chiptuning of powerbox ?
Re: chiptuning of powerbox ?
Voor een F10/F11 moet je een powerbox gebruiken daar de tuners (nog) niet in staat zijn om de software aan te passen. Voor een E60/61 daarentegen zou ik toch echt voor Chiptuning gaan bij een goed tuner met vermogentestbank. Heeft hij geen vermogentestbank blijf er dan weg.
525d E61 2007 pre-LCI
Ben ik het niet mee eens. Hartog tuning heeft middels het audiforum (mijn vorige bolide) enorm veel wagens gechipt. Hij heeft geen vermogensbank maar leest de wagens tijdens het rijden uit voor en na het tunen. Ook andere merken zoals BMW komen er aan bod.
Als ik het dan toch ergens moet laten doen is hij wel de persoon die het mag doen. Altijd een chip op maat en een betrouwbaar bewezen persoon als het om chiptuning gaat.
Als ik het dan toch ergens moet laten doen is hij wel de persoon die het mag doen. Altijd een chip op maat en een betrouwbaar bewezen persoon als het om chiptuning gaat.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Wel dan word het tijd dat hij in een vermogensbank investeerd. De enigste rede die ik kan bedenken dat hij dit doet door ermee te rijden is dat hij er niet in wil investeren, ik zou er alvast niet langsgaan.
Het is ook niet omdat vele er reeds langsgegaan zijn dat het niet beter kan.
Het is ook niet omdat vele er reeds langsgegaan zijn dat het niet beter kan.
525d E61 2007 pre-LCI
Nogal op je standpunt of niet? In ieder geval heeft hij blijkbaar een vermogensbank aangeschaft vernam ik net in een ander topic. Voor je gemoedsrust ;-)
Hij is een goed vakman met veel kennis. Of je er je voordeel doet of niet moet je zelf weten. Een vermogensbank bied een rapport zonder weerstand. Een uitdraai tijdens het rijden geeft er een met weerstand. In beide manieren is het prima te doen om een wagen netjes aan te passen. Doe er je voordeel mee of niet.
In elk geval voor hen die willen laten chippen en bij wie het betrouwbaar kan:
JD engineering (weet niet of hij ook bmw doet) (met vermogensbank)
Hartog uit Alkmaar (blijkbaar sinds een tijdje ook een vermogensbank)
the Tuning Factory (met vermogensbank)
Op andere fora in tijden dat ik een andere bolide reed zijn deze allen betrouwbaar en kwalitatief goed gebleken. Succes met je keuze.
Hij is een goed vakman met veel kennis. Of je er je voordeel doet of niet moet je zelf weten. Een vermogensbank bied een rapport zonder weerstand. Een uitdraai tijdens het rijden geeft er een met weerstand. In beide manieren is het prima te doen om een wagen netjes aan te passen. Doe er je voordeel mee of niet.
In elk geval voor hen die willen laten chippen en bij wie het betrouwbaar kan:
JD engineering (weet niet of hij ook bmw doet) (met vermogensbank)
Hartog uit Alkmaar (blijkbaar sinds een tijdje ook een vermogensbank)
the Tuning Factory (met vermogensbank)
Op andere fora in tijden dat ik een andere bolide reed zijn deze allen betrouwbaar en kwalitatief goed gebleken. Succes met je keuze.
Wel sinds hij nu een vermogensbank heeft aangeschaft zal dit met goed rede zijn, namelijk om beter werk te verrichten. Dus chapeau dat hij die investering gedaan heeft. Ik twijfel niet aan zijn kunnen daar heb ik geen reden toe maar iemand met een vermogensbank gaat nu eenmaal beter werk kunnen verrichten, daarmee ik zeg niet dat hij dit gaat doen. Er zijn zullen zeker firma's zijn met een bank die slechter werk verrichten. Maar als ik een keuze maak is dat bij iemand die een bank heeft.
Mijn keuze, als ik het beslis te doen zou waarschijnlijk PPE in geel zijn. Omdat ik er alleen maar goed commentaar over gehoort heb, omdat zij een bank hebben
, en omdat het redelijk kortbij is voor mij.
Wat mij tegenhoud is vooral mijn 400Nm Automaat.
Mijn keuze, als ik het beslis te doen zou waarschijnlijk PPE in geel zijn. Omdat ik er alleen maar goed commentaar over gehoort heb, omdat zij een bank hebben
Wat mij tegenhoud is vooral mijn 400Nm Automaat.
