e90 minder logisch dan e46?
e90 minder logisch dan e46?
Hallo allemaal.
Na 13 jaar e46 320d gereden te hebben is mijn vader overgestapt naar e90 (ikzelf rij nog steeds e46)
Het is een 318d met opties als sportstoelen, prof navigatie, xenon, v+a sensor, uit 2008.
op 1 of andere manier kunnen we sommige dingen niet vinden of snappen niet waarom dit zo is. (logica mist)
enkele punten:
- alle e46 modellen hadden een bakje ter hoogte van de linker knie. Waarom is die bij de e90 er niet? zoiets simpels
- Als de kinderen de deur niet goed dicht doen kun je dit duidelijk zien bij een e46 en duidelijke plaatje verschijnt op je dashboard en je weet welke deur niet goed dicht zit...Bij de e90 hebben we geen melding alleen interieur lamp brand (op een felle zomerdag valt het niet direct op)
-als je geen gordel om heb begint er een piep en kom er een melding op je beeldscherm.(Veiligheid)...maar als er een deur openstaat dan niet??....(logica)
-Bij boordcomputer aan op het scherm heb ik geen GPS km/u aanduiding. Dat was bij de e46 navi wel te zien.
- KVS motor temp meter. cruciale meter!! waarom wegdoen?
- waarom geen ruimte voor reserve band...? (of kan dat alsnog)
heel leuk die RTF, maar in de bergen heb ik liever een volwaardige band bij bandenpech.
dan nog wat vragen:
- In het menu kun je veel instellingen aan uit zetten en div dingen uitlezen (olie, onderhoud, meldingen etc)
De versies zonder navi hebben deze instellingen dan niet? bijv deur vergrendeling aan en uit zetten, de knopjes op de stuur prgammeren etc etc?
- Navigatie, we hebben de prof. echter kunnen we niet de manier vinden om alleen kaart te voorschijn te halen .. dus zonder navigatieadres.
- wij hebben ook 8 knoppen tussen 2 dvd spelers. Zijn die nu touch of "klik": Als ik soms rijden me vinger er naar toe breng schakelt hij ongewenst naar die zender zonder dat ik heb gedrukt..., maar soms doet hij het niet en moet ik ech de knop indrukken.
- toen we hem kochten kregen wij de verzetten in het dashboard te zien. volgens mij om econmisch te rijden? maar die is nu verdwenen en weten niet hoe je het terug krijgt.
zeikversie: -
Welke wijze eikel heeft de plaats van de raambediengen verzonnen? De passagier moet gewoon om de handvat heen de raam bedieningen.
- Wel de luxe van ventiliatie roosters achterin maar geen armsteun (ik weet tis een optie ) hoort gewoon standaard te zijn.
- plaats van CC hendel is raar, e46 was op het stuur dat wat ideaal.
bedankt voor de ractie alvast
Na 13 jaar e46 320d gereden te hebben is mijn vader overgestapt naar e90 (ikzelf rij nog steeds e46)
Het is een 318d met opties als sportstoelen, prof navigatie, xenon, v+a sensor, uit 2008.
op 1 of andere manier kunnen we sommige dingen niet vinden of snappen niet waarom dit zo is. (logica mist)
enkele punten:
- alle e46 modellen hadden een bakje ter hoogte van de linker knie. Waarom is die bij de e90 er niet? zoiets simpels
- Als de kinderen de deur niet goed dicht doen kun je dit duidelijk zien bij een e46 en duidelijke plaatje verschijnt op je dashboard en je weet welke deur niet goed dicht zit...Bij de e90 hebben we geen melding alleen interieur lamp brand (op een felle zomerdag valt het niet direct op)
-als je geen gordel om heb begint er een piep en kom er een melding op je beeldscherm.(Veiligheid)...maar als er een deur openstaat dan niet??....(logica)
-Bij boordcomputer aan op het scherm heb ik geen GPS km/u aanduiding. Dat was bij de e46 navi wel te zien.
- KVS motor temp meter. cruciale meter!! waarom wegdoen?
- waarom geen ruimte voor reserve band...? (of kan dat alsnog)
heel leuk die RTF, maar in de bergen heb ik liever een volwaardige band bij bandenpech.
dan nog wat vragen:
- In het menu kun je veel instellingen aan uit zetten en div dingen uitlezen (olie, onderhoud, meldingen etc)
De versies zonder navi hebben deze instellingen dan niet? bijv deur vergrendeling aan en uit zetten, de knopjes op de stuur prgammeren etc etc?
