Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture heavy*
Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture heavy*
hey bimmer kompanen,
hier is dan eindelijk mijn eigen showroom.
ik ben hier al even maar heb me niet eens fatsoenlijk voorgesteld.
ik heb een e46 328i cosmos zwartz touring uit 2000.
voor alle modificaties die ik heb gedaan en die ik nog ga doen.
iedereen is vrij om vragen te stellen of commentaar te leveren uiteraard.
en als je een oplossing voor een probleem heb schroom dan ook niet om te posten.
ik heb mijn auto nu net iets een jaartje en al een hoop dingen gedaan.
toen ik de auto kocht stond hij er zo bij:
NIEUW EN OUD
FOTOOTJE BINNENKANT
MET ME EIGEN MOTORSPORT VELGJES ER ONDER
wat heb ik er allemaal al aan gedaan:
grote beurt uiteraard - fris beginnen.
gebroken abs sensor rechts voor vervangen.
ccfl angel eyes gemonteerd samen met nieuwe koplamp glazen en led stadslichten.
oude glazen waren dof en gekrast.
meteen ook 10000k xenon lampen gemonteerd met super bright white led mistlampen.
van de angel eyes montage maak ik ooit nog een volledige write-up van.
voor en achter brembo max schijven en ebc redstuff remblokken gemonteerd.
schmiedmann spagghetti spruitstuk met race cats en remus midden en eind demper gemonteerd.
voor het voledige verhaal ga naar :
viewtopic.php?f=35&t=33889
achter ruiten laten blinderen.
velgen laten stralen en poeder coaten en er toyo proxus 245/40 r 17 er om laten gooien.
ook meteen nieuwe embleempjes geplaatst
k57i gen 2 ingebouwd
battery safety terminal vervangen.
embleem van stuur en achterklep vervangen door carbon exemplaar.
op motorkap ook carbon embleem maar dan met led verlichting.
instrument cluster led conversion gedaan.
ook meteen me tellernaalden rood geverfd en een carbon overlay met titanium teller ringen geplaatst.
verder heb ik nog:
gordelspanner links vervangen.
mat zwarte nieren geplaatst.
smoked knipperlichten voor en zijkant gemonteerd
pdc sensor vervangen en bedrading gerepareerd.
voetenmatjes
verlichte versnellingspook
heb ik allemaal ff geen foto's van.
wat wil ik nog allemaal doen:
clutch master fx 350 race clutch met een light weight vliegwiel monteren
short shift kit van schmiedmann installeren met een dssr (double sheared selector rod) van ucc.
check : viewtopic.php?f=35&t=33338
EN ik heb zelfs contact gehad met de baas van ucc in america - check hier:
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... st15386274
tevens de rest van het schakel mechanisme vervangen want daar zit speling op.
olie niveau sensor vervangen.
spanrollen multi riem vervangen
airbag storing in accu kabel verder oplossen
motorkap overspuiten - steenslag en deukjes
lamda sonde defouler instaleren
dit in verband met race cats.
interieur en kenteken verlichting vervangen door led.
ghost lights in me deur plaatsen zodat ze het bmw logo op de grond projecteren als ik de deur open doe. (das pas pimp jonguh )
voorste draagarm rubbers vervangen met powerflex rubbers.
stuur trilt licht tijdens het remmen.
olie afscheider vervangen door een koud weer type en de hele inlaat schoonmaken.
bij heel koud weer is het stationair toerental aan het schommelen als de motor koud is.
kleppendeksel pakking vervangen want die lekt een beetje.
tevens blok even schoonmaken.
mijn net gekochte dynavin navigatie met dvd en Parrot en Android WIFI D99+ inbouwen.
ik zou ook graag alle houten panelen aan de binnenkant willen vervangen met carbon exemplaren maar die zijn nog een beetje duur.
en mijn achter ruiten wisser gaat heel zwaar, ik denk even uitbouwen en smeren.
ik heb nu ook een ibm t30 laptop met zowel een carsoft interface als een gt1 diagnostic head met dis en progman sss software.
ik kan dus eenvoudig storingen uitlezen en wissen en service intervallen wissen, maar ik kan nu dus ook CODEREN.
