onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Re: onwijs veel witte rook uit uitlaat.
Persoonlijk zou ik wel vragen als ze de kop eraf hebben om even te gaan kijken naar de rest van de motor zoals voeringen en cilinders.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Beste Turmalin,
Zoals Ad al bericht, wij hebben als consument recht op een deugdelijk product.
Ook al zie ik af van de eigen garantie van de garage, heb ik nog steeds recht op Bovag garantie en non comfort wet.
Nou snap ik niet dat u nog van mening bent dat ik geen aanspraak op garantie zou hebben als Bovag, geschillen commissie, rechtsbijstand verzekering en de wetswinkel mij gelijk geven.
Dat is nou eenmaal bij wet vast gesteld, maar misschien bent u iemand die boven de wet staat.
Buiten dat garantie verhaal heeft de garage een auto verkocht met verborgen gebreken.
De carterslang was bewust afgekneld zodat de motor niet zou gaan roken.
deze slang zat onder de luchtinlaat en kon niet van onderaf of bovenaf gezien worden.
Ik ben niet op zoek naar mijn gelijk bij u, maar voordat u zo kort door de bocht uw mening hier neerzet moet u wel eerst de feiten op een rij zetten.
Ik zal niet de enige zijn die een miskoop doet, en hoop de mensen bewust te maken hoe sommige occasion dealers te werk gaan. en wat de gevolgen kunnen zijn.
En misschien heeft u er in de toekomst ook nog wat aan als u in een soortgelijke situatie terecht komt, want ik denk dat u dan ook uw rechten als consument gaat verhalen.
m.v.g. Sander,
Zoals Ad al bericht, wij hebben als consument recht op een deugdelijk product.
Ook al zie ik af van de eigen garantie van de garage, heb ik nog steeds recht op Bovag garantie en non comfort wet.
Nou snap ik niet dat u nog van mening bent dat ik geen aanspraak op garantie zou hebben als Bovag, geschillen commissie, rechtsbijstand verzekering en de wetswinkel mij gelijk geven.
Dat is nou eenmaal bij wet vast gesteld, maar misschien bent u iemand die boven de wet staat.
Buiten dat garantie verhaal heeft de garage een auto verkocht met verborgen gebreken.
De carterslang was bewust afgekneld zodat de motor niet zou gaan roken.
deze slang zat onder de luchtinlaat en kon niet van onderaf of bovenaf gezien worden.
Ik ben niet op zoek naar mijn gelijk bij u, maar voordat u zo kort door de bocht uw mening hier neerzet moet u wel eerst de feiten op een rij zetten.
Ik zal niet de enige zijn die een miskoop doet, en hoop de mensen bewust te maken hoe sommige occasion dealers te werk gaan. en wat de gevolgen kunnen zijn.
En misschien heeft u er in de toekomst ook nog wat aan als u in een soortgelijke situatie terecht komt, want ik denk dat u dan ook uw rechten als consument gaat verhalen.
m.v.g. Sander,
beste Patrickk,Patrickk schreef:Persoonlijk zou ik wel vragen als ze de kop eraf hebben om even te gaan kijken naar de rest van de motor zoals voeringen en cilinders.
Inderdaad ben vanmorgen nog bij de garage langs geweest om te kijken hoe het er voor staat.
gaan er morgen aan beginnen.
Heb gevraagd wanneer de kop eraf is of ze me dan willen bellen.
dan wil ik een kijkje gaan nemen met een kennis die weet waar er op gelet moet worden.
m.v.g. Sander,
Ik wil geen mensen op de kast jagen hoor. Ik lees echter alleen maar het verhaal van 1 kant en ik weet dat het dan altijd eenzijdig is.
Ik vind het oa erg vreemd dat iemand op een auto waar hij garantie heeft al na een maand door een andere garage een nieuwe radiateur laat plaatsen.
Ik hoef mijn gelijk ook niet. Dat lukt nooit op een forum. Ik geef alleen mijn mening. Ik heb ook wel eens een auto van acht mille gekocht zonder garantie. Na een paar weken turbo kapot en scheur in de kop. Ik neem dan mijn verlies en repareer het zelf. Wettelijke rechten of niet maakt mij dan niets uit.
Ik vind het oa erg vreemd dat iemand op een auto waar hij garantie heeft al na een maand door een andere garage een nieuwe radiateur laat plaatsen.