525d E61 2007 pre-LCI
Das het verschil tussen jouw standpunt en het mijne. Ik heb bij alle 3 de bovenstaande tuners mijn wagens laten chippen met en zonder vermogensbank. Ik kan dus uit ervaring spreken over het feit dat de wagen goed gechipt was en niet uit het feit dat je er van "gehoord" hebt. Dat vind ik geen goed onderbouwde mening. Wat je nu doet is een vooroordeel vellen over ondernemers die wellicht ook prima presteren zonder enorme investeringen te doen. Een vermogensbank is een luxe maar zeker geen noodzaak om een wagen goed te chiptunen.
Er zijn ook chiptuners met vermogensbanken die behoorlijk beroerd presteren en al de nodige wagens verpest hebben met grote kosten nadien.
Er zijn ook chiptuners met vermogensbanken die behoorlijk beroerd presteren en al de nodige wagens verpest hebben met grote kosten nadien.
Wat noem jij dan goed gechipt ? Op wat baseer jij je dat jouw wagen goed gechipt is ?
525d E61 2007 pre-LCI
Levensduur blok, aandrijving/koppeling en vermogenswinst in combinatie met verbruik na het chiptunen. Ik rijd circa 30K per jaar wat er voor zorgt dat ik mijn wagens na 4 jaar afschrijf.
Het laten chiptunen van al mijn vorige bolides heeft daaruit gewezen dat het bij deze tuners allemaal prima in orde was. Enkel eenmaal een probleem met een koppeling gehad maar dat lag aan het verkeerd tunen van een niet nader te noemen tuner. Ik heb dus zowel in positieve als in negatieve zin ervaring "genoten" in diverse chiptuners.
Ik ga hier verder geen wellis nietus discussie over uitlaten dus ga het hier even verder bij laten. De topicstarter mag zelf weten wat hij met zijn input doet. Ik hoop dat mijn onderbouwde mening hem wellicht ook stof tot nadenken geeft en geen voorbarige conclusies doet trekken.
Immers, we willen allemaal het beste voor onze wagens ;-) Jij gaat graag naar een adres kort bij waar je een goed gevoel bij hebt, en ik breng hem helemaal naar Alkmaar omdat ik dat betrouwbaar acht. Ieder zijn meug.
Het laten chiptunen van al mijn vorige bolides heeft daaruit gewezen dat het bij deze tuners allemaal prima in orde was. Enkel eenmaal een probleem met een koppeling gehad maar dat lag aan het verkeerd tunen van een niet nader te noemen tuner. Ik heb dus zowel in positieve als in negatieve zin ervaring "genoten" in diverse chiptuners.
Ik ga hier verder geen wellis nietus discussie over uitlaten dus ga het hier even verder bij laten. De topicstarter mag zelf weten wat hij met zijn input doet. Ik hoop dat mijn onderbouwde mening hem wellicht ook stof tot nadenken geeft en geen voorbarige conclusies doet trekken.
Immers, we willen allemaal het beste voor onze wagens ;-) Jij gaat graag naar een adres kort bij waar je een goed gevoel bij hebt, en ik breng hem helemaal naar Alkmaar omdat ik dat betrouwbaar acht. Ieder zijn meug.
-
Edgar1234
De investering voor Hartog in de vermogensbank weegt niet op tegen de voordelen...
Een bank staat er alleen om de bestuurder een plezier te doen een mooie uitdraai te geven met hoeveel PK's en Nm's de auto nu heeft... Als je je auto op 3 verschillende banken zet krijg je 3x andere waarden. Het is gemakkelijk door de tuner de manipuleren als hij dat zou willen...
Pedro Hartog kijkt je auto eerst technisch na voor hij gaat tunen, als hij de auto niet vertrouwd zal hij hem niet tunen. Hij levert ook echt maatwerk, tunen, rijden, weer aan de parameters "sleutelen" weer rijden, zo is hij een paar uur zoet...
Dit is echt één van de beste tuners in de Benelux...
Een bank staat er alleen om de bestuurder een plezier te doen een mooie uitdraai te geven met hoeveel PK's en Nm's de auto nu heeft... Als je je auto op 3 verschillende banken zet krijg je 3x andere waarden. Het is gemakkelijk door de tuner de manipuleren als hij dat zou willen...
Pedro Hartog kijkt je auto eerst technisch na voor hij gaat tunen, als hij de auto niet vertrouwd zal hij hem niet tunen. Hij levert ook echt maatwerk, tunen, rijden, weer aan de parameters "sleutelen" weer rijden, zo is hij een paar uur zoet...
Dit is echt één van de beste tuners in de Benelux...