dit laatste heb ik alleen nog maar bij me eigen auto gedaan maar elke dag leer ik steeds meer.
binnenkort ff aan me maat zijn 5 serie hangen.
mocht je iets willen laten wissen of activeren of uitlezen dan kan dat........
dat was het wel zo'n beetje maar als er iets veranderd update ik de pagina weer.
hoop dat je het mooi , leuk , interessant vond en laat een reactie achter wat je er van vind.
groeten Rick "The Stig"
hier is dan eindelijk mijn eigen showroom.
ik ben hier al even maar heb me niet eens fatsoenlijk voorgesteld.
ik heb een e46 328i cosmos zwartz touring uit 2000.
voor alle modificaties die ik heb gedaan en die ik nog ga doen.
iedereen is vrij om vragen te stellen of commentaar te leveren uiteraard.
en als je een oplossing voor een probleem heb schroom dan ook niet om te posten.
ik heb mijn auto nu net iets een jaartje en al een hoop dingen gedaan.
toen ik de auto kocht stond hij er zo bij:
NIEUW EN OUD
FOTOOTJE BINNENKANT
MET ME EIGEN MOTORSPORT VELGJES ER ONDER
wat heb ik er allemaal al aan gedaan:
grote beurt uiteraard - fris beginnen.
gebroken abs sensor rechts voor vervangen.
ccfl angel eyes gemonteerd samen met nieuwe koplamp glazen en led stadslichten.
oude glazen waren dof en gekrast.
meteen ook 10000k xenon lampen gemonteerd met super bright white led mistlampen.
van de angel eyes montage maak ik ooit nog een volledige write-up van.
voor en achter brembo max schijven en ebc redstuff remblokken gemonteerd.
schmiedmann spagghetti spruitstuk met race cats en remus midden en eind demper gemonteerd.
voor het voledige verhaal ga naar :
viewtopic.php?f=35&t=33889
achter ruiten laten blinderen.
velgen laten stralen en poeder coaten en er toyo proxus 245/40 r 17 er om laten gooien.
ook meteen nieuwe embleempjes geplaatst
k57i gen 2 ingebouwd
battery safety terminal vervangen.
embleem van stuur en achterklep vervangen door carbon exemplaar.
op motorkap ook carbon embleem maar dan met led verlichting.
instrument cluster led conversion gedaan.
ook meteen me tellernaalden rood geverfd en een carbon overlay met titanium teller ringen geplaatst.
verder heb ik nog:
gordelspanner links vervangen.
mat zwarte nieren geplaatst.
smoked knipperlichten voor en zijkant gemonteerd
pdc sensor vervangen en bedrading gerepareerd.
voetenmatjes
verlichte versnellingspook
heb ik allemaal ff geen foto's van.
wat wil ik nog allemaal doen:
clutch master fx 350 race clutch met een light weight vliegwiel monteren
short shift kit van schmiedmann installeren met een dssr (double sheared selector rod) van ucc.
check : viewtopic.php?f=35&t=33338
EN ik heb zelfs contact gehad met de baas van ucc in america - check hier:
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... st15386274
tevens de rest van het schakel mechanisme vervangen want daar zit speling op.
olie niveau sensor vervangen.
spanrollen multi riem vervangen
airbag storing in accu kabel verder oplossen
motorkap overspuiten - steenslag en deukjes
lamda sonde defouler instaleren
dit in verband met race cats.
interieur en kenteken verlichting vervangen door led.
ghost lights in me deur plaatsen zodat ze het bmw logo op de grond projecteren als ik de deur open doe. (das pas pimp jonguh )
voorste draagarm rubbers vervangen met powerflex rubbers.
stuur trilt licht tijdens het remmen.
olie afscheider vervangen door een koud weer type en de hele inlaat schoonmaken.
bij heel koud weer is het stationair toerental aan het schommelen als de motor koud is.
kleppendeksel pakking vervangen want die lekt een beetje.
tevens blok even schoonmaken.
mijn net gekochte dynavin navigatie met dvd en Parrot en Android WIFI D99+ inbouwen.