Ik hoef mijn gelijk ook niet. Dat lukt nooit op een forum. Ik geef alleen mijn mening. Ik heb ook wel eens een auto van acht mille gekocht zonder garantie. Na een paar weken turbo kapot en scheur in de kop. Ik neem dan mijn verlies en repareer het zelf. Wettelijke rechten of niet maakt mij dan niets uit.
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Hallo beste Tourmalin,
Dan vind ik u knap dom!
Want boven de € 4.600,00 geld dat er een wettelijke garantie aanwezig is.
Dan verklaar ik u voor zot, om dit uit eigen zal te gaan betalen!
Nee, dan ga ik toch echt deze reparatie declareren bij de desbetreffende handelaar.
Soms trek ik dit soort verhalen best in twijfel, en betreft dit vaak groot spraak, maar als het echt wel zo is, dan is uw denkwijze echt niet gezond!
U wilt dus graag getild worden, want dit zegt u in feite!
Of de durf om uw gelijk te behalen ontbreekt, dan bent u een heel gemakkelijke prooi voor deze handelaren, en die zijn er echt plenty, neem dat van mij aan.
Dan gaat u nog wel eens vaker voor gaas! De pineut dus.
Maar ik denk dat er nog wel goede alternatieven zijn, om uw geld kwijt te raken, er zijn vast nog wel forum leden die wel wat willen krijgen, want een paar centen zijn tenslotte echt nooit weg, hihihihi
Dus beste forum leden, stelt uw rekening nummer hier beschikbaar!
Met vriendelijke groet,
Ad
Dan vind ik u knap dom!
Want boven de € 4.600,00 geld dat er een wettelijke garantie aanwezig is.
Dan verklaar ik u voor zot, om dit uit eigen zal te gaan betalen!
Nee, dan ga ik toch echt deze reparatie declareren bij de desbetreffende handelaar.
Soms trek ik dit soort verhalen best in twijfel, en betreft dit vaak groot spraak, maar als het echt wel zo is, dan is uw denkwijze echt niet gezond!
U wilt dus graag getild worden, want dit zegt u in feite!
Of de durf om uw gelijk te behalen ontbreekt, dan bent u een heel gemakkelijke prooi voor deze handelaren, en die zijn er echt plenty, neem dat van mij aan.
Dan gaat u nog wel eens vaker voor gaas! De pineut dus.
Maar ik denk dat er nog wel goede alternatieven zijn, om uw geld kwijt te raken, er zijn vast nog wel forum leden die wel wat willen krijgen, want een paar centen zijn tenslotte echt nooit weg, hihihihi
Dus beste forum leden, stelt uw rekening nummer hier beschikbaar!
Met vriendelijke groet,
Ad
Beste Ad:
Gewoon kwestie van "een man een man, een woord een woord" Jammer dat mensen dat vaak niet meer hebben tegenwoordig. Daarom moet alles op papier.
Ik beding een lagere prijs en zie daarbij af van garantie. (staat dan ook altijd op de factuur) dan kom ik later niet meer huilen als ik toch problemen heb.
Gewoon kwestie van "een man een man, een woord een woord" Jammer dat mensen dat vaak niet meer hebben tegenwoordig. Daarom moet alles op papier.
Ik beding een lagere prijs en zie daarbij af van garantie. (staat dan ook altijd op de factuur) dan kom ik later niet meer huilen als ik toch problemen heb.
BMW 330D Touring F31
Hallo beste Tourmalin,
Vind u het heel erg, dat ik hier echt niets van geloof!!
Het klinkt als regelrechte kletskoek, dus met andere woorden, u laat zich dan bewust oplichten.
Dat gelooft toch echt niemand, en ik ook niet.
Net al wat ik in mijn vorige post al zei, grootspraak, of niet op durven komen voor uw rechten, daar lijkt het mij eerder naar klinken.
Dus, met andere woorden, laat de mede forum leden hun rekening nummer maar doorgeven aan u, dan kunt u daar geheel vrijwillig storten wat u dan aan een (persoon die niet netjes handeld) zou geven!
Geeft u dan vooral gul, dan hebben deze leden er tenminste iets aan.
Of geef dan beter aan een goed doel, zoals de minder bedeelden in ons land.
Maar stopt u vooral met de onzin die u mij probeert wijs te maken, want ik geloof er geen letter van!
U zou dan echt zeker weten de enige zijn in NL, en dat klinkt echt onzinnig!
Gaat u vooral door met deze pure onzin verhalen te verkondigen, dan neemt echt niemand u meer serieus.
Dat doe ik trouwens nu al niet meer, want ik heb mijn zakken er nu al vol van.
