tikkende motor E46 coupe 318 M43
tikkende motor E46 coupe 318 M43
goeden middag allemaal
sinds een paar weken heb ik last van de hydrolyse kleppen stellers.
bij een koude start heb ik een tik/ ratel in mijn motor blok het lijkt bij de kleppen vandaan te komen.
zo dra mijn blok op bedrijf's temperatuur is stopt de tik /ratel.
heeft iemand een idee of dit makkelijk te verhelpen is.
sinds een paar weken heb ik last van de hydrolyse kleppen stellers.
bij een koude start heb ik een tik/ ratel in mijn motor blok het lijkt bij de kleppen vandaan te komen.
zo dra mijn blok op bedrijf's temperatuur is stopt de tik /ratel.
heeft iemand een idee of dit makkelijk te verhelpen is.
- dj.verhulst
- Contacteer:
Re: tikkende motor E46 coupe 318 M43
Wanneer is de olie voor het laatst vervangen ?
Zo ja welke olie hebben ze erin gedaan ?
hoe lang voor je dit probleem had je hem al ?
Zo ja welke olie hebben ze erin gedaan ?
hoe lang voor je dit probleem had je hem al ?
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Ik heb hem nu ongeveer een jaartje ik heb toen ik hem gekocht had direct de olie verwisselt door Brezan thuis merk domste wat ik ooit gedaan had want nog geen 10000 kilometer later had ik dus last van black sludge. hier op direct die troep er uitgehaald en een motor flush en natuurlijk nieuwe filters er in hierna is er castrol magnatec 10w40 fully synthetic er in gegaan maar tevergeefs ging het tikken/ratel niet weg nou zij de BMW garage dat mijn hydrolyse kleppen stellers geen olie meer krijgen en dat deze dus vervangen moeten worden kan hier ook geen DIY van vinden heb ongeveer 3 weken geleden ook deze toevoeging geprobeerd wynns hydraulic valve lifter treatment maar ook dat wou niet baatten. thnx voor je reactie.
laatste olie wissel is ongeveer 2 maanden/ 1500 kilometer geleden
- dj.verhulst
- Contacteer:
ik heb zoiets wel eens bij de hakken gehad bij dat "andere" Duitse merk wat hier een vloekwoord is hier
daar heb ik bij een vergelijkbaar geval de nokkenassen eruit gehaald en de hydraulische stellers en die schoon gemaakt en met betere olie ingesmeerd de boel in elkaar gezet en was het opgelost, terwijl de dealer al me nieuwe stellers wilde verkopen,, die klant was me erg dankbaar,, het koste nu hem alleen 3 uurtjes...
er is kans dat de boel vol troep is,, de stroming is heel beperkt in die dingen

daar heb ik bij een vergelijkbaar geval de nokkenassen eruit gehaald en de hydraulische stellers en die schoon gemaakt en met betere olie ingesmeerd de boel in elkaar gezet en was het opgelost, terwijl de dealer al me nieuwe stellers wilde verkopen,, die klant was me erg dankbaar,, het koste nu hem alleen 3 uurtjes...
er is kans dat de boel vol troep is,, de stroming is heel beperkt in die dingen
idd dat dacht ik dus ook al scheld woord vind ik in ieder geval niet. heb zelf twee alfa's gehad weet jij of er een uitleg van is altijd makkelijk om te kijken als je het even niet meer weet maar moet wast wel te doen zijn hoe heb je dan die nauwe olie kanaaltjes schoon gemaakt ?
- dj.verhulst
- Contacteer:
joey_mans schreef:idd dat dacht ik dus ook al scheld woord vind ik in ieder geval niet. heb zelf twee alfa's gehad weet jij of er een uitleg van is altijd makkelijk om te kijken als je het even niet meer weet maar moet wast wel te doen zijn hoe heb je dan die nauwe olie kanaaltjes schoon gemaakt ?
daar is het een soort plunjer die je simpel uit elkaar haalt, heb een rubber dop op een lucht pistool gezet met van die spoel olie ,, en zo terug geperst bij de achterste cilinder beginnen en dan terug,, paar keer herhaald tot ik niks meer merkte ,, Alfa's zijn ook best leuke auto's ,, ik ben dol op auto's en motoren ,, alleen vind ik BMW het leukst gevolgd door Porsche , een tijdje niks en dan de rest.
idd dan weet ik nu voldoende thnx voor de uitleg gaat zeker lukken nu heb toch beschikking tot een brug en pers lucht dus kan een hoop zelf. je hoor het als het gelukt is ben voorlopig even druk met me werk. 

- dj.verhulst
- Contacteer:
joey_mans schreef:idd dan weet ik nu voldoende thnx voor de uitleg gaat zeker lukken nu heb toch beschikking tot een brug en pers lucht dus kan een hoop zelf. je hoor het als het gelukt is ben voorlopig even druk met me werk.
zou wel ff wat documentatie eerst naslaan,, want ik weet niet hoe de kop van jou blok eruit ziet inwendig .

de plunjers kan je eruit halen en schoonmaken ruim in de (goede) olie zetten zou al veel goed doen.
maar ik kan niet overzien wat er gebeurt bij dat blok als je gaat terug blazen,, sommige olie systemen kunnen namelijk niet zelf ontluchten , wat heeft ie trouwens gelopen ? als het veel is kunnen ze ook gewoon kapot zijn en dan moet je ze allemaal vervangen. vaak aan de inlaat kant
zal daar inderdaad mee oppassen is misschien wel niet nodig. het blok is niet heel strek vervuilt want Forthe flush heeft een hoop schoon gemaakt gelukkig alleen irriteer me gewoon aan het tikken in de ochtend maar je bent goed bezig thnx voor de super duidelijke uitleg.