Helemaal mee eens! Je hoort altijd dat bij dit soort auto's een automaat hoort maar ik hoef echt geen automaat meer. Gewoon weer een handbak net als in mijn E46. Dat beviel een stuk beter!mike16v schreef:... maar wat mij bij de 530 zwaar is tegengevallen is de luiheid van de automaat waardoor je met stadsverkeer net zo makkelijk met minder vermogen afkan. daarentegen is een 325i automaat ook zo traag als dikke stront , dus denk ik dat mijn voorkeur naar een handbak zal uitgaan.
Cic ingebouwd met foto s
Re: Verkocht!!! bmw 530I M pakket
Wat ikhet probleem vindbij de benzine motoren bij de e60 is het gebrek aan koppel. Behalve dande545/550.
Ik heb zelf ee. E90 330i gehad met 258 pk maar vond hem in de e90 al niet zo heel snel, vooral onderin dan. En je gaat in de stad niet constant 5000 toeren maken.
Daarom dus dat de e60 perseeen dieselmoest worden, recent mijn 525d laten chippen bij beek, en weet al uit ervaring dat ik sneller ben dan een 530i.
Ik weet niet of het komt doordat ik een lci heb, maar mijn automaat is alles behalve sloom
Ik heb zelf ee. E90 330i gehad met 258 pk maar vond hem in de e90 al niet zo heel snel, vooral onderin dan. En je gaat in de stad niet constant 5000 toeren maken.
Daarom dus dat de e60 perseeen dieselmoest worden, recent mijn 525d laten chippen bij beek, en weet al uit ervaring dat ik sneller ben dan een 530i.
Ik weet niet of het komt doordat ik een lci heb, maar mijn automaat is alles behalve sloom
Nou traag is een 530i helemaal niet heb hier voor een golf met 325pk gehad die was wel een stuk sneller maar traag is de 530i zeker niet. Het is de response van de automaat die is traag en moet te lang denken voor hij iets doet, maar dat is bij iedere automaat alleen de automaten met een dubbele koppeling zijn een stukje sneller.
Ik heb een kameraad en die heeft een 530d maar mijn 530i voelde en was wel degelijk sneller.
Ik heb een kameraad en die heeft een 530d maar mijn 530i voelde en was wel degelijk sneller.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Precies, de 530i is zeker niet traag. Maar bv bij stadsverkeer kan ik me soms wel ergeren aan de automaat die bij het rijden op een rotonde doodleuk naar de 4e trap gaat bv en dan bij het afkomen van die rotonde er niemand thuis is, tenzij het gas verder word ingetrapt en dan weer net ff teveel word van het goede.. In de sportstand werkt dit wel prima maar dit zou eigenlijk in D ook beter moeten zijn.. Beetje jammer van het concept.
Automaat gaat daarom beter bij een Diesel omdat deze hoger koppel heeft en dus minder in toeren moet gaan zoals een benzine. Heb persoonlijk geen klagen. Eerder het omgekeerde hij schakeld te snel omlaag meestal. Heb zo al een paar keer bij het verlaten van een rotonde de achterkant opzij zien schuiven omdat de automaat terugschakelde waardoor het koppel de achterwielen liet doorslippen, gelukkig hield de TC alles in de gaten.
Sportstand vind ik vrij nutteloos in de diesel, jaagt de motor teveel in toeren.
Voor mij hoort een automaat bij een 5 serie. In een 3 past daarentegen een manueel voor het sportievere werk.
Sportstand vind ik vrij nutteloos in de diesel, jaagt de motor teveel in toeren.
Voor mij hoort een automaat bij een 5 serie. In een 3 past daarentegen een manueel voor het sportievere werk.
525d E61 2007 pre-LCI
om toch nog even op het laatste terug te komen ,alle diesels behalve de 535d zijn en voelen zeker wel langzamer aan als een 530i met 258pk. Ik heb pas in een kameraad zijn 530d gereden nou ik voelde het verschil meteen dat die langzamer was en het koppel dat die heeft is maar zo kort het lijkt wel of de auto niet goed is maar dat schijnt te horen. Wat ik wel moet zeggen is dat ik kwa rijden bijna tot geen verschil voel tussen 94dkm of 230dkm.
De bmw blijft lekker en comfortabel rijden alleen de automaat voel je iets hokkeriger schakelen.
De bmw blijft lekker en comfortabel rijden alleen de automaat voel je iets hokkeriger schakelen.
Zo zie je maar hoe het gevoel anders kan zijn. Ik kom uit een e90 330i en rijd nu een gechipte 525 d met rond de 240 pk en 500nm. Ik vind de 525 dus sneller aanvoelen dan de e90, met name onderin. Daar waar de atmosferische 3.0 toch de toeren nodig heeft begint het bij de diesel al lekker onderin.
Ach, veel zal het niet schelen, tis een gevoelskwestie
Ach, veel zal het niet schelen, tis een gevoelskwestie
Nu na een tijdje zonder mijn e60 en et een 318i m3 uitv touring toch weer zin in wat meer power.