- Navigatie, we hebben de prof. echter kunnen we niet de manier vinden om alleen kaart te voorschijn te halen .. dus zonder navigatieadres.
- wij hebben ook 8 knoppen tussen 2 dvd spelers. Zijn die nu touch of "klik": Als ik soms rijden me vinger er naar toe breng schakelt hij ongewenst naar die zender zonder dat ik heb gedrukt..., maar soms doet hij het niet en moet ik ech de knop indrukken.
- toen we hem kochten kregen wij de verzetten in het dashboard te zien. volgens mij om econmisch te rijden? maar die is nu verdwenen en weten niet hoe je het terug krijgt.
zeikversie: -
Welke wijze eikel heeft de plaats van de raambediengen verzonnen? De passagier moet gewoon om de handvat heen de raam bedieningen.
- Wel de luxe van ventiliatie roosters achterin maar geen armsteun (ik weet tis een optie ) hoort gewoon standaard te zijn.
- plaats van CC hendel is raar, e46 was op het stuur dat wat ideaal.
bedankt voor de ractie alvast
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: e90 minder logisch dan e46?
Soms is vernieuwing niet altijd verbetering.....
Ik hoorde wel dat de CC bij de nieuwe type weer op het stuur zit.
Waren meer klachten over.
Mijn vader heeft een E61 en die heeft ook zo zijn dingen.
Was voor mij een reden om een E39 te kopen.
Ik hoorde wel dat de CC bij de nieuwe type weer op het stuur zit.
Waren meer klachten over.
Mijn vader heeft een E61 en die heeft ook zo zijn dingen.
Was voor mij een reden om een E39 te kopen.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: e90 minder logisch dan e46?
zo ook de KVS Temp meter, die is ook terugIk hoorde wel dat de CC bij de nieuwe type weer op het stuur zit.
Waren meer klachten over.
BMW e91 LCI 320da Individual
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: e90 minder logisch dan e46?
Dat verdwijnt idd na een x aantal km's. Alle nieuwe BMW's die ik heb gereden hadden dat en het gind vanzelf weg. (gelukkig, want ik vond het irritant)- toen we hem kochten kregen wij de verzetten in het dashboard te zien. volgens mij om econmisch te rijden? maar die is nu verdwenen en weten niet hoe je het terug krijgt.
Ik begrijp dat de auto 2e hands is gekocht? Dan zeker bij de dealer waar ze 'm dan waarschijnlijk geintialiseerd hebben oid.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: e90 minder logisch dan e46?
2e hands, via breeman.
aleen toch raar dat dit verdwijnt, we begonnen er net een beetje op te letten...
aleen toch raar dat dit verdwijnt, we begonnen er net een beetje op te letten...
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: e90 minder logisch dan e46?
Zelf heb ik de 325i E90 nu ruim 1 jaar, en er zijn i.d.d. ergelijke zaken aan deze auto.
Voorbeeld: Neem vuiliniszak mee die ik aan eind van ons woonerf in de afval container wil gooien. Dan moet ik eerst de motor afzetten anders kan ik met de a.b. de kofferbak niet openen die dan al automatisch op slot is gegaan.
Ook dat rare gedoe dat je geen oliepeilstok meer hebt, heb ik dus liever wel, ben gewend dit regelmatig te controleren, nu moet ik wachten en er gelijk een hele liter ingooien als de melding op het display verschijnt.
En de idrive, waarmee je onderweg (gevaarlijk) mee zit te hannesen om iets te vinden of in te stellen.
Vooral vindt ik de bediening van de trage (pre facelift) navi erg onhanding, ook de vrouwelijke stem is erg truttig!
Dit was bij de 2 E46 modellen die ik gehad heb veel makkelijker, en de engelse vrouwenstem was best sexy!
Zal wel aan mijn ouderdom liggen, maar geef mij maar gewone schakelaars, aan of uit, en een standaard navi van TomTom, zoals mijn vrouw heeft, kun je eenvoudig instellen en gratis updates en waarschuwingen voor controles, en dat voor € 100,00 (TomTom classix XL).
Nog een punt vindt ik de rare plaats, vlak onder de richtingaanwijzer, waar de cruisecontrol zit. Dus zit ik regelmatig te duwen aan de verkeerde handel.
En dat je de richtingaanwijzer heel licht kan aantikken zodat ie maar 3 x blinkt vindt ik overbodig, dacht dat het alleen aan mij lag maar ook mijn dochter zit er weleens mee te hannesen.
