Parkeer sensoren doen het niet meer
Parkeer sensoren doen het niet meer
Beste mensen,
Vanochtend heb ik vernomen dat mijn parkeersensoren achter het niet meer doen. Ze piepen niet meer, iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Vanochtend heb ik vernomen dat mijn parkeersensoren achter het niet meer doen. Ze piepen niet meer, iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Re: Parkeer sensoren doen het niet meer
Knippert ipv brand het lampje van je pdc knopje? Luister even of alle sensoren tikken. Klinkt raar maar als je pdc aanstaat kun je ze horen tikken..
Als de sensoren niet meer werken, is dit simpel te controleren door de auto in zijn achteruit te zetten. Vervolgens ga je bukkend achter de auto staan, en beluister je per sensor of deze een knisperend geluid maakt.
Ook kan je (voorzichtig) je vingertop op een sensor leggen, deze moet een lichte tinteling afgeven.
Mocht één of meerdere van deze sensoren het niet meer doen, dienen deze vervangen te worden.
Ook kan je (voorzichtig) je vingertop op een sensor leggen, deze moet een lichte tinteling afgeven.
Mocht één of meerdere van deze sensoren het niet meer doen, dienen deze vervangen te worden.
Heren bedankt voor jullie reactie,
Ik heb even geluisterd en gevoeld en ik hoor bij alle 4 de sensoren tikken, en ik voel alle 4 de sensoren trillen.
Dit betekent dat de sensoren dus in orde zijn?
Ik heb nog even de zekeringen nagekeken en die waren ook in orde.
Ik heb overigens geen PDC knopje.
Heeft iemand misschien nog tips of ideeen wat er aan de hand is?
Ik heb even geluisterd en gevoeld en ik hoor bij alle 4 de sensoren tikken, en ik voel alle 4 de sensoren trillen.
Hm, bij mijn E36 doen je het nog wel (je hoort ook piepen), maar als je heel dicht bij een object komt geeft het niet een constante pieptoon.
Bij jou doet hij dus helemaal niets?
Bij jou doet hij dus helemaal niets?
Het is ook mogelijk dat je PDC-module kapot is, hiervoor kan je de auto denk ik het beste uitlezen. Bij mij tikte 1 sensor niet, na deze vervangen te hebben bleek er ook één kapot te zijn die wel tikte.Theodor23 schreef:Heren bedankt voor jullie reactie,
John89 Nee hij doet dus niets meer, je hoort geen enkel piep.
StefanRSW ja ik denk dat ik het maar moet doen, nog tips waar ik het relatief voordelig kan laten uitlezen, misschien iemand op het forum omgeving gelderland ( nijmegen arnhem) ?
StefanRSW ja ik denk dat ik het maar moet doen, nog tips waar ik het relatief voordelig kan laten uitlezen, misschien iemand op het forum omgeving gelderland ( nijmegen arnhem) ?
Uit laten lezen kan in principe wel bij elke hobbyist met een module. Mocht het daadwerkelijk de PDC-module zijn, zou ik persoonlijk hier niks aan doen. Het kastje kost (van horen zeggen) circa €600,- ik weet niet of dit het je waard is, maar mij in ieder geval niet.Theodor23 schreef:John89 Nee hij doet dus niets meer, je hoort geen enkel piep.
Als je de auto in zijn achteruit zet hoor je dan ook geen lange piep?
Als ik je verhaal zo lees verdenk ik de pdc module?
Als ik je verhaal zo lees verdenk ik de pdc module?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Als ik mijn auto in de achteruit zet hoor ik inderdaad geen lange piep.
Ik ga de auto een dezer dagen laten uitlezen, iedereen bedankt voor jullie hulp.
Ik ga de auto een dezer dagen laten uitlezen, iedereen bedankt voor jullie hulp.
Dan vrees ik inderdaad dat de PDC-module kapot is, helaas. Bij mij waren namelijk twee sensoren kapot, en als ik mijn auto in zijn achteruit zette, was er een pieptoon van circa 5 seconden te horen.
Mocht de PDC-module inderdaad kapot zijn, zou ik het toch heroverwegen of je deze optie wel echt mist.
Mocht de PDC-module inderdaad kapot zijn, zou ik het toch heroverwegen of je deze optie wel echt mist.
Ja ik heb net een beetje gekeken en de module kost gemiddeld 30 euro op ebay, vind ik wel de moeite waard dus heb het besteld.
Je kunt er natuurlijk prima zonder, maar ik vind het gewoon geen fijn gevoel dat iets kapot is/het niet doet in mn auto.600 euro heb ik er niet voor over maar 30 euro weer wel
Ik hou jullie op de hoogte of het hiermee geholpen is
Je kunt er natuurlijk prima zonder, maar ik vind het gewoon geen fijn gevoel dat iets kapot is/het niet doet in mn auto.600 euro heb ik er niet voor over maar 30 euro weer wel
Ik hou jullie op de hoogte of het hiermee geholpen is
Ik ben benieuwd, is wel een flink prijsverschil.
IK heb het module net vervangen en helaas geen resultaat. De sensoren tikken nog steeds en je voelt ze werken.
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn ? Ik neem nu aan dat de pdc module het doet.. kan het de speaker zijn?
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn ? Ik neem nu aan dat de pdc module het doet.. kan het de speaker zijn?
Ik vermoed niet dat het de speaker is. Ik denk dat er een parkeersensor kapot is, dus nu is het gewoon een kwestie van 'Try & Error'.
Het wordt dus een nieuwe parkeersensor kopen en deze per stuk vervangen door de huidige, totdat je de boosdoener tegenkomt.
Het wordt dus een nieuwe parkeersensor kopen en deze per stuk vervangen door de huidige, totdat je de boosdoener tegenkomt.