de m47 diesel motoren hebben geen ketting problemen.
alle n47 diesels hebben zeer zeker wel kettingproblemen, let.hier heel goed op de kosten zijn niet klein boven de 2000 euro als je het goed wilt laten doen.
n47 is facelift diesel 177pk 143pk en de 123d
m47 is prefacelift 163pk 122pk
google staat vol.met de horror verhalen.
Aankoop BMW 1 Serie
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 09:31
- Locatie: Wezep
Re: Aankoop BMW 1 Serie
Wat moeten we met deze info?
Wil je ons waarschuwen, wil je iets duidelijk maken, heb je ervaring hiermee?
Wil je ons waarschuwen, wil je iets duidelijk maken, heb je ervaring hiermee?
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |
Re: Aankoop BMW 1 Serie
Vooral waarschuwen, zodat je bij de koop van een eventuele auto met een n47 diesel kunt aangeven dat je van de problemen af weet en kunt vragen aan de verkoper hoe het met de eventuele garantie zit. ( bij een gechipte auto komt bmw er niet tussen )
Met het vervangen van de ketting alleen ben je er niet, bij de n47 motoren zit het ketting tandwiel vast aan de krukas.
het probleem lijkt hem in deze tandwiel zitten, bij bmw zelf vervangen ze deze voor een gemodifceerde krukas.bij deze gemodificeerde krukas is het ketting tandwiel wel los te halen van de krukas.
Ervaring ja, mijn broer heeft een 320 cd efficient dynamics van 2007, hier is onlangs ook de ketting(krukas + alle geleiders) van ververvangen.
Kosten waren meer dan 4350 euro, hij kreeg 60% coulance.
1 van de redenen dat de kosten zo hoog zijn is de plek van de ketting, bij de m47 motoren waren deze aan de voorkant van het motorblok geplaatst en kon je veel eenvoudiger de boel demonteren.
Bij de N47 is de ketting aan de bakzijde geplaatst zodat de motor eruit moet.
Met het vervangen van de ketting alleen ben je er niet, bij de n47 motoren zit het ketting tandwiel vast aan de krukas.
het probleem lijkt hem in deze tandwiel zitten, bij bmw zelf vervangen ze deze voor een gemodifceerde krukas.bij deze gemodificeerde krukas is het ketting tandwiel wel los te halen van de krukas.
Ervaring ja, mijn broer heeft een 320 cd efficient dynamics van 2007, hier is onlangs ook de ketting(krukas + alle geleiders) van ververvangen.
Kosten waren meer dan 4350 euro, hij kreeg 60% coulance.
1 van de redenen dat de kosten zo hoog zijn is de plek van de ketting, bij de m47 motoren waren deze aan de voorkant van het motorblok geplaatst en kon je veel eenvoudiger de boel demonteren.
Bij de N47 is de ketting aan de bakzijde geplaatst zodat de motor eruit moet.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 09:31
- Locatie: Wezep
Re: Aankoop BMW 1 Serie
Mij lijkt een ketting vervanging geen 4500 te kosten. Dan zou er geen enkele BMW meer rijden.
Ik heb contact gehad met BMW en deze vertelde mij een ketting met krukas voor 1500 te kunnen verzorgen. Dit zou gaan om een 118D, 2006 met 242k op de teller, 2 liter.
Ik heb contact gehad met BMW en deze vertelde mij een ketting met krukas voor 1500 te kunnen verzorgen. Dit zou gaan om een 118D, 2006 met 242k op de teller, 2 liter.
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |
Re: Aankoop BMW 1 Serie
Ligt er maar net aan waar de ketting zit. Bij het ene blok kun je er zo bij en bij het andere type blok moet de motor er onder weg (of de versnellingsbak/automaatbak).
Re: Aankoop BMW 1 Serie
118d uit 2006 heeft een m47 blok en bij deze zit de ketting vooraan bij de bumper,makkelijk dus om de ketting te verwijderen. (hier gaat de ketting normaal gesproken niet stuk, zie mijn vorige post)
N47 blok heeft de ketting aan de bakzijde, dus motor demonteren uit de auto.
N47 blok heeft de ketting aan de bakzijde, dus motor demonteren uit de auto.