De runflat banden vindt ik waardeloos, maken veel te veel herrie op de autobaan en ze zijn niet comfortabel.
Zoals hierboven genoemd vindt ik de plaats van de raambediening bij de E46 veel beter.
Nee, de E90 is gewoonweg niet mijn auto, de E21-E30(2x)-E36(3x)-E-46(2x) waren dat wel.
Hoop dat de F serie een stuk beter is, maar ik vrees dat er weer allerlei rommel opzit die ik nooit zal gebruiken.
Sorry, maar dit moest ik even kwijt, mijn volgende zal wel een nette oude E46 worden.
Voorbeeld: Neem vuiliniszak mee die ik aan eind van ons woonerf in de afval container wil gooien. Dan moet ik eerst de motor afzetten anders kan ik met de a.b. de kofferbak niet openen die dan al automatisch op slot is gegaan.
Ook dat rare gedoe dat je geen oliepeilstok meer hebt, heb ik dus liever wel, ben gewend dit regelmatig te controleren, nu moet ik wachten en er gelijk een hele liter ingooien als de melding op het display verschijnt.
En de idrive, waarmee je onderweg (gevaarlijk) mee zit te hannesen om iets te vinden of in te stellen.
Vooral vindt ik de bediening van de trage (pre facelift) navi erg onhanding, ook de vrouwelijke stem is erg truttig!
Dit was bij de 2 E46 modellen die ik gehad heb veel makkelijker, en de engelse vrouwenstem was best sexy!
Zal wel aan mijn ouderdom liggen, maar geef mij maar gewone schakelaars, aan of uit, en een standaard navi van TomTom, zoals mijn vrouw heeft, kun je eenvoudig instellen en gratis updates en waarschuwingen voor controles, en dat voor € 100,00 (TomTom classix XL).
Nog een punt vindt ik de rare plaats, vlak onder de richtingaanwijzer, waar de cruisecontrol zit. Dus zit ik regelmatig te duwen aan de verkeerde handel.
En dat je de richtingaanwijzer heel licht kan aantikken zodat ie maar 3 x blinkt vindt ik overbodig, dacht dat het alleen aan mij lag maar ook mijn dochter zit er weleens mee te hannesen.
De runflat banden vindt ik waardeloos, maken veel te veel herrie op de autobaan en ze zijn niet comfortabel.
Zoals hierboven genoemd vindt ik de plaats van de raambediening bij de E46 veel beter.
Nee, de E90 is gewoonweg niet mijn auto, de E21-E30(2x)-E36(3x)-E-46(2x) waren dat wel.
Hoop dat de F serie een stuk beter is, maar ik vrees dat er weer allerlei rommel opzit die ik nooit zal gebruiken.
Sorry, maar dit moest ik even kwijt, mijn volgende zal wel een nette oude E46 worden.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 12:41
- Locatie: Rijswijk
Re: e90 minder logisch dan e46?
Olie peilen kan via je i-drive.
Re: e90 minder logisch dan e46?
Ja, dat wist ik al, alles gaat bijna met die idrive, maar ik heb liever een gewoon peilstokje.koertplert schreef:Olie peilen kan via je i-drive.
Re: e90 minder logisch dan e46?
Tsja, Dit heet nu vooruitgang, niets aan te doen.
Persoonlijk vind ik de elektrotechniek in auto's ook wat doorslaan, maar daar zal de huidige doelgroep het niet mee eens zijn. Smartphones ed zijn toch ook al niet meer weg te denken en BMW zal toch met die trend mee moeten. Electrical Gadgets zijn nu eenmaal hot. zelf heb ik ook een smartphone met mijn 45 maar werk nog altijd eigenlijk liever met een laptop terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat de huidige jongeren liever alles met de smartphone doet.
Aan de andere kant heeft BMW altijd van die aparte dingen gehad. Neem mijn E36, ik heb nog net geen afstandsbediening voor mijn centrale deurvergrendeling dus moet ik nog de sleutel gebruiken. Doe ik de auto met het kofferbakslot op slot gaat de hele auto dus op slot en kan ik de hele auto ook weer via het kofferbakslot openen. Doe ik de auto nou via het portier op slot gaat uiteraard ook alles op slot, maar wil ik dan via de kofferbak openen, gaat alleen de kofferbak openen. Als iemand mij daar het nut van uit kan leggen
Persoonlijk vind ik de elektrotechniek in auto's ook wat doorslaan, maar daar zal de huidige doelgroep het niet mee eens zijn. Smartphones ed zijn toch ook al niet meer weg te denken en BMW zal toch met die trend mee moeten. Electrical Gadgets zijn nu eenmaal hot. zelf heb ik ook een smartphone met mijn 45 maar werk nog altijd eigenlijk liever met een laptop terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat de huidige jongeren liever alles met de smartphone doet.
