BMW E46 330ci Clubsport
Re: BMW E46 328i
Oh ik dacht dat ik een foto had bijgevoegd, maar blijkbaar niet. Doe ik straks alsnog even. Maar de velgen staat te ver naar buiten. Vooral aan de voorkant.
Hierbij de foto's nog. Dit is wat je krijgt als je als a-technisch persoon onderdelen voor een auto gaat aanschaffen zonder dat er iemand bij is die wél verstand van zaken heeft.
Zo lijkt het nog wel wat:
Maar dan vanuit een andere hoek:

Zo lijkt het nog wel wat:
Maar dan vanuit een andere hoek:
Laatst gewijzigd door Leen op 21 feb 2020, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
-
- Contacteer:
Dit ligt niet aan de velgen. Je auto heeft gewoon een verlaging nodig...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Lijkt me niet dat dit is op te lossen met een verlaging. Ze steken (vooral voor) wel meer dan een cm buiten de wielkast.
-
- Contacteer:
Ok, eerste reactie gaf je aan dat het net een tractor leek, dus ik dacht dat het ging om de rijdhoogte.
Als de velgen uitsteken in je ET waarde te laag. Weet je welke ET de velgen zijn?
Als de velgen uitsteken in je ET waarde te laag. Weet je welke ET de velgen zijn?
Heb je deze velgen zonder verbreders geplaatst? Dan is de ET-waarde inderdaad te laag.
strakgetrokken bandje, en omlaag, en dan valt dat wel mee hoor! 
waarschijnlijk heb je 5 serie maten gekocht!

waarschijnlijk heb je 5 serie maten gekocht!
>>>>Showroom E36's<<<<
Ja, dat zal wel weer. ET waarde is 15. Hoort er natuurlijk weer niet onder. Ach, al doende leert men zeggen ze dan wel eens. Ik ga de velgen opknappen en dan gaan ze de verkoop in. Maar eens even zien wat er dan onder komt, heb al wel een leuk ideetje.
Deze week gaat de auto naar de garage voor groot onderhoud en een nieuwe APK. Draagarmen, koppeling, remleidingen en verschillende rubbers worden vervangen en natuurlijk alle vloeistoffen.
Er komt alleen sinds kort een raar geluidje uit het blok. Eerst was het alleen bij het wegrijden bij heel laag toerental. Het klinkt net alsof er ergens een hitteschild rammelt, maar het komt duidelijk ergens bij het blok vandaan. Nu is het bij stationair ook lichtelijk aanwezig. Ik denk dat het misschien de vanos is? Mijn vraag is: hoor je die ook bij stationair? Ik weet nog dat bij mijn vorige auto de vanos ook aan vervanging toe was, maar die ratelde vooral hoger in toeren.
Deze week gaat de auto naar de garage voor groot onderhoud en een nieuwe APK. Draagarmen, koppeling, remleidingen en verschillende rubbers worden vervangen en natuurlijk alle vloeistoffen.
Er komt alleen sinds kort een raar geluidje uit het blok. Eerst was het alleen bij het wegrijden bij heel laag toerental. Het klinkt net alsof er ergens een hitteschild rammelt, maar het komt duidelijk ergens bij het blok vandaan. Nu is het bij stationair ook lichtelijk aanwezig. Ik denk dat het misschien de vanos is? Mijn vraag is: hoor je die ook bij stationair? Ik weet nog dat bij mijn vorige auto de vanos ook aan vervanging toe was, maar die ratelde vooral hoger in toeren.
-
- Contacteer:
ET waarde 35 is ongeveer het laagste wat je met normale banden en zonder uitsteken eronder kunt leggen op 19 inch.
De auto zal nu ook wel ontzettend spoorgevoelig zijn neem ik aan.
De auto zal nu ook wel ontzettend spoorgevoelig zijn neem ik aan.
Ja, dat wist ik niet. Had me er eigenlijk ook nooit in verdiept in ET waarden etc. Spoorvorming valt mee. Heb niet echt op hoge snelheid gereden, maar rijdt toch nog goed. Loopt verder ook niet aan. Alleen met 4 man in de auto wil het op een hobbelige weg nog wel eens aanlopen. Ik vind het alleen geen gezicht dat het zo uitsteekt.
-
Ik heb ET35 17inch als winterset, Daar ligt ie beter mee op de weg en is minder spoorgevoelig dan de styling 45.
- GreyCooperS
- Contacteer:
Ik rijd et 32 voor en et 35 achter met resp 19x8,5 en 19x9,5.
Achter is wel gerold ivm verlaging.
Voor kan nog wel paar mm breder zonder aanpassingen dus et 30 bij een 8,5J velg moet kunnen
Achter is wel gerold ivm verlaging.
Voor kan nog wel paar mm breder zonder aanpassingen dus et 30 bij een 8,5J velg moet kunnen
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Beetje uitsteken is mooi met getrokken banden en de auto een cm of 4 a 5 omlaag, dit is geen porim zo nee 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Let wel erop, een sedan kan minder hebben qua ET waardes. Een 8,5J velg met 225 gaat nog op ET35 en getrokken banden, maar veel breder kan je op ET35 niet meer (of je moet rollen). Ik heb momenteel 9,5J met 255 ET45 en ook dat tikt soms nog de spatborden aan (50mm verlaagd). Als je advies nodig hebt kan je altijd je vragen hier kwijt