Ik zal dus ook geen antwoord meer geven op uw onzinnige verhalen, want dat leidt toch nergens heen!
Dan zou ik als ik u was, nergens meer garantie op vragen, tegen wie denkt u nu dat u het heeft?
Een man een man, een woord een woord, verzint u nu eens even wat anders zeg!
Ja, net jammer, dat men de garantie bepalingen heeft opgenomen in de wet.
Het is maar goed dat men dit gedaan heeft.
Dan worden deze losgeslagen idioten eens terug gepakt op gepaste manier!
Of behoort u tot een van deze lieden? !
Daar gaat het bij mij eerder op lijken! !
Met vriendelijke groet,
Ad
Het klinkt als regelrechte kletskoek, dus met andere woorden, u laat zich dan bewust oplichten.
Net al wat ik in mijn vorige post al zei, grootspraak, of niet op durven komen voor uw rechten, daar lijkt het mij eerder naar klinken.
Dus, met andere woorden, laat de mede forum leden hun rekening nummer maar doorgeven aan u, dan kunt u daar geheel vrijwillig storten wat u dan aan een (persoon die niet netjes handeld) zou geven!
Geeft u dan vooral gul, dan hebben deze leden er tenminste iets aan.
Of geef dan beter aan een goed doel, zoals de minder bedeelden in ons land.
Maar stopt u vooral met de onzin die u mij probeert wijs te maken, want ik geloof er geen letter van!
U zou dan echt zeker weten de enige zijn in NL, en dat klinkt echt onzinnig!
Gaat u vooral door met deze pure onzin verhalen te verkondigen, dan neemt echt niemand u meer serieus.
Dat doe ik trouwens nu al niet meer, want ik heb mijn zakken er nu al vol van.
Ik zal dus ook geen antwoord meer geven op uw onzinnige verhalen, want dat leidt toch nergens heen!
Dan zou ik als ik u was, nergens meer garantie op vragen, tegen wie denkt u nu dat u het heeft?
Een man een man, een woord een woord, verzint u nu eens even wat anders zeg!
Ja, net jammer, dat men de garantie bepalingen heeft opgenomen in de wet.
Het is maar goed dat men dit gedaan heeft.
Dan worden deze losgeslagen idioten eens terug gepakt op gepaste manier!
Of behoort u tot een van deze lieden? !
Daar gaat het bij mij eerder op lijken! !
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo mensen,
weer even een update,
De garage is druk bezig met de BMW, de kop is eraf en nu blijkt dat het geen lekke koppakking is. (Stalen pakking)
Ze hebben vrijdag gelijk de kop weggebracht om deze te testen of er geen scheur in de kop zit.
Dit is nog het enige wat ze kunnen bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn. (Duurt paar dagen)
De rook ruikt zoet, dit wijst dus wel op de koelvloeistof, de motor verbruikte wel wat olie, maar geen sludge en dergelijke.
En nog een detail, de bout van de motorsteun zat los, deze is waarschijnlijk in het verleden losgedraaid en scheef weer ingedraaid. Zijn mensen dus al eerder mee aan de slag geweest.
voor de rest zag het er erg goed uit. monteurs zijden ook dat het er niet naar uit zag dat de motor 230000 erop had zitten. Ondertussen is iedereen wel benieuwd wat dit nou kan zijn, en wat de functie van de afgeknelde carterslang is geweest.
Iemand ideeën?
Groet Sander,
weer even een update,
De garage is druk bezig met de BMW, de kop is eraf en nu blijkt dat het geen lekke koppakking is. (Stalen pakking)
Ze hebben vrijdag gelijk de kop weggebracht om deze te testen of er geen scheur in de kop zit.
Dit is nog het enige wat ze kunnen bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn. (Duurt paar dagen)
De rook ruikt zoet, dit wijst dus wel op de koelvloeistof, de motor verbruikte wel wat olie, maar geen sludge en dergelijke.
En nog een detail, de bout van de motorsteun zat los, deze is waarschijnlijk in het verleden losgedraaid en scheef weer ingedraaid. Zijn mensen dus al eerder mee aan de slag geweest.
voor de rest zag het er erg goed uit. monteurs zijden ook dat het er niet naar uit zag dat de motor 230000 erop had zitten. Ondertussen is iedereen wel benieuwd wat dit nou kan zijn, en wat de functie van de afgeknelde carterslang is geweest.
Iemand ideeën?
