschakelde 330d
Pffff, als je zo rijdt kun je net zo goed een 318d kopen :p
Maar zonder gekheid, respect. Is echt heel zuinig.
Tsja, ik rij nu eenmaal 90% van de tijd op snelweg/provinciale wegen en dan ook nog eens in de omgeving van A'dam waar je maar 80 - 100 km/uur mag, dus dan krijg je dat he.Siemi schreef:Pffff, als je zo rijdt kun je net zo goed een 318d kopen :p
Gelukkig is er tussen A'dam en Purmerend een stukje waar ik hem af en toe even richting de 180 km/uur kan jagen, anders zou het wel erg saai worden. *D
Heel netjes!
Trouwens, andes stel je je even voor in het voorstel topic
Trouwens, andes stel je je even voor in het voorstel topic
Vandaag weer getankt bij 801km. Volgens de BC had ik nog 115 kunnen rijden (waarschijnlijk meer), maar het lampje ging branden. Heb er 55 liter bij gegooid. Dat is dus 1 op 14,5 of 6,75l per 100km.
Voortaan toch maar even beter kijken, ik had het ook al gemeld bij de km stand, vandaag getankt en gemid. nu 5.5l/100km kan op deze tank teoretisch ruim 1200km sturen.
Dat haal ik met mijn 320d niet eens....... 8p330dM schreef:Oftewel 1:18 met een 330d....? 8p Uhuh, hou ons op de hoogte svp...
- Spoiler: Laat zien
Hoeveel verkeerslichten heb je op je dagelijkse route waar je steeds die gaten met je achterliggers trekt?? *DLigt het dan toch aan mijn rijstijl????
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik geef gewoon gas, tis niet dat ik plankgas met piepende banden wegrijdt als of ik net een bank berooft heb... :pOpt1mus schreef:Hoeveel verkeerslichten heb je op je dagelijkse route waar je steeds die gaten met je achterliggers trekt?? *DLigt het dan toch aan mijn rijstijl????
Rijdt het laatste stuk naar m'n werk binnendoor, hoofdzakelijk smalle en bochtige 60 km weggetjes met een paar flinke afremdrempels er in..... dat trekt m'n verbruik meer omlaag vrees ik......
En ja wel hoor, het kan nog gekker 8p zit nu op 5.2l/100km, info vanaf de BC. En nou niet zeggen wat doe je in een BMW, ik vind het een sport om bij elke nieuwe auto het onderste uit de kan te halen, dus als dit project klaar is, verplaats ik me naar duitsland om te kijken of de teller het nog aan kan geven.