Vind de e60 nog steeds hele mooie auto met de juiste opties.
Vind de e46 met echt m3 onderstel wat beter rijden dan de e60 hij is veel directer dan de 5 serie,5 serie wel fijner om mee te cruisen ook met m5 onderstel wat eigenlijk alleen maar paar lagere veren zijn.
Maar het wordt een goedkopere 530 diesel of benzine.
Mijn oude bmw was zo perfect dat ik hem nergens naartoe nam en durfde te nemen en verkocht om de grote klap kwa afschrijving voor te zijn.
Ik had twee bmw s de 5 serie al verkocht nu de 3 serie te koop gezet en weer aan het rond kijken voor een goedkope e60 met de nodige opties .
Alleen mijn vrouw nog overhalen die vind hem te groot en de touring te burgerlijk.
Vind de e60 nog steeds hele mooie auto met de juiste opties.
Vind de e46 met echt m3 onderstel wat beter rijden dan de e60 hij is veel directer dan de 5 serie,5 serie wel fijner om mee te cruisen ook met m5 onderstel wat eigenlijk alleen maar paar lagere veren zijn.
Maar het wordt een goedkopere 530 diesel of benzine.
Mijn oude bmw was zo perfect dat ik hem nergens naartoe nam en durfde te nemen en verkocht om de grote klap kwa afschrijving voor te zijn.
Ik had twee bmw s de 5 serie al verkocht nu de 3 serie te koop gezet en weer aan het rond kijken voor een goedkope e60 met de nodige opties .
Alleen mijn vrouw nog overhalen die vind hem te groot en de touring te burgerlijk.
Ik snap het nietgoed. Je verkoopt je e60 om de afschrijving niet te hebben, maar nu ga je weer eentje kopen. Dan had je hem toch ook niet hoeven te verkopen want met de afschrijving had je dan weinig te maken, die krijg je nu immers ook weer.
Maar wel goed dat je weer een gaat kopen
Maar wel goed dat je weer een gaat kopen
De afschrijving van een e60 van 30k of een van rond de 10k schild nogal een beetje.
En dan heb ik dalijk een nieuwe uitdaging, mijn oude was compleet en netjes die er nu waarschijnlijk komt moet weer naar mijn zin gemaakt worden.waarschijnlijk wel een diesel want een 530i met mijn vereiste zijn echt weer te duur. Jammer genoeg, zijn namenlijk met iets minder kwaaltjes als de diesels.
En dan heb ik dalijk een nieuwe uitdaging, mijn oude was compleet en netjes die er nu waarschijnlijk komt moet weer naar mijn zin gemaakt worden.waarschijnlijk wel een diesel want een 530i met mijn vereiste zijn echt weer te duur. Jammer genoeg, zijn namenlijk met iets minder kwaaltjes als de diesels.
wat voor een zoek je?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Ik zoek een 530i of d of natuurlijk 535d.
Mag tot 230dkm ongeveer, met full memory interieur met stoel verwarming(zwart heeft voorkeur),navi prof,climate controle met dual zone.Pdc voor en achter, xenon, liefst zonnegordijnen achter geen must, liefst m pakket hoeft niet fabriek af te zijn maar dan worden ze vaak te duur naar mijn zin , kan er altijd nog op. Velgen maakt niet uit heb me styling 172 19 inch nog, en de dension met avr komt weer terug.
En kwa kleur zilver of (carbon) zwart.
Mag tot 230dkm ongeveer, met full memory interieur met stoel verwarming(zwart heeft voorkeur),navi prof,climate controle met dual zone.Pdc voor en achter, xenon, liefst zonnegordijnen achter geen must, liefst m pakket hoeft niet fabriek af te zijn maar dan worden ze vaak te duur naar mijn zin , kan er altijd nog op. Velgen maakt niet uit heb me styling 172 19 inch nog, en de dension met avr komt weer terug.
En kwa kleur zilver of (carbon) zwart.
da's jammer...
de mijne heeft net 236 gelopen
ik heb wel electrische stoelen maar geen memory, wel navi business.
geen m pakket maar de rest van de opties wel.
wel veel onderdelen vervangen zoals spruitstukken e.d. en de automaat is vorig jaar gespoeld.
nieuwe remschijven en blokken en een afneembare trekhaak.
succes met zoeken!
de mijne heeft net 236 gelopen
ik heb wel electrische stoelen maar geen memory, wel navi business.
geen m pakket maar de rest van de opties wel.
wel veel onderdelen vervangen zoals spruitstukken e.d. en de automaat is vorig jaar gespoeld.
nieuwe remschijven en blokken en een afneembare trekhaak.
succes met zoeken!
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Misschien is dit wat voor je? http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/10404282
"Drive softly, but carry a big engine"
mooie auto maar niet wat ik zoek,ook ver van wat ik deze keer wil uitgeven,maar toch bedankt