Groet Sander,
Ad; je lijkt me in ander topics best wel een geschikte kerel
Vind het dat wel jammer dat je zo tekeer gaat tegen mij enkel omdat ik een andere mening heb die afwijkt van de jouwe.
Ik laat het er verder bij. No hard feelings
Vind het dat wel jammer dat je zo tekeer gaat tegen mij enkel omdat ik een andere mening heb die afwijkt van de jouwe.
Ik laat het er verder bij. No hard feelings
BMW 330D Touring F31
Nou nou, beetje overdreven dit.AdE39 schreef:Hallo beste Tourmalin,
Het is een een kwestie van gokken. Een auto met een bodemprijs van 10k, meenemen voor 8k zonder garantie, kan soms prima uitpakken. Dat is de gok die garage en koper nemen.
Als je dan na een maand terugkomt zal de verkoper geen garantie verstrekken en als je de zaak aanhangig maakt, zal ook de Bovag dat niet doen. Want, in overleg is besloten van de garantie af te zien middels een forse korting waarmee de prijs niet meer marktconform is/was. Beide partijen waren het daar mee eens, soit.
Hallo iedereen,
Ik begrijp deze hele discussie niet.
Er staat nergens dat ik afzie van me wettelijke rechten. (feit)
Volgens Bovag heb ik recht op garantie als de garage aangesloten is bij Bovag met een prijs boven €4500. (feit)
Ik en ieder ander mag dan zijn recht gaan halen/krijgen. (feit)
Ik ben hier op zoek naar antwoorden en hulp.
dan zijn er vervolgens mensen die hun mening gaan geven gebaseerd op wat? wat jij vind??
Afdingen van 10k naar 8k, waar staat dat?
1 kant van het verhaal horen, ga dan eerst bij de andere partij verhaal halen voordat je reageert..
raar verhaal vinden van de radiateur, lees dan me voorgaande berichten daar staat beschreven hoe dat is verlopen.
Ad ze advies en die van mij (gebaseerd op feiten) aanvallen vervolgens gaan janken en zeiken omdat wij onze mening over jullie mening geven!
Reageer dan niet..
ja je heb gelijk je hebt recht op garantie volgens de wet, maar ik vind? gelukkig zit er een groot verschil tussen wat een persoon vind en waar je recht op hebt.
Als je vind dat ik niet me recht mag halen, moet je niet hier zijn, reageer maar bij het kabinet genoeg forums waar je daar de rechten kunt gaan aanvechten. maar hou het hier graag bij de feiten..
De feiten zijn nu dus dat ik met een BMW zit die heel erg rookt, kop eraf, geen lekke koppakking, de kop is ondertussen afgeperst maar geen scheur. iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn.
met vriendelijke groet.
Ik begrijp deze hele discussie niet.
Er staat nergens dat ik afzie van me wettelijke rechten. (feit)
Volgens Bovag heb ik recht op garantie als de garage aangesloten is bij Bovag met een prijs boven €4500. (feit)
Ik en ieder ander mag dan zijn recht gaan halen/krijgen. (feit)
Ik ben hier op zoek naar antwoorden en hulp.
dan zijn er vervolgens mensen die hun mening gaan geven gebaseerd op wat? wat jij vind??
Afdingen van 10k naar 8k, waar staat dat?
1 kant van het verhaal horen, ga dan eerst bij de andere partij verhaal halen voordat je reageert..
raar verhaal vinden van de radiateur, lees dan me voorgaande berichten daar staat beschreven hoe dat is verlopen.
Ad ze advies en die van mij (gebaseerd op feiten) aanvallen vervolgens gaan janken en zeiken omdat wij onze mening over jullie mening geven!
Reageer dan niet..
ja je heb gelijk je hebt recht op garantie volgens de wet, maar ik vind? gelukkig zit er een groot verschil tussen wat een persoon vind en waar je recht op hebt.
Als je vind dat ik niet me recht mag halen, moet je niet hier zijn, reageer maar bij het kabinet genoeg forums waar je daar de rechten kunt gaan aanvechten. maar hou het hier graag bij de feiten..
De feiten zijn nu dus dat ik met een BMW zit die heel erg rookt, kop eraf, geen lekke koppakking, de kop is ondertussen afgeperst maar geen scheur. iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn.
met vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door sanderbmw op 05 sep 2013, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Mikkie,
U mist de essentie van het verhaal, of u heeft het verhaal helaas niet goed gelezen.
Verder, beste Mikkie, als u weinig weet heeft van de garantie bepalingen, dan zou ik me daar als eerste eens in verdiepen, voordat u er überhaupt over kan spreken!