Aan de andere kant heeft BMW altijd van die aparte dingen gehad. Neem mijn E36, ik heb nog net geen afstandsbediening voor mijn centrale deurvergrendeling dus moet ik nog de sleutel gebruiken. Doe ik de auto met het kofferbakslot op slot gaat de hele auto dus op slot en kan ik de hele auto ook weer via het kofferbakslot openen. Doe ik de auto nou via het portier op slot gaat uiteraard ook alles op slot, maar wil ik dan via de kofferbak openen, gaat alleen de kofferbak openen. Als iemand mij daar het nut van uit kan leggen
Re: e90 minder logisch dan e46?
heb zelf hiervoor een e39 gehad nu een e60 maar zoals die dingen die je opnoemt cc hendel en dergelijken heb ik dus totaal geen last van moet ik zeggen een maat van me heeft een e90 sedan maar ook daar kan ik op de KVStemp meter en oliepeilstok na geen nadelen opnoemen, mja ieder zo zijn mening erover natuurlijk
Re: e90 minder logisch dan e46?
het feit dat indien er een deur openstaat er geen waarschuwing wordt gegeven op het dashbord irriteert me het meest. daarna komen de KVStemp meter en daarna het bakje ter hoogte van je linker knie.
en dat achterin je wel luchtstroom kan aanpassen maar standaard geen armsteun hebt vind ik het het meest opmerkelijke.....
de e90 maken in het rijden ook wel weer heel veel goed,.... maar het zijn van die simpele dingen....
en dat achterin je wel luchtstroom kan aanpassen maar standaard geen armsteun hebt vind ik het het meest opmerkelijke.....
de e90 maken in het rijden ook wel weer heel veel goed,.... maar het zijn van die simpele dingen....
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: e90 minder logisch dan e46?
Mijn 2007 E91 heeft wel een (afsluitbaar) bakje bij de linker knie. Is dit misschien een optie?
Verder mis ik inderdaad de KVS meter ook, maar ook een mooi schermpje tussen de teller. Hier kan BMW toch echt een voorbeeld aan Audi nemen, waar aanwijzingen van de Navi e.d. keurig tussen de tellers komt te staan.
Verder mis ik inderdaad de KVS meter ook, maar ook een mooi schermpje tussen de teller. Hier kan BMW toch echt een voorbeeld aan Audi nemen, waar aanwijzingen van de Navi e.d. keurig tussen de tellers komt te staan.
Re: e90 minder logisch dan e46?
dat bakje is een optie, dit was bij de e46 standaard.... vaag hoor....
het schermpje tussen de teller is inderdaad fraai gedaan bij Audi. Je hebt dan snelheden en pijltjes navi tussen de tellers en op het scherm de volledige kaart. Bij de 5 serie heb je daar de HUD voor (optie)
het schermpje tussen de teller is inderdaad fraai gedaan bij Audi. Je hebt dan snelheden en pijltjes navi tussen de tellers en op het scherm de volledige kaart. Bij de 5 serie heb je daar de HUD voor (optie)
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: e90 minder logisch dan e46?
wil trouwens niet heel vervelend zijn maar je zegt net die melding van dat er een deur opstaat geeft ie bij e90 van mijn maat wel aan hoor en trouwens bij mij e60 ook
Re: e90 minder logisch dan e46?
Vind het echt waardeloze auto's..
4 cilinders hebben veel te weinig vermogen (ze hikken bij wegrijden) voor zo'n auto en ze zijn me ook te stug tov de E46..
Daarentegen zijn de diesel wel véél beter dan bij de E46, althans qua rijden en geluid.
Verder alles eens wat Willem en Izzy al zeiden.
Daarnaast trouwens vind ik het design ook niet echt mooi. Zeker de sedan modellen niet..
4 cilinders hebben veel te weinig vermogen (ze hikken bij wegrijden) voor zo'n auto en ze zijn me ook te stug tov de E46..
Daarentegen zijn de diesel wel véél beter dan bij de E46, althans qua rijden en geluid.
Verder alles eens wat Willem en Izzy al zeiden.
Daarnaast trouwens vind ik het design ook niet echt mooi. Zeker de sedan modellen niet..