ik zou ook graag alle houten panelen aan de binnenkant willen vervangen met carbon exemplaren maar die zijn nog een beetje duur.
en mijn achter ruiten wisser gaat heel zwaar, ik denk even uitbouwen en smeren.
ik heb nu ook een ibm t30 laptop met zowel een carsoft interface als een gt1 diagnostic head met dis en progman sss software.
ik kan dus eenvoudig storingen uitlezen en wissen en service intervallen wissen, maar ik kan nu dus ook CODEREN.
dit laatste heb ik alleen nog maar bij me eigen auto gedaan maar elke dag leer ik steeds meer.
binnenkort ff aan me maat zijn 5 serie hangen.
mocht je iets willen laten wissen of activeren of uitlezen dan kan dat........
dat was het wel zo'n beetje maar als er iets veranderd update ik de pagina weer.
hoop dat je het mooi , leuk , interessant vond en laat een reactie achter wat je er van vind.
groeten Rick "The Stig"
als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman
Re: Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture he
Lekker bezig!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture he
Nice!! Ziet er goed uit.
Waar heb je het luchtfilter gekocht?
Waar heb je het luchtfilter gekocht?
Re: Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture he
thanx allemaal.
net weer thuis van van het installeren van mijn dynavin.
alles aangesloten en alle draden moest ik nog wegwerken,
stap ik ff uit me auto om me gereedschap te pakken.
blijf ik met me voet achter de gps antenne hangen.
heel die draad verrot....
das weer mooi k*t.
komt allemaal wel goed maar toch ff balen.
maar ja , ik zeg altijd:
als rick het niet maken kan geef het dan maar aan de vuilnisman.
thats life.
dat filter heb ik trouwens gekocht bij http://www.sportfilters.nl/.
dat is van luna tuning in best.
keep you posted
net weer thuis van van het installeren van mijn dynavin.
alles aangesloten en alle draden moest ik nog wegwerken,
stap ik ff uit me auto om me gereedschap te pakken.
blijf ik met me voet achter de gps antenne hangen.
heel die draad verrot....
das weer mooi k*t.
komt allemaal wel goed maar toch ff balen.
maar ja , ik zeg altijd:
als rick het niet maken kan geef het dan maar aan de vuilnisman.
thats life.
dat filter heb ik trouwens gekocht bij http://www.sportfilters.nl/.
dat is van luna tuning in best.
keep you posted
als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture he
ziet er allemaal goed uit kerel goed bezig
Re: Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture he
weer even een update uit het bmw wonderland.
zoals al vermeld was de draad van mijn gps antenne door.
maar zoals ook vermeld:
als Rick het niet maken kan geef het dan maar aan de vuilnisman!!!
en hier is hoe ik dat gedaan heb.
wel ff gezocht op marktplaats e.d. maar dan had ik geen originele gehad en zat er ook geen schroefkoppeling aan die aan de radio navi kan schroeven.
ik dacht, hij is toch al kapot dus het kan alleen maar beter worden.
sticker er af en schroeven verwijdert.
als de behuizing weg is kom je bij een blikken plaatje wat op een printplaatje gesoldeerd zit.
(ik denk dat dit de antenne zelf is.)
op naar binnen en mijn soldeerbout zoeken.
zo ziet het plaatje er uit.
let op het is een dun blikken plaatje dus verbuigt makkelijk.
zo zit de draad gesoldeerd op de printplaat.
draadje voorzichtig los gesoldeerd.
zorg dat de printplaat niet te heet wordt want er lopen meedere verbindingen vlak bij de soldeerpunten.
dus niet te lang met de bout er op.
dan het eind van de kabel waar de stekker nog aanzat gestript.
het is net als een coax kabel van je tv.
de buitenste kabel (het gevlochten gedeelte) alvast in een t vorm gesoldeerd net zoals het originele draadje.
voor je terug gaat monteren even de contactpunten vrij van overtollig tin en vuil.
dan het draadje weer terug gesoldeerd op de printplaat.
eerst het T gedeelte links en rechts en dan de kern draad naar beneden duwen en vast solderen.