Vraag het eens na bij de Rijksoverheid voorheen Postbus 51, dit kan gewoon via een e-mail, en u krijgt dus binnen een aantal dagen een e-mail retour met netjes alle opsommingen en regelgeving over de garantie bepalingen.
Verder sluit ik me helemaal aan bij Sander, hij heeft het dus wel voor elkaar gekregen door zijn volharding en het doortastende handelen.
Daar heb ik enorm veel respect voor, chapeau, beste Sander!
Ik zou echt precies hetzelfde gedaan hebben, opkomen voor je rechten.
Je gelijk halen, waar velen dit laten liggen, mooi gedaan hoor!
Met vriendelijke groet,
Ad
U mist de essentie van het verhaal, of u heeft het verhaal helaas niet goed gelezen.
Verder, beste Mikkie, als u weinig weet heeft van de garantie bepalingen, dan zou ik me daar als eerste eens in verdiepen, voordat u er überhaupt over kan spreken!
Vraag het eens na bij de Rijksoverheid voorheen Postbus 51, dit kan gewoon via een e-mail, en u krijgt dus binnen een aantal dagen een e-mail retour met netjes alle opsommingen en regelgeving over de garantie bepalingen.
Verder sluit ik me helemaal aan bij Sander, hij heeft het dus wel voor elkaar gekregen door zijn volharding en het doortastende handelen.
Met vriendelijke groet,
Ad
AdE39 schreef:Beste Mikkie,
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo Ad,
Bedankt voor je advies, ben blij dat er meer mensen zijn die opkomen voor hun rechten.
Ik hoop door dit topic meer mensen hun rechten gaan halen. en zich niet laten weg sturen met een man een man een woord een woord. (haha hoe meer ik het lees hoe harder ik moet lachen )
Als iedereen meer opkomt voor zijn rechten, gaan de garage`s ook knapper om met klant en auto`s.
nogmaals bedankt, groet Sander.
waterpomp kaduuk? Schoep afgebroken?
gasklephuis wordt toch gekoeld met kvs? Dat is ook een gesloten systeem. Zou die hier dan kvs injecteren met peut en lucht???
gasklephuis wordt toch gekoeld met kvs? Dat is ook een gesloten systeem. Zou die hier dan kvs injecteren met peut en lucht???
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Hallo beste DW70,
U heeft de pomp waarschijnlijk al gedemonteerd, want anders had u niet geweten dat er een schoep van het schoepenwiel was afgebroken.
Zat het stuk schoep dan niet meet in het pomp huis ruimte van de motor?
Als het gasklephuis al word gekoeld middels het koelsysteem, dan is dit gewoon een gedeelte van het koel systeem, dat word gevoed door de koel slangen van het koelsysteem.
Ik weet trouwens niet over welk type BMW het hier gaat, want dat word niet vermeld.
U vertelt hier in een topic van een TS wat heel ergens anders over gaat.
Vaak is het beter om een nieuw topic te starten, zodat er meerdere mede forum leden kunnen zien, dat u een probleem heeft met uw BMW.
Vermeld dan ook a.u.b. om welk type BMW het gaat, en met welke motor.
Op deze manier word u immers veel beter geholpen.
Ik wil u erg graag helpen, maar ik weet nu niet om welk type BMW het gaat, en welke motor.
Wellicht start u een nieuw topic, wat ik zeker zal bekijken.
Met vriendelijke groet,
Ad
U heeft de pomp waarschijnlijk al gedemonteerd, want anders had u niet geweten dat er een schoep van het schoepenwiel was afgebroken.
Zat het stuk schoep dan niet meet in het pomp huis ruimte van de motor?
Als het gasklephuis al word gekoeld middels het koelsysteem, dan is dit gewoon een gedeelte van het koel systeem, dat word gevoed door de koel slangen van het koelsysteem.
Ik weet trouwens niet over welk type BMW het hier gaat, want dat word niet vermeld.
U vertelt hier in een topic van een TS wat heel ergens anders over gaat.
Vaak is het beter om een nieuw topic te starten, zodat er meerdere mede forum leden kunnen zien, dat u een probleem heeft met uw BMW.
Vermeld dan ook a.u.b. om welk type BMW het gaat, en met welke motor.
Op deze manier word u immers veel beter geholpen.
Ik wil u erg graag helpen, maar ik weet nu niet om welk type BMW het gaat, en welke motor.
Wellicht start u een nieuw topic, wat ik zeker zal bekijken.
Met vriendelijke groet,
Ad