E46 M3 SMG SEDAN PROJECT
Re: E46 M3 SMG SEDAN PROJECT
+2
Snap alleen niet waarom hij niet gewoon de m3 verbouwt :?
Lijkt mij toch een meer voor de hand liggende optie
Wel respect voor die kerel, damn kon ik dat maar
Snap alleen niet waarom hij niet gewoon de m3 verbouwt :?
Lijkt mij toch een meer voor de hand liggende optie
Wel respect voor die kerel, damn kon ik dat maar
Hij legt uit dat een m3 kopen in zweden heel duur is. En als hij alles overbouwt het een hoop geld bespaart. Geloof ik eigenlijk niet ,want ik denk dat er een hoop kosten bij komt waar hij zelf niet op heeft gerekend!!
't Is Noorwegen en niet Zweden, en in Noorwegen hebben ze echt heel bizarre belasting regels dus dat verbaast me echt helemaal niks.
tja straks bouwt hij alles over en komt er zo'n belasting mannentje langs en dan hangt ie misschien nog. Je mag hier in nl toch ook niet zomaar een zwaardere motor er inzetten? Wel respect dat hij hier tijd en ambitie voor heeft .
Egbert
Egbert
Je betaalt de belasting per chassisnummer... Dus in Nederland zou je ook niet ineens een berg extra belasting moeten betalen. Het herkeuren is in Nederland voor zoiets alleen geen kattepis, tenzij BMW heel meewerkend is.
Hoe dat in Noorwegen zit durf ik niet te zeggen, echter zijn er binnen de EU landen waar ze een stuk makkelijker zijn als wij hier, en gezien het Europese goedkeuring betreft ben je natuurlijk niet genoodzaakt in je eigen land te keuren...
Hoe dat in Noorwegen zit durf ik niet te zeggen, echter zijn er binnen de EU landen waar ze een stuk makkelijker zijn als wij hier, en gezien het Europese goedkeuring betreft ben je natuurlijk niet genoodzaakt in je eigen land te keuren...
Je mag een zwaardere motor erin leggen mits BMW zelf ook zo'n auto te koop heeft gehad. Dan heb je een simpele administratieve herkeuring. Ze kijken of alles deugdelijk vast zit, of je remmen overeenkomen. En je bent klaar voor 75 euro. Dus bv 328i/330i maken is geen punt.
Bouw je wat unieks zoals een m3 sedan of sedan met V8, dan is er een uitgebreide keuring die een dag inneemt incl wegliggingstesten etc. Kost ook gelijk 5x zoveel zo'n keuring, hij moet zelfs aan strenge geluidseisen voldoen.
Bouw je wat unieks zoals een m3 sedan of sedan met V8, dan is er een uitgebreide keuring die een dag inneemt incl wegliggingstesten etc. Kost ook gelijk 5x zoveel zo'n keuring, hij moet zelfs aan strenge geluidseisen voldoen.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb gehoord van de meest vreemde creaties die eerst in GB worden gekeurd vanwege soepelere regels.Griffendahl schreef:... gezien het Europese goedkeuring betreft ben je natuurlijk niet genoodzaakt in je eigen land te keuren...
Dan gaan ze met een EU goedgekeurde typegoedkeuring ermee naar nederland.
Zo komen Spykers en Donkervoorts ook op kenteken als ik me niet vergis...
Erg mooi project
En hoe je het ook wend of keert,geld kost 't toch wel. ;D
En hoe je het ook wend of keert,geld kost 't toch wel. ;D
Wauw, die staat mooi in de verf!
En dan die slicks...
En dan die slicks...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Oef, da's een mooi kleurtje!!
Le-mans blau?
Le-mans blau?
Mooi!
Ik hoop alleen voor die knakker dat het chasis van die 318i het koppel en de PK's aan kan .. ander heb je net zo een wokkel als de welbekende kevertjes met porsche blokkies
Ik hoop alleen voor die knakker dat het chasis van die 318i het koppel en de PK's aan kan .. ander heb je net zo een wokkel als de welbekende kevertjes met porsche blokkies
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Yep idd lemans blue.
Hij heeft nogal wat moeite gehad om de motor werkend te krijgen. Schoot constant in nood loop.
Geloof dat ze een custom harness hebben moeten maken om het werkend te krijgen.
Zeer leuk om te lezen. Volg hem al een tijdje op fanatics.
Hij heeft nogal wat moeite gehad om de motor werkend te krijgen. Schoot constant in nood loop.
Geloof dat ze een custom harness hebben moeten maken om het werkend te krijgen.
Zeer leuk om te lezen. Volg hem al een tijdje op fanatics.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
Wat een gaaf project! (Nog steeds..!!)