toen was me telefoon leeg dus helaas geen foto's meer.
maar daarna natuurlijk het plaatje weer op 4 punten solderen en de behuizing er weer om.
meteen ff getest en ik had meteen gps signaal.
alles voorzichtig terug gebouwd en het ziet er erg cool uit...
het kost een paar centen maar ik ben er erg blij mee.
nou nog de camera in het kentekenlicht inbouwen maar dat kan nog wel ff wachten.
eerst volgende week naar Frankrijk dus kan ik het meteen ff testen.
dussssss ............
als Rick het niet maken kan geef het dan maar aan de vuilnisman!!!
zoals al vermeld was de draad van mijn gps antenne door.
maar zoals ook vermeld:
als Rick het niet maken kan geef het dan maar aan de vuilnisman!!!
en hier is hoe ik dat gedaan heb.
wel ff gezocht op marktplaats e.d. maar dan had ik geen originele gehad en zat er ook geen schroefkoppeling aan die aan de radio navi kan schroeven.
ik dacht, hij is toch al kapot dus het kan alleen maar beter worden.
sticker er af en schroeven verwijdert.
als de behuizing weg is kom je bij een blikken plaatje wat op een printplaatje gesoldeerd zit.
(ik denk dat dit de antenne zelf is.)
op naar binnen en mijn soldeerbout zoeken.
zo ziet het plaatje er uit.
let op het is een dun blikken plaatje dus verbuigt makkelijk.
zo zit de draad gesoldeerd op de printplaat.
draadje voorzichtig los gesoldeerd.
zorg dat de printplaat niet te heet wordt want er lopen meedere verbindingen vlak bij de soldeerpunten.
dus niet te lang met de bout er op.
dan het eind van de kabel waar de stekker nog aanzat gestript.
het is net als een coax kabel van je tv.
de buitenste kabel (het gevlochten gedeelte) alvast in een t vorm gesoldeerd net zoals het originele draadje.
voor je terug gaat monteren even de contactpunten vrij van overtollig tin en vuil.
dan het draadje weer terug gesoldeerd op de printplaat.
eerst het T gedeelte links en rechts en dan de kern draad naar beneden duwen en vast solderen.
toen was me telefoon leeg dus helaas geen foto's meer.
maar daarna natuurlijk het plaatje weer op 4 punten solderen en de behuizing er weer om.
meteen ff getest en ik had meteen gps signaal.
alles voorzichtig terug gebouwd en het ziet er erg cool uit...
het kost een paar centen maar ik ben er erg blij mee.
nou nog de camera in het kentekenlicht inbouwen maar dat kan nog wel ff wachten.
eerst volgende week naar Frankrijk dus kan ik het meteen ff testen.
dussssss ............
als Rick het niet maken kan geef het dan maar aan de vuilnisman!!!
als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman
Re: Rick "the Stig" 328i touring super mods page *picture he
ff updatetje
ben op vakantie geweest.
navigatie werkte perfect.
wel even zitten kloten om de flitsvermelding uit te zetten want dat mag niet in Frankrijk maar voor de rest geen problemen.
heerlijke ritjes en goed weer gehad behalve de laatste dag.
450 kilometer door de stromende regen gereden.
lang leve zoab asfalt in Nederland, je bent de grens over en je merkt meteen het verschil.
maar onder zeer natte omstandigheden hebben mijn toyo proxis 245/40r17 het goed gedaan.
nu nog even genieten van het laatste weekje vakantie tussen de buien door.
tot zo ver - to be continued ...........
ben op vakantie geweest.
navigatie werkte perfect.
wel even zitten kloten om de flitsvermelding uit te zetten want dat mag niet in Frankrijk maar voor de rest geen problemen.
heerlijke ritjes en goed weer gehad behalve de laatste dag.
450 kilometer door de stromende regen gereden.
lang leve zoab asfalt in Nederland, je bent de grens over en je merkt meteen het verschil.
maar onder zeer natte omstandigheden hebben mijn toyo proxis 245/40r17 het goed gedaan.
nu nog even genieten van het laatste weekje vakantie tussen de buien door.
tot zo ver - to be continued ...........
als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman